Robot
Poker Night 2

Telltale gör pokercomeback och är ett sant nöje, även om du inte är expert av det ädla kortspelet. Tacka Brock Samson, Sam, Claptrap och GLaDOS för det.

#telltale-games, #poker-night-2, #poker-night-at-the-inventory, #borderlands, #evil-dead, #sam-max-hit-the-road, #portal


k3m
Medlem
Poker Night 2

Trevligt att ett spel man gillar får fina betyg För det är ett riktigt bra spel.

phi
Medlem

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Medlem
Skrivet av phi:

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Som att spela Monopol utan riktiga pengar. Ibland gör man det bara för sällskapet. Dock försvinner ju den poängen av att sitta vid en dator och spela mot några man inte känner.

Inaktiv
Skrivet av phi:

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Samma här. Har redan svårt att spela IRL poker utan insatser. Det finns ingen anledning att inte köra all-in varje rond

phi
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av phi:

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Som att spela Monopol utan riktiga pengar. Ibland gör man det bara för sällskapet. Dock försvinner ju den poängen av att sitta vid en dator och spela mot några man inte känner.

Nja, jag vet inte om jag tycker att monopol är någon vidare bra liknelse eftersom att monopol är ett sällskapsspel medan poker är ett hasardspel.

Med det sagt så brukade jag och ett gäng kompisar spela poker som en typ av förfest innan krogen men då brukade vi ändå lägga tusenlapp var för att det skulle bli mer än bara hjärndött all-in-spel varannan hand.

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av phi:

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Jag har aldrig förstått hur man kan finna nöje i att förlora riktiga pengar, hus, fru och barn..

phi
Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av phi:

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Jag har aldrig förstått hur man kan finna nöje i att förlora riktiga pengar, hus, fru och barn..

Ja, för det gör ju alla som spelar poker med riktiga pengar.

Inaktiv

Poker är för övrigt ett redigt skit spel. Fyra gånger i rad har jag åkt ut på AA när idioter går med på låga pockets efter höga pre-flop raise och sedan får triss eller liknande.

Medlem
Skrivet av Uttern_:

Poker är för övrigt ett redigt skit spel. Fyra gånger i rad har jag åkt ut på AA när idioter går med på låga pockets efter höga pre-flop raise och sedan får triss eller liknande.

Kan ju vara för att poker är ett turspel med några procents skicklighet :).

"Widescreen endast. Tråkigt med svarta kanter"
Du kanske ska använda din 16:10 skärm till något annat roligt.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av Uttern_:

Poker är för övrigt ett redigt skit spel. Fyra gånger i rad har jag åkt ut på AA när idioter går med på låga pockets efter höga pre-flop raise och sedan får triss eller liknande.

Kan ju vara för att poker är ett turspel med några procents skicklighet :).

"Widescreen endast. Tråkigt med svarta kanter"
Du kanske ska använda din 16:10 skärm till något annat roligt.

Notera att detta är en recension av iOS-versionen. Jag skriver även ut i texten att testet gjordes på iPad (4:3).

För övrigt kramar jag om min 16:10-skärm minst en gång om dagen.

Medlem

Älskar att Ash är med! Sjukt bra filmkaraktär!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Älskar att Ash är med! Sjukt bra filmkaraktär!

Han dyker förövrigt upp efter eftertextna i Evil Dead (2013)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ugh.. Är själva pokerspelandet det minsta likt föregångaren så är det ju helt värdelöst.

Medlem

PC-versionen bjuder på en hel del random all-in från motståndarna. Och även om man sitter med bra kort på handen så är det alltid någon jäkel med snäppet bättre kort.

Jag är rookie i pokrandet, men det känns som man hela tiden måste vara defensiv för att kunna vinna.

Annars är det ett sjukt kul casual och att följa kallsnacket runt bordet

MP hade förgyllt det!


