Medlem
Riot shield

Kan man inte använda en pistol samtidigt som man har den uppe? Vilken knapp är det isåfall?

Medlem

Jag har inte ens spelet... men på gameplaysen har jag bara sett dom som spelar online slår till med skölden på fienderna...

Tyvär tror inte det går


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

fula är att fienden och friendlys kan ha kulsprutor o pistoler i singleplayer samtidigt som en riotshield.. :/

yupp märkte det, men det är quick drav som gäller.. sheild sen byta till secondary. Skölden skyddar dig dock för eld bakifrån när du har den på ryggen som en sköldpadda ^^


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

yupp märkte det, men det är quick drav som gäller.. sheild sen byta till secondary. Skölden skyddar dig dock för eld bakifrån när du har den på ryggen som en sköldpadda ^^

Tänkte bara tillägga att jag kört med denna skölden ganska mycket i headquarters när man campat zoner, vilket är riktigt festligt.

Dessvärre skyddar den väldigt väldigt dåligt bakifrån dvs när man inte använder den.

För att få lite eldraft när man kör secondary only, så är det akimbo perk som gäller (dual wield)

Förvånsvärt enkelt att döda motståndare med två smällar fråg skölden, roligt att se paniken när dom inte kan göra något

Dessvärre är den liet små buggig, enkelt att skjuta röven eller tårna fast man står någorlunda snyggt.

Mangla på med snipern flera direkt träffar som inte gick igenom ...sen när jag själv hitta en sköld o lekte kamikaze rambo dödar nån mej med typ 7-10 uzi skott


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kört en del med skölden, avsaknade utav en pistol samtidigt är grymt stor.... man är alldeles för utsatt och rör sig för segt för att kunna blocka någon som springer runt en och knivar... instant kill.
Känns inte som att dem testat riot shield tillräckligt i betan, det e kul, men inte direkt effektivt.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Den är väldigt användbar i t.ex domination. Två tar täten med varsin sköld , resten kutar bakom sen är det bara att mörsa!


signatur

War never changes.

Medlem

Jag tycker Riot-Shield är den roligaste saken i spelet
Den är visserligen inte så bra och det är ibland grymt svårt att skydda sig eller döda någon med den. Det är som sagt lättare för fienden att springa runt i cirklar och kniva en än vad det är att försöka ta dem med skölden själv.

Men jag älskar den paniken vissa får när man kommer in i ett rum eller korridor och de antingen mosar som attan rakt på en eller springer runt som yra höns och inte vet vad de skall göra


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Jag tycker Riot-Shield är den roligaste saken i spelet
Den är visserligen inte så bra och det är ibland grymt svårt att skydda sig eller döda någon med den. Det är som sagt lättare för fienden att springa runt i cirklar och kniva en än vad det är att försöka ta dem med skölden själv.

Men jag älskar den paniken vissa får när man kommer in i ett rum eller korridor och de antingen mosar som attan rakt på en eller springer runt som yra höns och inte vet vad de skall göra

Det är verkligen skitskoj!
Men man får så lite poäng för det och laget är ju kassa på och hålla sig bakom en riot snubbe och teamplaya!

Skrivet av Sharpblade:

Men jag älskar den paniken vissa får när man kommer in i ett rum eller korridor och de antingen mosar som attan rakt på en eller springer runt som yra höns och inte vet vad de skall göra

Jag är en av dom haha

Som sagt hur springer man runt o sticker kniven i nån som kan själv "kniva" med skölden framifrån?
Är den med skölden någolunda duktig ska man väll inte komma runt på mano-e-mano


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Nix, och sedan får du "basha" med tangent "E", good huntin'

Medlem

Testa skölden med Throwing Knife

Absolut det roligaste jag nånsin gjort i spelet, folk som är ganska nya märker inte riktigt vad som händer förrän dem är döda.

Som sagt throwing knife funkar bra sen tar man lightweight perken så man rör sig snabbare, sen tränger man in dem i ett hörn= death by huge plastbit


signatur

"Bättre sent än aldrig"

1
Skriv svar