En bild säger mer än tusen ord

Medlem
En bild säger mer än tusen ord

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Asså jag har spelet nu,vafan spelar det för roll??
Jag tycker MW2 är skitkul...
Och det spelar ingen roll för mig om det inte finns ded servers.....

Medlem

om du vet med dig att du är 12 och inte förstår mycket kanske du ska inse dina begränsningar innan du postar nästa gång, och inte posta alls totte lilla

Era
Medlem

Postar det här på engelska eftersom det är saxat från en annan person på ett annat forum (som i sin tur gjort detsamma.) Läs detta totte1015 så förstår du varför vi är upprörda och irriterade på folk som ändå köper spelet. Behöver du hjälp att översätta så säg till.

-

IW is stripping long-standing consumer benefits with its PC game. Purchasing the game is nothing less than a declaration of you willingness to loss those benefits, and you're communicating that fact not just to IW, but to all of the publishers who are watching closely to see just how much they can get away with offering gamers a lesser exchange for their money. And don't pretend for a moment that this is just about PC gaming. The trend in all of gaming is away from game ownership and towards gaming as a rented service.

The publishers' utopian wetdream is a market where the gamer owns nothing. They pay explicitly for every hour of gameplay they experience, and even then are only allowed to play within the strict and permanent boundaries erected by the publisher. And when the publisher decides you should stop playing an old game because it is no longer profitable enough, they terminate it and offer you the 'choice' of buying a new game, or to not play at all.

I've read a lot of commentary that is dismissive if not outright disparaging of the passionate furor exhibited by a select few over the MW2 issue, saying things like, "what's the problem, just let the market decide." Yes, absolutely, the market should decide, but don't "let" it happen. Realize that you, as a game-purchasing consumer, *ARE* the market. The market is nothing but the cumulative purchasing choices of all consumers. The only power you have as a consumer is to accept or reject the exchange offered by publishers. If you choose to purchase MW2, you are personally endorsing the continued erosion of value that gamers receive in their exchange with publishers.

A lot of people think that they can complain about issues like this, but then buy the product anyway, and somehow that influences publishers to react to their complaints. The only thing that influences them is WHETHER OR NOT YOU BUY THE GAME! Bitching about something and buying the game is equivalent to buying the game and saying nothing -- it's equivalent even to buying the game and saying "Great job guys, keep up the good work and be sure to strip away more of my consumer benefits next time." Because the only thing they hear is the sound of you purchasing the game - registering yet another gamer tacitly accepting reduced benefits, lowering the standard by which all publishers measure the market for all games.

There are more games than I could play in a lifetime, and no single one of them is great enough that it's worth trading away the freedoms that I want to enjoy as a gamer. The only way I can compel publishers to respect and uphold those freedoms is by using my own incremental market vote to communicate the value of those freedoms, and to hope that others do the same in sufficient volume to convince publishers in no uncertain terms that it's more profitable to provide them than it is to take them away.

Medlem

Det här påminner mig om alla människor som höll i sina Betamax-apparater tills knogarna vitnade.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Håller med StrongBad, har spelet nu och lirat det med några polare, funkar utmärkt. Sätter man bara upp ett party så är det bara att tuta och köra. Inte fan behöver man vänta på att alla ska ta sig in i servern. Det flyter och det är kul, vad mer behöver man.
Tror att många som gnäller om dedicated servers är bara sånna som vill lira det pirat. Sen om man ser på deras försäljningssiffror så tror inte jag att Infinity gråter direkt. Så sluta gnäll för fan och köp inte spelet.

Medlem

Altså, vist bilden ger ett rätt patetisk bild av den grupp. Men den visar 53 av 853 medlemmar så nån statistisk säkerhet ger den dock inte...

Medlem

den som ritade har verkligen talang.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Bilden säger allt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spelet är fan de bästa jag lirat både SP och MP men jag håller med om att Dedi servers skulle göra det ännu bättre.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Haha fyfan Det visar ju verkligen varför en del inte klagar alls på IW / Activisions nedskärningar i kvalitén hos deras spel MW 2.

Inaktiv

Min kompis sade att han inte skulle köpa mw2. "Det verkar faila".
Nu sitter han och kör mw2 ändå....

Medlem

Jag har suttit i några timmar med några polare och jag får ändå säga att de e skitkul.

Jag är ju då ingen "hardcore gamer", men varför i *** ska man vända sig till dem? Jag hade då inte gjort det iaf, de representerar väl ca 5% av marknaden idag, alla spelar ju spel nu.

Jag tycker IW har gjort ett bra beslut där de har sett till den stora massans behov istället för elitens, jag tycker iaf att MW2 är kul. Det är allt jag kräver av ett spel.

Medlem

Så Roger, finns det något hinder för att båda möjligheterna kan samexistera? Matchmaking OCH serverlista?

Medlem

Jag tycker det är dålig av dom att ta bort dedikerade servrar och sänka spelar antalet.

