Leisure Suit Larry: Reloaded

Robot
Leisure Suit Larry: Reloaded

Larry Laffer är tillbaka. Men har vi saknat honom? Mattias har återupptäckt en 40-årig oskulds jakt på kvinnor i sjaskiga Lost Wages och är redo med svaret.

#replay-games, #sierra-entertainment, #leisure-suit-larry-reloaded


Medlem
Leisure Suit Larry: Reloaded

Är spelet likt första eller är det lika gulligt och snällt som senare generationer?

Ett Larry lika brutalt som första hade varit fint.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Herr rygg

Larry och många andra Sierra spel lärde mig engelska redan när jag gick i lekis. Läraren var grymt imponerad när jag kunde drämma in kommentarer som "open door" "eller "give whiskey"

Jag minns än idag hur lycklig jag och mina polare blev när vi fick lära oss att fuska oss förbi åldersfrågorna i början. Ahh nostalgi. Givet Köp!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Redaktör
Ponny
Skrivet av Alx_83:

Larry och många andra Sierra spel lärde mig engelska redan när jag gick i lekis. Läraren var grymt imponerad när jag kunde drämma in kommentarer som "open door" "eller "give whiskey"

Försökte du imponera med raggningsrepliker också?


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

Jag som aldrig spelat spelen, är det här någon form av peka och klicka spel?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har aldrig spelat de första spelen. När jag var yngre provade jag dock på Magna Cum Laude, det första i 3D. Men jag tror inte jag spenderade speciellt mycket tid med det.

Blir nog till att prova detta bara för att ha spelat originalet, även om det är remake.

Medlem

MInns att jag satt och skrev kommandon på chans som sällan funkade.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ett självklart köp!

Medlem

Köpt och avklarat :). En hyllning till den klassiker som betytt en hel del i uppväxten!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Blir definitivt ett köp under steams summersale


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det var utan tvekan Larry som gav mig två tredjedelar av min allmänbildning. Var en av få som var så dedikerad att jag och en polare faktiskt hittade rätt svar på alla "visa att du är vuxen innan du får spela"-frågor, och det var inget man gjorde med ett knapptryck i början av 90-talet. Allt för att få se en nästan naken tjej i två pixlar.

Medlem

Får han ligga då?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Herr rygg
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Alx_83:

Larry och många andra Sierra spel lärde mig engelska redan när jag gick i lekis. Läraren var grymt imponerad när jag kunde drämma in kommentarer som "open door" "eller "give whiskey"

Försökte du imponera med raggningsrepliker också?

Haha nej det gjorde jag aldrig:)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Larry och många andra Sierra spel lärde mig engelska redan när jag gick i lekis. Läraren var grymt imponerad när jag kunde drämma in kommentarer som "open door" "eller "give whiskey"

Jag minns än idag hur lycklig jag och mina polare blev när vi fick lära oss att fuska oss förbi åldersfrågorna i början. Ahh nostalgi. Givet Köp!

Åh fy fan dom där åldersfrågorna alltså! Helt omöjliga

Moderator | Testpilot

Köpt och spelat ut spelet nu, mycket roligt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

kört igenom tog mig kanske 4 timmar fastnade lite här och där, kommer ihåg för en massa år sen jag försökte köra originalet, och jädrar vad svåra dom där frågorna var då =p men jag klarade inte av särkilt mycket på det första liret

Medlem

Jag kommer ihåg när jag var tvungen att köpa vad som butiksägaren kallade för "lubbel" ^_^

Medlem

Måste man fortfarande svara på "vuxna" frågor för att starta spelet?

En annan favorit var kopieringsskyddet i någon av uppföljarna. Jag har en kompis som köpte spelet och vi sprang hem till honom för att spela. Skyddet gick ut på att det dök upp en bild på en kvinna och man skulle identifiera vilken sida i manualen samma bild fanns på. Många bilder var exakt likadana förutom att någon kunde ha brunt hår och någon annan rött eller olika läppstift osv. Manualen var givetvis tryckt i svart-vitt.

Edit: Det var tydligen telefonnummer man skulle skriva in och det verkar ha varit lättar än jag mindes det - http://www.allowe.com/games/larry/tips-manuals/clues-cheats.h...

Medlem

Jag gillade inte originalet så jag kommet inte att ge detta spel en chans.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Alx_83:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Alx_83:

Larry och många andra Sierra spel lärde mig engelska redan när jag gick i lekis. Läraren var grymt imponerad när jag kunde drämma in kommentarer som "open door" "eller "give whiskey"

Försökte du imponera med raggningsrepliker också?

Haha nej det gjorde jag aldrig:)

Du skulle bara veta vilken respons man får när man går runt och säger "Lick hooker"

1
Skriv svar