Far Cry 4 på väg: "Det är ett grymt varumärke"

Robot
Far Cry 4 på väg: "Det är ett grymt varumärke"

Ubisoft är alldeles till sig över succén hos Far Cry 3 och lovar att uppföljaren är på gång.

#nyhetstips, #ubisoft, #far-cry-3


Medlem
Far Cry 4 på väg: "Det är ett grymt varumärke"

Sweet, blir ett garanterat köp!

Avstängd

Får hoppas fyran är bättre, gillade tyvärr inget av sluten trean. Annars var det väl helt ok att spela men det hade kunnat bli så mycket bättre. Finns anledningar till varför jag gillade första far cry mer.

Första Far Cry var tokbra. Ända tills man mötte de muterade monstren. Då.... not so much.

Spelade igenom 3:an och uppskattade den även om sluten var.... meh...

Ska bli intressant och se vad de gör med 4:an.

Vad gäller köp och inte köp så väntar jag tills man fått se nåt innan jag beslutar mig

Medlem

Är jag en av de få som gillade supermutanterna i 1:an?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hoppas innerligt att vi får tillbaka den bärbara kartan från 2an. HUDen i 3an var en total katastrof jämfört med 2an...

Avstängd
Skrivet av Ankh:

Är jag en av de få som gillade supermutanterna i 1:an?

du är inte ensam om den saken, det blev som en positiv överraskning faktiskt att dom ploppa fram

Avstängd
Skrivet av Typhor:

Hoppas innerligt att vi får tillbaka den bärbara kartan från 2an. HUDen i 3an var en total katastrof jämfört med 2an...

Typ enda bra i tvåan, gillade annars det inte alls. Enda roliga med var väl att smyga runt i buskagen och göra ambush på gerillan

Medlem

Bättre stöd för sli hoppas jag. För mycket microstuttering för min smak i 3an.
Helt otroligt att det ännu inte är fixat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Bättre stöd för sli hoppas jag. För mycket microstuttering för min smak i 3an.
Helt otroligt att det ännu inte är fixat.

Jupp. Samma med 3-way då. Känns tradigt att sitta med bra bunte gpu's men endå ha det skitet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Succé, med 3'an? Jag tyckte spelet var ett katastrofalt stolpskott och ett praktexempel på en dålig portning.

Hur skulle det vara om spelen utvecklades för PC först, så kunde dessa konsoler få smaka på samma medicin nångång.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Ankh:

Är jag en av de få som gillade supermutanterna i 1:an?

du är inte ensam om den saken, det blev som en positiv överraskning faktiskt att dom ploppa fram

Jag var ung när jag lirade 1:an och hade skitkul med spelet fast jag minns att när monstren kom in i spelet så var jag helt oförberedd och var tvungen att tvinga mig själv att spela spelet för att jag tyckte att det blev lite läskigt, haha.

Medlem

En sak jag ogillade med 3:an även om det samtidigt var en intressant sak att lägga till var Crafting.
Crafting störde mig inte i sig, men man tvingades ju mer eller mindre att syssla med det för annars kunde du inte bära mer osv.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av korosuu:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Ankh:

Är jag en av de få som gillade supermutanterna i 1:an?

du är inte ensam om den saken, det blev som en positiv överraskning faktiskt att dom ploppa fram

Jag var ung när jag lirade 1:an och hade skitkul med spelet fast jag minns att när monstren kom in i spelet så var jag helt oförberedd och var tvungen att tvinga mig själv att spela spelet för att jag tyckte att det blev lite läskigt, haha.

var kanske 14-15 år när det kom och jag gillade när dom kom sådär överaskande, då hade jag mer anledning att nyttja hagelbrakare ännu mer

Avstängd
Skrivet av Segas:

Succé, med 3'an? Jag tyckte spelet var ett katastrofalt stolpskott och ett praktexempel på en dålig portning.

Hur skulle det vara om spelen utvecklades för PC först, så kunde dessa konsoler få smaka på samma medicin nångång.

Själv tyckte jag inte portningen var så värst dålig, flöt på riktigt fint på min dator. Störde mig mest på sluten bara.

MEG
Medlem

Mjao en del fyra, anar risk för mjölkning.

Om man är negativ till kommande spel så är risken stor att man blir positivt överraskad


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Trean var bra på PC, såg fantastiskt ut med mitt grafikkort, GTX580. Älskar de öppna miljöerna!


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av Ankh:

Är jag en av de få som gillade supermutanterna i 1:an?

Whats not to like liksom

Medlem

Gillade 3:an men kan bero på att jag inte hade några förväntningar. 1:an spelade jag långt efter att spelat tjatiga 2:an. 1:an är ju det klart svåraste spelmässigt i serien. Är det någon som kan klara av det på svåraste?

Är av uppfattningen att spelen före Xbox 360 är svårare att spela än de efter. Passar dock mig.


signatur

Det var detta...

Medlem

För mig så är Far Cry 2 fortfarande det bästa Far Cry spelet. Första var underbart men mutanterna förstörde det hela. 2:ans största fördel mot 3:an är att i 2:an så har man i princip inga menyer. Vilket är också varför jag tycker mer om 2:an än 3:an.

Medlem

Kul att någon annan också gillade Far Cry 2. Fick massa skit när det kom för att fienden spammades tillbaka för fort, upprepande gameplay och tonvis med buggar som bland annat gjorde att man inte kom vidare på vissa ställen. Fixades till efter ett år så spelet blev spelbart. MP var mycket uppskattat.


signatur

Det var detta...