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Inaktiv

Jag är en person som aldrig gett poker en ärlig chans och när jag väl spelat så har det varit utan insatser då jag bara vill ha kul, jag förstår dock att det kan finnas en charm med insatser. Poker Night 2 kanske kan vara en bra början om man bara vill ha skoj och se hur det funkar med en rad härliga karaktärer vid sitt bord

Samt gillar jag Telltale Games och deras många underbara spel så varför inte.

Inaktiv

Klockrent att Ash är med

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av phi:

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Jag har aldrig förstått hur man kan finna nöje i att förlora riktiga pengar, hus, fru och barn..

Använder du samma argument till folk som inte dricker alkoholfritt?
Nåja, ska inte säga att pokerspel med pengar är helt "ofarligt", men det är ju knappast en regel att man blir spelmissbrukare.

phi
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av phi:

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Jag har aldrig förstått hur man kan finna nöje i att förlora riktiga pengar, hus, fru och barn..

Använder du samma argument till folk som inte dricker alkoholfritt?
Nåja, ska inte säga att pokerspel med pengar är helt "ofarligt", men det är ju knappast en regel att man blir spelmissbrukare.

Självklart inte. Vad är det för en idiotisk liknelse?

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Ender:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av phi:

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Jag har aldrig förstått hur man kan finna nöje i att förlora riktiga pengar, hus, fru och barn..

Använder du samma argument till folk som inte dricker alkoholfritt?
Nåja, ska inte säga att pokerspel med pengar är helt "ofarligt", men det är ju knappast en regel att man blir spelmissbrukare.

Självklart inte. Vad är det för en idiotisk liknelse?

Alltså, frågan var ställd till vuze2143, påståendet var bara rent allmänt

phi
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ender:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av phi:

Jag har aldrig förstått mig på folk som spelar poker utan riktiga insatser.

Jag har aldrig förstått hur man kan finna nöje i att förlora riktiga pengar, hus, fru och barn..

Använder du samma argument till folk som inte dricker alkoholfritt?
Nåja, ska inte säga att pokerspel med pengar är helt "ofarligt", men det är ju knappast en regel att man blir spelmissbrukare.

Självklart inte. Vad är det för en idiotisk liknelse?

Alltså, frågan var ställd till vuze2143, påståendet var bara rent allmänt

Aha. Jäkla FZ som ger en notiser fastän det inte är ens egen kommentar som citeras. My bad!

Medlem

Efter ha läst recensionen köpte jag det här spelet, jag rekommenderar ingen annan att göra samma sak. Dialogen blir oerhört snabbt upprepande, man har alltid samma position på bordet och motståndarna samma där. Att spela no limit Omaha är absurt tråkigt, framförallt när man är van vid att spela PLO på nätet istället.

Jag antar att om man är ett jättefan av spelen som motståndarna kommer från så kanske man kan finna en viss förnöjsamhet i det men jag har inte spelat något av spelen de kommer från och känner mig därför bara less på spelet när deras dialog börjar upprepas efter mindre än 20 minuters speltid.

Att ständigt spela i samma omgivning förkortar även det tiden som spelet faktiskt engagerar, hade varit roligt med olika sorts venues eller vad som helst, man tröttnar fort på den där baren i bakgrunden i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mordocai:

Efter ha läst recensionen köpte jag det här spelet, jag rekommenderar ingen annan att göra samma sak. Dialogen blir oerhört snabbt upprepande, man har alltid samma position på bordet och motståndarna samma där. Att spela no limit Omaha är absurt tråkigt, framförallt när man är van vid att spela PLO på nätet istället.

Jag antar att om man är ett jättefan av spelen som motståndarna kommer från så kanske man kan finna en viss förnöjsamhet i det men jag har inte spelat något av spelen de kommer från och känner mig därför bara less på spelet när deras dialog börjar upprepas efter mindre än 20 minuters speltid.

Att ständigt spela i samma omgivning förkortar även det tiden som spelet faktiskt engagerar, hade varit roligt med olika sorts venues eller vad som helst, man tröttnar fort på den där baren i bakgrunden i alla fall.

Bakgrunden förändras när du låser upp kortlek, marker och duk i samma tema. Liten detalj där


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

1
Skriv svar