Men efter att spelat ett x antal timmar (ps3) måste jag säga att det är riktigt roligt.

Matchmaking är helt ok, dock lite buggar ibland.
Banorna är perfekt balanserade för 18 pers, samt är tempot i spelat bra. Inte direkt många campers.

Men hade dom behållt det gamla så hade jag skaffat det till pc utan tveka.
Men jag har lika roligt framför tv:n med en kontroll i handen

Medlem

Rolig bild:D, men jag gillar inte tanken på att vi konsolspelare sitter och spelar skit helatiden.:down:


signatur

Övning ger träning.

Inaktiv

Det där snacket om det 9vs9 är för lite är ju bara skitsnack , banorna är anpassade där efter. Minns i ettan när vissa servers körde 20 vs 20...total nadespam och noll gameplay. Dock så hade det ju inte skadat med dedikerade servers OCH matchmaking.


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av SPARTAN-123:

Rolig bild:D, men jag gillar inte tanken på att vi konsolspelare sitter och spelar skit helatiden.:down:

alltså när det kommer till fps är bilden helt sant.

Halo som var ungefär lika bra som golden eye var till nintendo 64 fast många många år tidigare blev älskat. Spelet var ju skit? Men alla konsol nissar blev kära.

Halo 2 blev likaså älskat. Samtidigt som folk lirade halo2 lirade PC spelarna half-life 2.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Halo2_1.jpg

http://www.thinkhero.com/wp-content/uploads/2009/02/halflife2...

Ja det är ju en viss skillnad.

härligt att konsol spel släpps som drar utvecklingen bakåt.

Medlem
Skrivet av SPARTAN-123:

Rolig bild:D, men jag gillar inte tanken på att vi konsolspelare sitter och spelar skit helatiden.:down:

Nej, det kan jag gott förstå att du inte gillar, men så är det ju sett från vårt perspektiv.
Allt det som gör att spel håller länge och är riktigt bra är ju bortplockad från konsolvarianterna.

Medlem

Jag såg att man inte ens kunde välja vilken bana att spela på.

Varför?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Jag såg att man inte ens kunde välja vilken bana att spela på.

Varför?

man kan knappt kontrollera några parametrar alls när det gäller MP miljön. Servern rullar på med automatik

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Så Roger, finns det något hinder för att båda möjligheterna kan samexistera? Matchmaking OCH serverlista?

Självklart inte, och det var inte så mitt inlägg var menat.

Det jag menade var att argumenten mot dedikerade servrar från erfarenheterna med MW1 var ju att folk skapade "fusk-servrar" där man kunde mata upp sin "level" osv.

Dels va detta dassigt mot de spelare som faktiskt inte gjorde så, då de kunde hamna i underläge (dock så jämnades ju detta ut efter ett tag då alla skaffat sig sina "levels").

Jag tror att anledningen till att IW gjorde som de gjorde var att de ville återfå kontrollen över sin produkt, de hade helt enkelt ingen möjlighet att kvalitetssäkra spelupplevelsen online med dedikerade servrar.

Om detta var anledningen och IW inte bara jävlas i största allmänhet tycker jag att det var ett bra beslut då det gynnar den större massan spelare.

Medlem
Skrivet av RogerAndOut:
Skrivet av MMLazarus:

Så Roger, finns det något hinder för att båda möjligheterna kan samexistera? Matchmaking OCH serverlista?

Självklart inte, och det var inte så mitt inlägg var menat.

Det jag menade var att argumenten mot dedikerade servrar från erfarenheterna med MW1 var ju att folk skapade "fusk-servrar" där man kunde mata upp sin "level" osv.

Dels va detta dassigt mot de spelare som faktiskt inte gjorde så, då de kunde hamna i underläge (dock så jämnades ju detta ut efter ett tag då alla skaffat sig sina "levels").

Jag tror att anledningen till att IW gjorde som de gjorde var att de ville återfå kontrollen över sin produkt, de hade helt enkelt ingen möjlighet att kvalitetssäkra spelupplevelsen online med dedikerade servrar.

Om detta var anledningen och IW inte bara jävlas i största allmänhet tycker jag att det var ett bra beslut då det gynnar den större massan spelare.

Det var inte alls så man gjorde för att fuska till sin level. Det man gjorde var att byta ut en annans filer mot sina egna, sen fick man hans lvl..

Sen att du säger att dom inte hade möjlighet att kvalitetssäkra spelupplevelsen online med dedikerade servrar... det är inte dom som står för dedikerade servrar och deras nya system är verkligen inte utav kvalité. Det är det minst beskrivande ordet för vad det är.

Det gynnar inte alls den större massan spelare. Vet inte vart du fått den idén ifrån. Det missgynnar dig lika mycket som vilken annan spelare som helst. Noob eller Pro , ingen drar nytta av detta.

