Xbox One – Dela spel med familjemedlemmar kommer kanske tillbaka

Robot
Xbox One – Dela spel med familjemedlemmar kommer kanske tillbaka
Medlem
Xbox One – Dela spel med familjemedlemmar kommer kanske tillbaka

De sköter sig bättre och bättre, men fortfarande känns det sådär att allt inte var där ifrån början.
Jag väntar med att köpa en konsol tills de börjar bli lite billigare och man har lite mer koll!

Medlem

Utlåning av spel eller demos?

Inaktiv

Snart måste dom hitta en linje och hålla sig till den, enklast är väl att lyssna på sina kunder?

Generalisering: alla vill låna ut sina spel, köpa o sälja begagnat, men vill samtidigt inte få sina rättigheter som konsument överkörda med något DRM.

Samtidigt kan Sony i efterhand tuffa på o bara göra tvärtom o tjäna massor med pluspoäng, allt medan fanboysen slåss i forumen.

Medlem

Snacka om att de lyssnar på sina kunder, hejja ms


signatur

Jäh!

Medlem

på gott och ont har xboxone blivit xboxyoyo


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Medlem

På E3: Vi ändrar ingenting!
Strax efter E3: Vi ändrar någonting.
Några veckor efter E3: Vi ändrar allting, snälla köp vår konsol.

Medlem

Kommer nog inte ha någon nytta av den funktionen, skrotar dom Kinect att den alltid ska vara på så blir det nog ett köp lite senare efter release.

Medlem
Skrivet av shaboo:

Kommer nog inte ha någon nytta av den funktionen, skrotar dom Kinect att den alltid ska vara på så blir det nog ett köp lite senare efter release.

Har aldrig varit ett måste att den är påslagen, du kan slå av den helt. Men den måste alltid vara inkopplad.

Medlem

Man kunde väl få välja, om man vill dela sitt spelbibliotek så blir man tvungen att vara online minst en gång per dygn:)

Medlem
Skrivet av speurk:

Man kunde väl få välja, om man vill dela sitt spelbibliotek så blir man tvungen att vara online minst en gång per dygn:)

Anledningen att de skrotade även detta var nog att de inte utarbetat riktigt hur de skulle funka själva. Efter alla negativa skriverier om Xbox One så visste de att om de hade behövt berätta om att detta system inte var så bra som en del trodde så hade det kunna vara "spiken i kistan".

Om det hade varit så bra som det antyddes så hade Microsoft basunerat ut detta överallt och folk hade stått i kö för att kunna förboka konsolen.

Medlem
Skrivet av Chrester:

Snacka om att de lyssnar på sina kunder, hejja ms

Jaa, de verkar ju lyssna en del när det blir som mest kritiskt i från deras perspektiv. Annars inte...

Medlem

Skönt att det finns konkurens, annars hade dom inte ändrat någonting.

2014 blir ett pc år med The Elder Scrolls och mot hösten, vårat efterlängtade Star Citizen <3. Så det blir nog inte någon ny konsol förrän 2015.
Det blir nog först och främst en Ps4, men vem vet, kanske blir en Xbone under den senare delen av generationen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av heviom:
Skrivet av shaboo:

Kommer nog inte ha någon nytta av den funktionen, skrotar dom Kinect att den alltid ska vara på så blir det nog ett köp lite senare efter release.

Har aldrig varit ett måste att den är påslagen, du kan slå av den helt. Men den måste alltid vara inkopplad.

Sååå, varför är det då så viktigt att ha den inkopplad om man kan ha den avslagen.. eller.. "avslagen"?

Medlem
Skrivet av Redstar:

Utlåning av spel eller demos?

Enligt det jag har läst så var det tänkt som så att det skulle finnas en tidsgräns på ca en timme på spelen som man "lånar ut". Enligt mycket som jag har läst så vinklas det som om att man får låna hela spelet vilket jag inte tror är korrekt (är det för bra för att vara sant så är det nog inte det).

Medlem

Om detta kommer som funktion på Xbox one så är det bra.
Så jag tänker vänta till släppet och se hur det blir.

Spelar det någon roll hur MS gör för det bara gnälls på allt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Mhmm. Men det är fortfarande som så att ALLA profiler på den Xbox One som spelen laddas hem till kan spela detsamma, samt även att det räcker med att en profil har motsvarigheten till Xbox Guld. Då kan alla på den Xboxen spela online till kostnaden av en.
Bra va`?!

Sen var det ju inte bara familjemedlemmar som åsyftades i början, det kunde vara familjemedlemmar och vänner blandat.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Medlem

+ att vem fan vill ha en konsol som spionerar på dig så som nya xboxen ska vara

Inaktiv
Skrivet av Preath:
Skrivet av heviom:
Skrivet av shaboo:

Kommer nog inte ha någon nytta av den funktionen, skrotar dom Kinect att den alltid ska vara på så blir det nog ett köp lite senare efter release.

Har aldrig varit ett måste att den är påslagen, du kan slå av den helt. Men den måste alltid vara inkopplad.

Sååå, varför är det då så viktigt att ha den inkopplad om man kan ha den avslagen.. eller.. "avslagen"?

Precis, bara en sån sak känns jävligt suspekt.

Medlem

Vilka jävla pajaser. Det visar bara hur osäkra dom är och jag kommer definitivt inte köpa deras skit, hur ska jag våga gör det nu? Tänk så ändrar dom sig ang DRM och annat kanske, när konsolen redan står i mitt vardagsrum?

Inaktiv
Citat:

– Vi måste börja prata mer och se till att folk förstår vad systemet är för något.

Ha ha jo tack. Kanske skulle varit en förutsättning redan från början. Har lite svårt att både ta Microsoft och deras X-Box One på allvar samt att kunna lita på dom.

Inaktiv
Skrivet av NaxoS:

Vilka jävla pajaser. Det visar bara hur osäkra dom är och jag kommer definitivt inte köpa deras skit, hur ska jag våga gör det nu? Tänk så ändrar dom sig ang DRM och annat kanske, när konsolen redan står i mitt vardagsrum?

Varför ska man ens vara rädd om det blir DRM eller inte? Folk köper Ipads, Iphones använder Steam och annat. Där kan vi snacka DRM.

Medlem

Microsoft: Vad är det för något ni vill sälja?

Snart är de tillbaka där de började, men jag har redan en Xbox 360.

#xboxone_xboxone80_xbox2x180

Medlem
Skrivet av Chrester:

Snacka om att de lyssnar på sina kunder, hejja ms

Du har beställt en dagens på en Microsoft restaurang.
En tallrik bajs ställs framför dig, och kyparen säger.. bon appetit!
Du frågar kyparen argsint: Vad i helvete är detta, jag beställde mat, inte skit!?
Kyparen blir förbluffad över din reaktion, och vinglar sedan in i köket med din tallrik skit.
Han kommer senare tillbaka med maten du förväntat dig, och berättar stolt hur mycket godare den kommer smaka än bajs.
Du säger: Fan va gott, ni lyssnar verkligen på era kunder, hejja MS restauranger!

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Chrester:

Snacka om att de lyssnar på sina kunder, hejja ms

Du har beställt en dagens på en Microsoft restaurang.
En tallrik bajs ställs framför dig, och kyparen säger.. bon appetit!
Du frågar kyparen argsint: Vad i helvete är detta, jag beställde mat, inte skit!?
Kyparen blir förbluffad över din reaktion, och vinglar sedan in i köket med din tallrik skit.
Han kommer senare tillbaka med maten du förväntat dig, och berättar stolt hur mycket godare den kommer smaka än bajs.
Du säger: Fan va gott, ni lyssnar verkligen på era kunder, hejja MS restauranger!

Jag tror förstår detta mycket omotiverade budskap,

Resturang = Dyrt
Kypare = "Kräver" dricks (kinect)

För er som inte förstår, så kommer här en ekvation som förklarar logiken bakom framträdandet på E3.

√x-b(1)x = Bajs

Medlem
Skrivet av Chrester:

Snacka om att de lyssnar på sina kunder, hejja ms

Lyssnar på kunder? Nej där har du 100% fel, dom lyssnar på sin plånbok. Hade dom inte ändrat sig så hade dom aldrig sålt med vinst.
Hade dom lyssnat på kunderna hade dom inte TAGIT BORT DENNA FEATURE HELT UTAN ANLEDNING. Dom vill bara att vi ska bli sura på dom som gick emot Microsoft och pushade denna förändring.

Inaktiv

Det här är bara svepskäl för att kunna behålla hutlösa priser på digitala spel. Hur försvarar man annars att trots att man inte behöver trycka upp skivor, manualer, förpackningar och skicka dessa världen över så kostar ändå ett nytt spel 699:- online.

Jo, du kan ju dela det med 10 andra! Då är det ju värt det!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av NaxoS:

Vilka jävla pajaser. Det visar bara hur osäkra dom är och jag kommer definitivt inte köpa deras skit, hur ska jag våga gör det nu? Tänk så ändrar dom sig ang DRM och annat kanske, när konsolen redan står i mitt vardagsrum?

Varför ska man ens vara rädd om det blir DRM eller inte? Folk köper Ipads, Iphones använder Steam och annat. Där kan vi snacka DRM.

För att då får de monopol och sedan är det stor skillnad på fysiska spel kontra digitala. Digitala spel kan du oftast inte sälja vidare (GMG är mig veterligen enda undantaget än så länge). Om ni tror att Microsoft kommer ha lika bra reor som Steam så räcker det ju att kolla på hur mycket deras äldre titlar på Live kostar, finns inga skäl till att dessa inte skulle kunna vara billigare mer än att Microsoft inte vill sänka priset.

Sedan är det skillnad på Steams DRM som tillåter spel utan uppkoppling kontra vad Microsoft tänkte genomföra (krav på uppkoppling minst en gång om dagen).

Och till sist köper jag inte att de lyssnar på sina kunder, anledningen till att de ändrade sig beror garanterat på att hade förväntat sig mycket mer förbokningar och de förstod att detta inte kommer fungera. Det enda dagens stora utgivare och tillverkare som Microsoft bryr sig om är pengar och förbokningar är något som de absolut lyssnar till.

12
Skriv svar