Efter att ha spelat MW2 SP & MP

Medlem
Efter att ha spelat MW2 SP & MP

Tjabba, tänkte dela med mig av mitt omdöme av nya MW.

SP: Skitkul, grymt SP som i MW1. Skitkul overall, dock lite halvkefft med en uzi som känns "heat-seeking" när man skjuter medans man kör ett fordon. Lite B helt enkelt. En annan grej är att det kryllar verkligen av gubbar att mörda.. Slutar nästan aldrig komma ;D Tycker ändå att SP delen va grymt kul och IW har inte gått ner sig på den delen.

MP: Steam = Flopp. Det förstör hela COD4 scenen.. Att kunna gå in på en server med spelare man känner igen är verkligen en del av grejen med FPS spel.. Att börja ha lobbys med auto match making suger brutalt mycket. Dock, så länge man får en bra host så är spelet jävligt kul i sig. Har dock bara spelat i 2-3 h i MP delen. Något som är jävligt flashigt och kul, som jag gillade som fan när jag började med MW1 är att när man dödar och får killstreaks, att det kommer upp lite text, xp och ett ljud. Får en att känna sig mäktig, och i MW2 är det till och med mer av detta. Det finns Paybacks, Longshots osv. Nu får man i princip achievements för allt man gör.. Kommer väl avta när man spelat mer förhoppningsvis, lite störigt när jag fick typ 20 olika grejer en gång.. tog aldrig slut med spamm

Hastigt och klumpigt skrivet.. Den som bryr sig och orkar läser väl ändå

Medlem
Skrivet av bleetzer:

... Nu får man i princip achievements för allt man gör...

:crazy:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Fick några ashivements när jag körde SP som jag inte har en aning om var man kan se =p

Saknar Hardcore läget i MP nåt enormt så man tvärtemot tråd skaparen kan bli av med alla jädra text och xp poäng som täcker hela skärmen. + att ett skott i buken ska döda istället för 3-4. Vet inte hur många gånger jag skjutit med launcher attachmenten en meter brevid folk som inte dött, o nej de hade ingen sköld
Känns som sagt extremt konsollifierat (är det ett ord?)
men ganska kul i mp

Gillar steam i övrigt men visst känns det muppigt att man MÅSTE använda steam ungefär som GFWL


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av bleetzer:

... Nu får man i princip achievements för allt man gör...

:crazy:

Är nog för att man är LVL 1 förhoppningsvis, men det finns mycket fler achievements nu är i MW1. Gillade inte Hardcore Mode i MW1 och jag kommer aldrig göra. Jag gillar att spela MW med antingen classic grejerna när jag spelar public eller så kör jag PAM Mod. Får se hur det blir med det nu i MW2. Efter spel denna kväll också så kan jag dock säga att det är grymt kul MP del i detta med, även om man saknar förmågan att kunna leana ;/ Men man är ju en CS-geek sen många år tillbaka så man är ju inte ovan.

EDIT: Finns just visst Hardcore btw, HC TDM

Medlem

Frågan är om spelet är lika kort som COD4 ? Eller om storyn är längre

Medlem

Det är mer eller mindre lika långt.
Mycket coola grejer faktiskt, älskade att breacha dörrar! Härlig touch med slowmotion.

Medlem

Lockmate has it.

Aa, breaching va grymt Men jag kunde svära på att jag inte va den som döda hostages varje gång :S:D

Medlem

Tyckte SP var helt okej, inte lika groundbreaking som första MW men ändå underhållande.

En sak jag saknar som funnits i alla cod spel ja spelat är... Lean. Kan inte förstå varför dom tar bort denna underbara funktion :/ .

Aja , nu när ja spelat igenom SP känns det som att man kan avinstallera det. Tack o hej.

Medlem
Skrivet av bleetzer:

...
MP: Steam = Flopp. Det förstör hela COD4 scenen.. Att kunna gå in på en server med spelare man känner igen är verkligen en del av grejen med FPS spel...

Är det STEAMs fel? Det finns ju andra spel på steam med både dedi och serverlistor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Lerner:

Tyckte SP var helt okej, inte lika groundbreaking som första MW men ändå underhållande.

På vilket sätt är en hårt scriptad korridor groundbreaking?

Medlem
Skrivet av bleetzer:

[Jag gillar att spela MW med antingen classic grejerna när jag spelar public eller så kör jag PAM Mod. Får se hur det blir med det nu i MW2.

PAM blir det inget med, modstöd finns inte i CoD:MW2

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Lerner:

Tyckte SP var helt okej, inte lika groundbreaking som första MW men ändå underhållande.

På vilket sätt är en hårt scriptad korridor groundbreaking?

Du måste spelat ett annat spel. Storyn i spelet jag spelade var helt sjukt bra. Var ungefär som en film, och om man såg den skulle den vara den bästa man sett. Istället satte dom en i en animerad miljö där man själv styrde o var med i handlingen.

Jag blev inte lika blown away av detta spelet som jag blev av förra.

Kvarstår problemet för dig?

Medlem

Jag verkligen älskade SP delen. Fick rysningar ibland. Det enda som jag saknar är att det är en jävla massa fakta fel om tex vapen o gubbars uniformer sånt förstör för mig. Men storyn 10 av 10 love it. Finns inget annat spel som ens kommer i närheten.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av bleetzer:

...
MP: Steam = Flopp. Det förstör hela COD4 scenen.. Att kunna gå in på en server med spelare man känner igen är verkligen en del av grejen med FPS spel...

Är det STEAMs fel? Det finns ju andra spel på steam med både dedi och serverlistor.

Mja sant, men jag varken gillar Steam eller sättet det använder MP delen nu. Det jag ville få sagt

Medlem

Har bara spelat 2 tim MP o 2 tim SP..
Har jag fattat det rätt att man INTE kan joina en server med sina "gamer-kompisar" på en public ?

Det är ju fan det som e kul. Patchar dom inte till detta så e de fan skandal ! (bra spel dock)...

Medlem

Ja, det har du fattat rätt. Det finns inga servrar, bara "listen server" dvs du kör dator mot dator.

Medlem

Nu blev jag lite ilsk.. Hoppas VERKLIGEN att detta fixas.
Var klagar man?

Medlem
Skrivet av GoDSPEED:

Nu blev jag lite ilsk.. Hoppas VERKLIGEN att detta fixas.
Var klagar man?

Känns som att det inte kommer fixas eftersom dom gick med detta ca en månad innan release. Folk har väl klagat som bara fan utan resultat.

Medlem

Vänta nu lite, man kan visst joina med sina kompisar. Man joinar public games som ett party eller så startar man ett private game. Eller är det något annat ni menar?

Medlem

Ja, fast det funkar ju inte om kompisarna bor långt bort, då blir pingen hel fel ju.

Medlem

Mja, om man bor utanför EU eller så där kanske

Skrivet av bleetzer:

EDIT: Finns just visst Hardcore btw, HC TDM

Va finns det??? :heart::heart::heart: damn u om du narras nu

Ahhh man måste vara lvl 19 för o köra ...i love it:up:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av bleetzer:

Mja, om man bor utanför EU eller så där kanske

Mina kompisar sitter från Ryssland i öster till Californien i väster. Från Newfoundland i norr till sydstaterna i USA/Sydtyskland i söder. Det går bara inte.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av bleetzer:

EDIT: Finns just visst Hardcore btw, HC TDM

Va finns det??? :heart::heart::heart: damn u om du narras nu

Ahhh man måste vara lvl 19 för o köra ...i love it:up:

Haha

Medlem
Skrivet av bleetzer:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av bleetzer:

...
MP: Steam = Flopp. Det förstör hela COD4 scenen.. Att kunna gå in på en server med spelare man känner igen är verkligen en del av grejen med FPS spel...

Är det STEAMs fel? Det finns ju andra spel på steam med både dedi och serverlistor.

Mja sant, men jag varken gillar Steam eller sättet det använder MP delen nu. Det jag ville få sagt

Det är IW som förstör COD-scenen. Inte steam.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jo, jag vet. Men som jag sa, jag gillar inte Steam (så då antar man väl att jag ogillar IW som valde det) och jag gillar inte sättet de kör MP delen nu (IWs fel). Var jag klar nog nu?

Medlem

kan man köra online på SPEC OPS?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

bara jag som tycker banorna är värdelösa och ogenomtänkta? usch nej trist att inget slår gamla hederliga cs

Medlem
Skrivet av linkan18:

kan man köra online på SPEC OPS?

Jajjamensan

Skrivet av PR00H:

bara jag som tycker banorna är värdelösa och ogenomtänkta?

vid vissa tillfällen kan jag tycka det jag med

Skrivet av linkan18:

kan man köra online på SPEC OPS?

Fast "bara" med kompisar verkar det va? Vilket i och försej är ganska mycket roligare förstås


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar