Kickstarter-kampanjen för American McGee's Ozombie avbruten

Robot
Kickstarter-kampanjen för American McGee's Ozombie avbruten
Medlem
Kickstarter-kampanjen för American McGee's Ozombie avbruten

Hade inte hört talas om spelet ens. Men vad händer med folks cassssh? ;D

Inaktiv

De dras aldrig från kontot. Sponsrade detta men kommer nog inte sponsra för filmerna, vill ju spela Alice McGee, inte titta


signatur

äldre än dig!

Medlem

Kickstarter för att köpa filmrättigheter? ska de köra en kickstarter sedan för att kunna göra filmen också?

Nej jag är inte alls trött på alla dessa kickstarters...

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Hade inte hört talas om spelet ens. Men vad händer med folks cassssh? ;D

Det dras inte från kontot förrän en kickstarter blir fulländad.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ska skapa en kickstarter sida för jag vill ha ett ps4 och xbox one så kan ni titta på när jag spelar det blir väl kul?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Serious business det här med Kickstarters...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Låter som en bra idé, American mcgee kanske kan göra Alice till någonting spännande med tanke på att Tim Burton gjorde förra alice till en av dom mest korkade filmer i hans karriär, än värre att han med OCD-liknande tvångsmässighet måste cast'a sin fru och johnny depp i varenda jävla film gör inte saken bättre.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Serious business det här med Kickstarters...

Jag har då fått allt jag har backat på hittills utan problem iaf, som sagt avbryts en kampanj eller inte når upp i målet får man pengarna tillbaka.

Medlem

Jag undrar detta med kickstarter...
Låt oss säga att någon startar ett projekt och när han/hon har fått tillräckligt med pengar så läggs projektet bara ner, vad händer med alla pengar som har samlats in då?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kickstarter för att köpa filmrättigheter? ska de köra en kickstarter sedan för att kunna göra filmen också?

Nej jag är inte alls trött på alla dessa kickstarters...

Så donera inte pengar då, svårare än så är det inte. Det är ju inte som att ni som inte gillar Kickstarter drabbas så varför ens kommentera något som man tydligen inte är intresserad av? Själv är jag väldigt trött på dagens spel, blir mer och mer filmer och mindre och mindre spel. Håller just nu på att köra Soldier Of Fortune 2 och det har varit mer utmanande än många av dagens spel. Körde även för ett tag sedan klart första No One Lives Forever och innan dess spelade jag klart första Deus Ex. Dagens spel har inte mycket att komma med om man skulle ta bort all grafik och fysik och inte ens AI´n idag är mycket att hurra för kontra förr.

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Ska skapa en kickstarter sida för jag vill ha ett ps4 och xbox one så kan ni titta på när jag spelar det blir väl kul?

Av mig hade du inte fått en enda krona men lycka till med det där för det kommer du nog att behöva isf;).

Inaktiv

Det här hade jag missat totalt men kanske inte så konstigt, många som använder sig av Kickstarter som grund för den ekonomiska delen av spelet. Dock så är det väl som med allting i Kickstarter, en del gånger går det bara inte om intresset saknas av spelarna själva.

Ska bli kul ändå och se hur det går för Shadowrun Returns nu i månaden. Spelade sönder det på 16 bits Nintendo på sin tid och det hade en svensk översättning som man ibland kunde skratta sig fördärvad åt.

Synd, men jag hoppas han hittar annat sätt att få spelet klart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Man kan välja att backa ett spel med exempelvis 400:-

Men pengarna kommer inte dras från ens konto försen de nått sitt mål. Det är winwin för konsument om man är intresserad av att finansiera hoppet om en framtida produkt.

Medlem

Ungefär vad Kickstarter håller på att bli.

Inaktiv

Ett ord: Lurendrejeri!

Avstängd
Skrivet av rosski:
Skrivet av Hipshot:

Serious business det här med Kickstarters...

Jag har då fått allt jag har backat på hittills utan problem iaf, som sagt avbryts en kampanj eller inte når upp i målet får man pengarna tillbaka.

Hipshot har alltid hållit sig till åsikten och trott på sina egna lögner ännu att man inte får pengarna tillbaka, han är så insyltad i att tro att pengarna dras på en gång och att dom inte ger igen dom.
Sett hans eviga tjatande förr om liknande saker där han sagt något i stil med att dom bara snor folks pengar och vägrar ge igen.

Avstängd
Skrivet av showerguy:

Ett ord: Lurendrejeri!

På vilket sätt? Ingen har tappat sina pengar, så sluta kasta skit innan du vet ett jota

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av rosski:
Skrivet av Hipshot:

Serious business det här med Kickstarters...

Jag har då fått allt jag har backat på hittills utan problem iaf, som sagt avbryts en kampanj eller inte når upp i målet får man pengarna tillbaka.

Hipshot har alltid hållit sig till åsikten och trott på sina egna lögner ännu att man inte får pengarna tillbaka, han är så insyltad i att tro att pengarna dras på en gång och att dom inte ger igen dom.
Sett hans eviga tjatande förr om liknande saker där han sagt något i stil med att dom bara snor folks pengar och vägrar ge igen.

Hahahaha, tror inte jag varit SÅ seriös i min kritik. Men visst...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av rosski:
Skrivet av Hipshot:

Serious business det här med Kickstarters...

Jag har då fått allt jag har backat på hittills utan problem iaf, som sagt avbryts en kampanj eller inte når upp i målet får man pengarna tillbaka.

Hipshot har alltid hållit sig till åsikten och trott på sina egna lögner ännu att man inte får pengarna tillbaka, han är så insyltad i att tro att pengarna dras på en gång och att dom inte ger igen dom.
Sett hans eviga tjatande förr om liknande saker där han sagt något i stil med att dom bara snor folks pengar och vägrar ge igen.

Hahahaha, tror inte jag varit SÅ seriös i min kritik. Men visst...

du har ju gnällt förr om kickstarters och sagt dom är giriga och lögnare, självklart man tar det som seriöst.

Medlem
Skrivet av Luftman:

https://www.youtube.com/embed/Ms8A7aTYrTc

Ungefär vad Kickstarter håller på att bli.

Kickstarter håller inte på att bli något annat än det alltid varit, och det är en bra sak. Idioter runt om i världen har alltid funnits förstås, inget som kom med Kickstarter.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag undrar detta med kickstarter...
Låt oss säga att någon startar ett projekt och när han/hon har fått tillräckligt med pengar så läggs projektet bara ner, vad händer med alla pengar som har samlats in då?

Pengarna dras inte förens målet är uppnått. Så nås inte målet så drabbas inga backers.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av totte1015:

Jag undrar detta med kickstarter...
Låt oss säga att någon startar ett projekt och när han/hon har fått tillräckligt med pengar så läggs projektet bara ner, vad händer med alla pengar som har samlats in då?

Pengarna dras inte förens målet är uppnått. Så nås inte målet så drabbas inga backers.

Han skrev att när projektet i fråga har fått tillräckligt med pengar, alltså det har blivit "backat" och man sen lägger ner.

Medlem
Skrivet av Melfice:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av totte1015:

Jag undrar detta med kickstarter...
Låt oss säga att någon startar ett projekt och när han/hon har fått tillräckligt med pengar så läggs projektet bara ner, vad händer med alla pengar som har samlats in då?

Pengarna dras inte förens målet är uppnått. Så nås inte målet så drabbas inga backers.

Han skrev att när projektet i fråga har fått tillräckligt med pengar, alltså det har blivit "backat" och man sen lägger ner.

Ah, läste fel Ursäktar!


signatur

Videomupp

Medlem

Kickstarter är riktigt bra och allt jag har backat har fungerat bra.
Väntar just nu på Shadowrun Returns, Project Eternity, Star Citizen och en dokumentär om Amiga

Medlem

Kan någon förklara varför American McGee anses så stor? Det var år och dar sedan han släppte något spel värt namnet.

Dessutom, snacka om egomaniac när det gäller att trycka sitt namn i alla titlar "han"(läs: hans team) gör.

Medlem

till alla gnällspikar....
betalar bara till sånt ni själva tror på och vill ha.....korrektion, som ni vill ha för det är inga aktier ni köper...
men tyvärr så verkar det som en hel del folk på kickstarter projekten behöver anställa en revisor innan dom kör igång ett projekt...

jahop det var mitt gnällande om gnällande!

*edit stavfel finns säkert fler kvar*

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag undrar detta med kickstarter...
Låt oss säga att någon startar ett projekt och när han/hon har fått tillräckligt med pengar så läggs projektet bara ner, vad händer med alla pengar som har samlats in då?

För att undvika missförstånd:
Att backa en kickstarter är en investering, och som tack för att man investerade i projektet så brukar man oftast få en produkt som tack.

Om jag backar ett projekt och det får in tillräckligt med pengar så får dem som har projektet 'alla' pengar (Kickstarter tar en viss %) att göra vad dem vill med.

Så det är fult möjligt att ta alla pengar och köpa ett nytt fint hus och en bil med.
Vad som också kan hända är att pengarna inte räcker ändå och projektet läggs ner.
Alltså, med andra ord, ungefär som vilken annan investering som helst.

Det är viktigt att förstå att man inte förbeställer en produkt, utan man investerar i ett projekt/företag.


signatur

Rwa?

1
Skriv svar