Transport Tycoon fraktas till Ios och Android

Robot
Transport Tycoon fraktas till Ios och Android
Medlem
Transport Tycoon fraktas till Ios och Android

Ge mig en uppföljare nu!!!

Medlem

Blir nog första bra spelet till mobiltelefoner. Men svårt att se att det kommer vara roligt att spela på en pekskärm och kommer inte multiplayer vara tillgängligt är det ganska tråkigt.
Och ännu värre är att batteriet tar slut innan det roliga börjar i spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

OpenTTD...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kul! Transport tycoon är det första spelet jag verkligen grävde ned mig i. Säkert lagt ned 100 timmar på spelet och då var jag ändå 8 år

Medlem
Skrivet av ubn87:

Kul! Transport tycoon är det första spelet jag verkligen grävde ned mig i. Säkert lagt ned 100 timmar på spelet och då var jag ändå 8 år

Det händer att jag lägger några timmar på det då och då. OpenTTD finns ju
Gällande trailern här så sa den absolut ingenting...

Medlem

Underbart, lagt ner sjukt många timmar på OpenTTD. Perfekt att bygga lite räls när man sitter på bussen!

Medlem

Just awesome!

Timmarna man la ner på orginalet kan ej räknas

Medlem
Skrivet av Scitalis:

Ge mig en uppföljare nu!!!

Den kom 2004 och heter Locomotion. (Eller ja, spirituell uppfölljare iofs.) Synd bara att det sög.

OpenTTD är helt klart bästa alternativet.

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Scitalis:

Ge mig en uppföljare nu!!!

Den kom 2004 och heter Locomotion. (Eller ja, spirituell uppfölljare iofs.) Synd bara att det sög.

OpenTTD är helt klart bästa alternativet.

Tycker inte Locomotion sög, hade väldigt bra ideer om saker, vissa saker finns inte i OpenTTD, t ex att bygga under marken på ett smidigt sätt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ojojoj! Trevlig nyhet!


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

eld
Medlem

Det blir ju lite sådär konstigt när den definitiva och välutvecklade opensource-versionen av TTD har funnits länge och portat till massor av plattformar inklusive IOS och android.

Men men! vi minns ju alla dagen när civilization skulle komma till facebook, och vad det blev för slags spel

Medlem

Som tidigare sagt så finns OTTD som är en nästan exakt kopia av det gamla spelet med moddar och annat kul. Dessutom är det gratis.

http://www.openttd.org/en/


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

har orginalet och spelar orginalet

men har problem med superinflation varje gång när man typ byggt hela kartan och konkurerat ut alla andra transportbolag


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Det där är inte Transport Tycoon utan Locomotion.
Så billigt att porta ett dåligt spel och döpa det till ett bra spels namn.

1
Skriv svar