Har du spelat MW 1 så vet du att det tar 10 sek att välja och komma in på den servern du vill.
Nu har du inte ens ett val. Och det tar 10 min för den att finna ett "passande" spel. Hur det sen gynnar dig att man max kan spela 9 mot 9 och inte välja karta är bortom gränserna för vad jag kan förstå. Skulle det inte gynna dig mer att få välja hur många du vill spela mot och vilken bana? Utan massa lagg.. o nej, jag tar inte andras ord för det, jag har själv testat MP och varit med om det.

Ta mitt ord på saken, jag har spelat Call of duty sedans 2003, det finns INGET som gynnar dig eller "den stora massan" i detta spelet, som ett spel med samma funktioner som de tidigare hade kunnat ge.

Medlem
Skrivet av RogerAndOut:
Skrivet av MMLazarus:

Så Roger, finns det något hinder för att båda möjligheterna kan samexistera? Matchmaking OCH serverlista?

Självklart inte, och det var inte så mitt inlägg var menat.

Det jag menade var att argumenten mot dedikerade servrar från erfarenheterna med MW1 var ju att folk skapade "fusk-servrar" där man kunde mata upp sin "level" osv.

Dels va detta dassigt mot de spelare som faktiskt inte gjorde så, då de kunde hamna i underläge (dock så jämnades ju detta ut efter ett tag då alla skaffat sig sina "levels").

Jag tror att anledningen till att IW gjorde som de gjorde var att de ville återfå kontrollen över sin produkt, de hade helt enkelt ingen möjlighet att kvalitetssäkra spelupplevelsen online med dedikerade servrar.

Om detta var anledningen och IW inte bara jävlas i största allmänhet tycker jag att det var ett bra beslut då det gynnar den större massan spelare.

Fair enough, men den bugg som tillåt att köra en server så man fick 1000xp-points for ett kill var ju inte ett fusk utan ett fel som IW gjord i spelet. Därför så patchade dom bort det.
Dessutom så är man inte speciellt i underläge i cod4 om man ligger under i level, det är bara lite annorlunda strategier man får köra.

Det är snällt av dig att ha så höga tanker om IW/Activisions altruistiska motiver, men det har ju visat sig att det inte alls blev så. Jag är övertygat att dom ville ha full kontroll för en enda sak, att kunna styra vilka banor folket får och få betalt för dom.
Jag vill inte säga att dom är Djäveln, men dom är fan giriga nog till att hamna hos honom. Girighet är en av dom 7 dödssyndarna ju...

Medlem

Jag tror nog de flesta gillar MW2. Själv tycker jag det är helt fantastiskt! Har endast testat SP.

(Kul bild överst, med alla som bojkottar. Jag tror IW har den i deras reception också.)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag tror nog de flesta gillar MW2. Själv tycker jag det är helt fantastiskt! Har endast testat SP.

(Kul bild överst, med alla som bojkottar. Jag tror IW har den i deras reception också.)

Du vet att dom inte ändrat SPn något, ingen har klagat på SP. Det är MP vi är arga över.

Så onödig kommentar ftw, eller ?

Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Pretorian24:

Jag tror nog de flesta gillar MW2. Själv tycker jag det är helt fantastiskt! Har endast testat SP.

(Kul bild överst, med alla som bojkottar. Jag tror IW har den i deras reception också.)

Du vet att dom inte ändrat SPn något, ingen har klagat på SP. Det är MP vi är arga över.

Så onödig kommentar ftw, eller ?

Jag säger inte att någon sagt att SP är dåligt. Och jag tror det är relativt få personer som tycker spelet är så dåligt att de inte köper det. Speciellt när de som "bojkottar" sen går och köper och spelar det. Måste vara ett riktigt uselt spel.

Din kommentar var ganska onödig, eller?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Pretorian24:

Jag tror nog de flesta gillar MW2. Själv tycker jag det är helt fantastiskt! Har endast testat SP.

(Kul bild överst, med alla som bojkottar. Jag tror IW har den i deras reception också.)

Du vet att dom inte ändrat SPn något, ingen har klagat på SP. Det är MP vi är arga över.

Så onödig kommentar ftw, eller ?

Jag säger inte att någon sagt att SP är dåligt. Och jag tror det är relativt få personer som tycker spelet är så dåligt att de inte köper det. Speciellt när de som "bojkottar" sen går och köper och spelar det. Måste vara ett riktigt uselt spel.

Din kommentar var ganska onödig, eller?

Den bild säger att lite mera än 30 pers som har sagt dom ska bojkotta köpte spelet...
Det är över 200.000 signaturer i online petitionen...

Det är garanterat minst 100.000 som valt bort det, det är ändå en del.

Medlem

Hur kan du garantera att dem där 100.000 inte gjort som de andra 30 och skaffat spelet? Det var en stor del av dem, på bilden, som satt och spelade fast de säkert skrivit på en petition. Jag tror det är samma sak bland de där 100.000. Det kanske sitter 1000 bittra pojkar som ännu inte köpt spelet (men de hoppas de får det i julklapp).


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

12
Skriv svar