Nu kan alla pc-spelare testa Defiance gratis

Robot
Nu kan alla pc-spelare testa Defiance gratis
Medlem
Nu kan alla pc-spelare testa Defiance gratis

Roligt några timmar men sen blir det enormt enformigt. Tyvärr.

Medlem

Läste "The Division" (Önsketänkande) snacka om besvikelse.


signatur

Rwa?

Medlem

lol endast 72 timmar trial. Skvallrar om kasst med content kanske?

Medlem

72 timmar? Då hinner man ju genom hela storyn, om man inte dillar runt för mycket med sidomissions.

Joorå, spelet var lite kul... ett tag, tills man insåg att allt loot är likadant (alla vapen i samma typ har samma basestats oavsett om det är lvl 1 eller 5000, och Legendary items är lite samma sak, bara att alla modslots är öppna från början, osv.)

Kunde vart fruktansvärt mycket bättre, men dom schabblade bort det tyvärr.

En sak som var väldans bra med det iaf var att det fanns fordon, och dom hade inte nån idiotisk articifiell gräns innan man kunde använda dom. Ett av det första uppdragen i spelet ger en quadbike som belöning.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Roligt några timmar men sen blir det enormt enformigt. Tyvärr.

Låter som ett typiskt mmo fenomen

Geeks Gaming

Igen? tror dom börjar bli desperata efter folk som spelar de.

Medlem

Mycket bra mmo med ordentligt med action, och där din egen skicklighet avgör om du kan spöa en svår fiende, inte bara din level som i dom flesta mmos jag spelat.

Ego level 2300 så här långt och är inte i närheten av att tröttna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

lol endast 72 timmar trial. Skvallrar om kasst med content kanske?

Vet inte hur mycket nytt material som kommit sen launch (slutade spela efter tre veckor) men vid början så fanns det väl innehåll som täckte en 21-25 timmar, men tyvärr så var det bara repetition på ungefär 4-5 uppdragstyper.

Riktigt tråkigt spel, ångrar varje dag att jag köpte skräpet. Defiance blev droppen som rann över bägaren, inga fler impulsköp har skett efter den här tragedin


signatur

Game long and prosper

Medlem

Betalde 100 spänn på summer sale, tycker det är skit kul för det priset =D Ligger på 12 timmar och vill bara ha mer atm ;P

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Mycket bra mmo med ordentligt med actionaction, och där din egen skicklighet avgör om du kan spöa en svår fiende, inte bara din level som i dom flesta mmos jag spelat.

Ego level 2300 så här långt och är inte i närheten av att tröttna.

När kan man ta sig till San francisco är runt 160 ego lvl just nu

Medlem

F A I L M O D E ON!

Medlem

Får det inte ens att funka, patch error!

btw.. "betalde"

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av SID 6.7:

Mycket bra mmo med ordentligt med actionaction, och där din egen skicklighet avgör om du kan spöa en svår fiende, inte bara din level som i dom flesta mmos jag spelat.

Ego level 2300 så här långt och är inte i närheten av att tröttna.

När kan man ta sig till San francisco är runt 160 ego lvl just nu

Har läst att man kan ta sig till San Fran om du har någon på din friendslist som redan är där. Dvs du kan teleportera dig till dina vänner även om du inte hunnit så långt i storyn som behövs för att ta dig till något av ställena som har "Fast Travel"-beacon.

Annars så är själva huvudstoryn+side missions inte så lång. Om fokus endast är på dessa så ska man kunna klara alla uppdragen tills man blir runt EGO 480 (läste detta på ett forum).

Medlem
Skrivet av xorpen:

Får det inte ens att funka, patch error!

btw.. "betalde"

Nvm det var jag som är en noob!

Medlem
Skrivet av Vansinnet:
Skrivet av Wintermist:

Roligt några timmar men sen blir det enormt enformigt. Tyvärr.

Låter som ett typiskt mmo fenomen

Problemet är att du har verkligen testat alla typer av uppdrag redan efter 6 timmar in i spelet. Sen känns det som om man grindar levels och med jämna mellanrum går storyn vidare. Men storyn kör i samma stil som Mario till nes där forskaren är i ett annat ställe.
Så nöjet med spelet dör fort om man inte är sugen på 3rd person shooter grind.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av SID 6.7:

Mycket bra mmo med ordentligt med actionaction, och där din egen skicklighet avgör om du kan spöa en svår fiende, inte bara din level som i dom flesta mmos jag spelat.

Ego level 2300 så här långt och är inte i närheten av att tröttna.

När kan man ta sig till San francisco är runt 160 ego lvl just nu

Beror helt på hur mycket mainquest du spelar, men stressa inte, San Fran är bara sönderbombad grå öken med lite ruiner här och där. Tråkigaste platsen i spelet tycker jag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av SID 6.7:

Mycket bra mmo med ordentligt med actionaction, och där din egen skicklighet avgör om du kan spöa en svår fiende, inte bara din level som i dom flesta mmos jag spelat.

Ego level 2300 så här långt och är inte i närheten av att tröttna.

När kan man ta sig till San francisco är runt 160 ego lvl just nu

Beror helt på hur mycket mainquest du spelar, men stressa inte, San Fran är bara sönderbombad grå öken med lite ruiner här och där. Tråkigaste platsen i spelet tycker jag.

Tråkigare än zonen där ALLA fiender har stun attacker? Wow...att dom lyckades


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bra med trial men synd att den är helt meningslös så längre det inte går att ladda hem spelet.
Känns som min trial kommer att ha förbrukats innan jag ens sett spelet eftersom de 72 timmarna börjar räkna ner så fort man registrerar sig.

Avstängd

Tv serien sög, och då såg jag bara första avsnittet och stängde av innan jag ens såg hälften av det. Så tror inte detta är så mycket bättre, tur man inte är tvingad att behöva slösa bort 72 timmar av sitt liv på något man redan kan räkna ut att man blir besviken på.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av SID 6.7:

Mycket bra mmo med ordentligt med actionaction, och där din egen skicklighet avgör om du kan spöa en svår fiende, inte bara din level som i dom flesta mmos jag spelat.

Ego level 2300 så här långt och är inte i närheten av att tröttna.

När kan man ta sig till San francisco är runt 160 ego lvl just nu

Beror helt på hur mycket mainquest du spelar, men stressa inte, San Fran är bara sönderbombad grå öken med lite ruiner här och där. Tråkigaste platsen i spelet tycker jag.

Tråkigare än zonen där ALLA fiender har stun attacker? Wow...att dom lyckades

Märkligt, trots att jag har spelat hundratals timmar och utforskat varje millimeter av kartan samt utfört alla uppdrag och sidoaktiviteter så har jag aldrig stött på denna märkliga "zon" du beskriver? Har inte ens mött fiender som kan "stunna". Är du säker på att vi pratar om samma spel?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Märkligt, trots att jag har spelat hundratals timmar och utforskat varje millimeter av kartan samt utfört alla uppdrag och sidoaktiviteter så har jag aldrig stött på denna märkliga "zon" du beskriver? Har inte ens mött fiender som kan "stunna". Är du säker på att vi pratar om samma spel?

Vet inte om jag tänker på rätt sak nu men på senare tid, vad jag upplevt iaf, kan fiender stoppa en mitt i en reload så vapnet inte laddas om (märks lättast när man kör med pumphagel).
Eller så kanske det är mutanterna som kastar sina yxor på en så man trillar omkull :3
Finns ju en del fiender som gör en liten stun-effekt men med tanke på att det inte finns så många typer av fiender så innefattar det ju i princip hela spelet egentligen.
Dock skulle det vara intressant, av ren nyfikenhet, att veta vilken zon det rör sig om =D

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av SID 6.7:

Märkligt, trots att jag har spelat hundratals timmar och utforskat varje millimeter av kartan samt utfört alla uppdrag och sidoaktiviteter så har jag aldrig stött på denna märkliga "zon" du beskriver? Har inte ens mött fiender som kan "stunna". Är du säker på att vi pratar om samma spel?

Vet inte om jag tänker på rätt sak nu men på senare tid, vad jag upplevt iaf, kan fiender stoppa en mitt i en reload så vapnet inte laddas om (märks lättast när man kör med pumphagel).
Eller så kanske det är mutanterna som kastar sina yxor på en så man trillar omkull :3
Finns ju en del fiender som gör en liten stun-effekt men med tanke på att det inte finns så många typer av fiender så innefattar det ju i princip hela spelet egentligen.
Dock skulle det vara intressant, av ren nyfikenhet, att veta vilken zon det rör sig om =D

Om man anser att det är en stun att man drar omkull av att få en yxa i pannfläsket eller att ens omladdning avbryts när man får en hagelsvärm i bröstet, ja då kryllar det av stuns.

Men då har man inte koll på att detta är en tredjepersonsskjutare, det duger inte att stå framför fienden och trycka på siffertangenter som i wow. Ta skydd, flanka, använd granater, rulla för att undvika osv. Klarar man av Tomb Raider eller Uncharted så fixar man detta utan minsta problem.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Tv serien sög, och då såg jag bara första avsnittet och stängde av innan jag ens såg hälften av det. Så tror inte detta är så mycket bättre, tur man inte är tvingad att behöva slösa bort 72 timmar av sitt liv på något man redan kan räkna ut att man blir besviken på.

Citat:

såg jag bara första avsnittet och stängde av innan jag ens såg hälften av det.

Är du seriös eller ?
Hur kan du bedöma en serie efter ETT HALVT PILOT AVSNITT ???

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Javas:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av SID 6.7:

Mycket bra mmo med ordentligt med actionaction, och där din egen skicklighet avgör om du kan spöa en svår fiende, inte bara din level som i dom flesta mmos jag spelat.

Ego level 2300 så här långt och är inte i närheten av att tröttna.

När kan man ta sig till San francisco är runt 160 ego lvl just nu

Beror helt på hur mycket mainquest du spelar, men stressa inte, San Fran är bara sönderbombad grå öken med lite ruiner här och där. Tråkigaste platsen i spelet tycker jag.

Tråkigare än zonen där ALLA fiender har stun attacker? Wow...att dom lyckades

Märkligt, trots att jag har spelat hundratals timmar och utforskat varje millimeter av kartan samt utfört alla uppdrag och sidoaktiviteter så har jag aldrig stött på denna märkliga "zon" du beskriver? Har inte ens mött fiender som kan "stunna". Är du säker på att vi pratar om samma spel?

Jag tänker på nordöstra zonen där det är en jävla massa hellbugs som alltid gjorde någon stunliknande attack, bland annat skjöt deras flygande enheter någon granatliknande projektil som stunnade till lite när man blev träffade, deras närstridskryp lyckades också stunna till när dom träffade med deras attacker.

Kan vara värt att påpeka att man inte menar klassisk fantasy mmo stun, utan en kortvarigare knockback-stun, men jäkligt irriterande var dom och saboterade mycket när man körde solo


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Om man anser att det är en stun att man drar omkull av att få en yxa i pannfläsket eller att ens omladdning avbryts när man får en hagelsvärm i bröstet, ja då kryllar det av stuns.

Jo men som jag halv-sa så var det något jag märkt av nu på senare tid. Sedan spelet släpptes fram tills typ för nån månad sedan så proc'ade aldrig reload-stun'en o.O Så jag undrade om det var det han syftade på.

Defiance är ju ett spel man oftast INTE mår så bra av att stå stilla (anser jag, men jag föredrar run-n-gun taktik, speciellt i PVP), med Volge emergencies är det ännu värre (som är lite väl många tycker jag med tanke på hur kraftfulla dom är och hur lite exp man får från att döda dem).

Ish
Medlem

Första säsongen har ju knappt slutat. Varför i helvete göra ett MMO?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Avstängd
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av olafpawbelt:

Tv serien sög, och då såg jag bara första avsnittet och stängde av innan jag ens såg hälften av det. Så tror inte detta är så mycket bättre, tur man inte är tvingad att behöva slösa bort 72 timmar av sitt liv på något man redan kan räkna ut att man blir besviken på.

Citat:

såg jag bara första avsnittet och stängde av innan jag ens såg hälften av det.

Är du seriös eller ?
Hur kan du bedöma en serie efter ETT HALVT PILOT AVSNITT ???

För jag tyckte skådespeleriet var på tok för stelt, problem med det eller? Ja jag är seriös, tar du så illa vid dig av att jag ogillade serien?
Ibland krävs det inte mer än knappt hälften av ett avsnitt för att avgöra vad man tycker, för första avsnittet var inte segt då det alltid hände något.
Men jag orkade verkligen inte med en serie där dom verkligen inte lagt ner tid på att spela bra utan gör halvdant ifrån sig.

Man måste inte se ett helt pilot avsnitt för att unna bedöma om den verkar bra eller dålig.

Medlem

Jag installerar inte detta igen, fruktansvärt spel.

MEG
Medlem

Tycker detta är ett ok spel, ganska roligt shooter med inslag av rollspel, rea på steam, dessutom (tack och lov) ingen månadsavgift.


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar