Morgan Freeman om "black history month" och rasism.

Medlem
Morgan Freeman om "black history month" och rasism.

Poängen Freeman gör, som jag ser det, Är att vi aldrig kommer bli av med rasism om vi inte börjar se oss alla som människor, oavsett kulör. Att särbehandla grupper (om än positivt) riskerar istället att förankra fast rasismen hårdare.

#blogg

Medlem
Morgan Freeman om "black history month" och rasism.

En vis man!

Medlem

Man ska ju inte glömma vad Dr King en gång sa. "Don’t Judge Me Based On The Color Of My Skin, But On The Content Of My Character".
Att ha en sån företeelse lyckas ju med rena motsatsen. Egentligen.

Medlem

Bara att bränna alla religiösa böcker omedelbart då och den svenska statsfeminizmen avskaffas omedelbart!

Jag tror felet vi gör är att vi förutsätter att alla kan bli "goda", det verkar vara "mänskligt" och "naturligt" att hata sin näste. Varför det har blivit så kan man spekulera över.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vänsterpartiet lär ju iaf. bli glada när alla ska vara lika fattiga och miserabla, synd på statsapparaten som behövs för att kontrollera att alla följer samhällsdoktrinen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror felet vi gör är att vi förutsätter att alla kan bli "goda", det verkar vara "mänskligt" och "naturligt" att hata sin näste. Varför det har blivit så kan man spekulera över.

Grupptänket lever kvar inom alla människor, oavsett hudfärg. Hur man ska komma bort från det är inte helt enkelt. Men vi kommer ju inte bort från det genom att förstärka grupptänket.
Så tänker jag iaf.

1
Skriv svar