Medlem

Vad det än blir så kommer man väl att testa det.
3 st olika spel men alla har sin charm så ser fram emot 4'an.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Moderator | Testpilot

Må låta som att det blir för likt Borderlands eller något annat men jag SJÄLV ville utforska miljön men jag tjänade själv ingenting på att göra det. Alla kistor man kunde hitta innehöll oftast något man bara sålde för att på pengar i spelet iställe för lite coola skatter, items osv.

Vill också minnas att jag hittade något som hette "Boar food" eller något liknande och försökte använda den för att lura dit mig respektive djur vilket inte heller funkade.

Bra action spel i en öppen miljö men skulle vilja att fokus låg lite mer på att utforska och hitta saker som man kan bytta ihop till nya vapen och.. Ja NÅGOT!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Hoppas innerligt att vi får tillbaka den bärbara kartan från 2an. HUDen i 3an var en total katastrof jämfört med 2an...

GUI:t förstörde spelet för mig. Riktigt synd då det verkade relativt bra på de flesta andra sätt. Sedan är jag oerhört trött på att bli runtpekad av questmarkers, lootmarkers, flowermarkers (allvarligt Ubisoft?) och allt annat onödigt lull-lull.

Men kul att Ubisoft tycker att sitt eget varumärke är grymt.


signatur

Have a good time!

Skrivet av Segas:

Hur skulle det vara om spelen utvecklades för PC först, så kunde dessa konsoler få smaka på samma medicin nångång.

Så lär väll lite bli fallet, när de nya konsolerna är mer lika PC


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Segas:

Succé, med 3&#039;an? Jag tyckte spelet var ett katastrofalt stolpskott och ett praktexempel på en dålig portning.

Hur skulle det vara om spelen utvecklades för PC först, så kunde dessa konsoler få smaka på samma medicin nångång.

Själv tyckte jag inte portningen var så värst dålig, flöt på riktigt fint på min dator. Störde mig mest på sluten bara.

Kom igen, porten var genomskinande... Allt med att hålla in knappar för att göra saker, och det urusla välja vapen systemet. Utvecklarnas shortcuts för att få det att funka på konsol är så tråkigt, tacka vet jag att ett tangentbord har mer än 12 knappar...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Må låta som att det blir för likt Borderlands eller något annat men jag SJÄLV ville utforska miljön men jag tjänade själv ingenting på att göra det. Alla kistor man kunde hitta innehöll oftast något man bara sålde för att på pengar i spelet iställe för lite coola skatter, items osv.

Vill också minnas att jag hittade något som hette "Boar food" eller något liknande och försökte använda den för att lura dit mig respektive djur vilket inte heller funkade.

Bra action spel i en öppen miljö men skulle vilja att fokus låg lite mer på att utforska och hitta saker som man kan bytta ihop till nya vapen och.. Ja NÅGOT!

Låter som du vill ha något som liknar mmo spel. NEJ TACK!

Jag ska döda en knark baron och ett gäng legosoldater vad ska jag med coola skatter till ?
Nopp det behövs saker som kan krängas för att köpa vapen och annat som behövs för att fixa jobbet/uppgiften det är bara så enkelt i ett äventyrs fps.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Slutet i trean var väl rätt "eh", och i övrigt hade jag hellre sett Vaas som huvudantagonisten snarare än den där andra snubben man inte ens minns namnet på, men annars var det helt klart ett oerhört bra spel. Ser gärna uppföljare ifall de håller samma kvalitet eller är ännu bättre än trean.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Segas:

Hur skulle det vara om spelen utvecklades för PC först, så kunde dessa konsoler få smaka på samma medicin nångång.

Så lär väll lite bli fallet, när de nya konsolerna är mer lika PC

Ja, nu när dom baseras på x86 arkitekturen och inte ARM.

Moderator | Testpilot
Skrivet av chopper:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Må låta som att det blir för likt Borderlands eller något annat men jag SJÄLV ville utforska miljön men jag tjänade själv ingenting på att göra det. Alla kistor man kunde hitta innehöll oftast något man bara sålde för att på pengar i spelet iställe för lite coola skatter, items osv.

Vill också minnas att jag hittade något som hette "Boar food" eller något liknande och försökte använda den för att lura dit mig respektive djur vilket inte heller funkade.

Bra action spel i en öppen miljö men skulle vilja att fokus låg lite mer på att utforska och hitta saker som man kan bytta ihop till nya vapen och.. Ja NÅGOT!

Låter som du vill ha något som liknar mmo spel. NEJ TACK!

Jag ska döda en knark baron och ett gäng legosoldater vad ska jag med coola skatter till ?
Nopp det behövs saker som kan krängas för att köpa vapen och annat som behövs för att fixa jobbet/uppgiften det är bara så enkelt i ett äventyrs fps.

Du förstår vad jag menar, det fanns ingen större anledning för mig att utforska världen när kistorna inte gav något vettigt än pengar i plånboken som jag ändå inte behövde (då jag gick tillräckligt av spelets story). Collectibles är en sak men tycker ändå att items och annat trevligt kunde användas på ett mycket bättre sätt. Varför inte kunna hitta vapen? Varför inte kunna hitta attacthments eller kunna skapa dina egna med olika delar man hittar? (när man ändå kan skapa bälten och annat själv). Tycker bara det kändes allt för fattigt.

Gör det antingen till ett renodlat action lir än att försöka göra någon kombination som inte gör båda världarna justice.

Notera att jag bara klandrar den öppna världen och dess brist på att hålla mig underhållen medans jag sökte spelets värld för att hitta något intressant. Hela spelet i säg är mycket trevligt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar