Utvecklarsnack och gameplay från Europa Universalis IV

Robot
FM-guru
F.d. Sisyr
Utvecklarsnack och gameplay från Europa Universalis IV

Börjar bli lite less på EU3 så ser verkligen fram emot detta. Kan bli kanoners!

Medlem

Herregud! Har på något sätt missat detta spelet.

Jag som väntade på Rome 2, nu kanske jag skippar det istället.

Medlem

Så najs! Lirat CK2 + expansioner så mycket, grymt sugen på detta.

Medlem

Paradox spel är spel man övertalar sina vänner att köpa för att sedan se dem falla platt å bli förälskade i spelen mohahaha

Medlem

Ujujuj det blir en spelpackad höst...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Najs!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Paradox är grymma, absolut min favoritutvecklare(utgivare?) nu, ett seriöst företag som lyckats bibehålla indie-känslan genom deras satsningar på udda spel. Hoppas det går bra för dom.

Medlem

Enda tråkiga är att de jämfört med deras tidigare titlar denna gång valt att köra steamdrm vilket är rätt värdelöst.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Enda tråkiga är att de jämfört med deras tidigare titlar denna gång valt att köra steamdrm vilket är rätt värdelöst.

spelar det någon roll? jag har köpt ckII via steam och det funkar fint.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Enda tråkiga är att de jämfört med deras tidigare titlar denna gång valt att köra steamdrm vilket är rätt värdelöst.

det enda du egentligen behöver steam för är att installera EU4, sen kan du bara kopiera ut filerna ur steam och avinstallera steam för att spela det. Sen är det ju bara positivt att gå till steam IMO, för då blir deras multiplayer mer stabilt, och det e ju bra mycket roligare att kunn spela mot flera människor en AI.

Medlem
Citat:

tangentbordsstrateger

Mysigt när FZ attackerar sin läsekrets.
Eller ska jag använda aftonbladets "går till rasande attack"?
Lite tokigt är det i båda blaskornas fall.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Mysigt när FZ attackerar sin läsekrets.
Eller ska jag använda aftonbladets "går till rasande attack"?
Lite tokigt är det i båda blaskornas fall.

Vad pratar du om?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Enda tråkiga är att de jämfört med deras tidigare titlar denna gång valt att köra steamdrm vilket är rätt värdelöst.

Välkommen till herrens år 2013.

Medlem

Har aldrig kört något av deras "grand strategy" spel förut, men nu blev jag rätt så sugen.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Har aldrig kört något av deras "grand strategy" spel förut, men nu blev jag rätt så sugen.

Rekommenderar Crusader Kings 2 som ett spel att komma in i Grand Strategy alá Paradox!

Medlem
Skrivet av Davisx3m:
Skrivet av burkmopp:

Har aldrig kört något av deras "grand strategy" spel förut, men nu blev jag rätt så sugen.

Rekommenderar Crusader Kings 2 som ett spel att komma in i Grand Strategy alá Paradox!

precis. Bra spel att börja med, det lär ta ett tag ändå...men det hör till


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

CJ
Medlem

EU 1 var riktigt kul när det kom. Lite begränsat dock, man kunde inte spela asiatiska länder etc. EU2 var en avsevärd förbättring. EU3 är ett fantastiskt spel. EU4 ser ut att fortsätta den positiva trenden.

Medlem
Skrivet av Alair:
Skrivet av Dumlen:

Enda tråkiga är att de jämfört med deras tidigare titlar denna gång valt att köra steamdrm vilket är rätt värdelöst.

det enda du egentligen behöver steam för är att installera EU4, sen kan du bara kopiera ut filerna ur steam och avinstallera steam för att spela det. Sen är det ju bara positivt att gå till steam IMO, för då blir deras multiplayer mer stabilt, och det e ju bra mycket roligare att kunn spela mot flera människor en AI.

Mja, de har lagt i steamworks nu och då måste man ha steam igång för att kunna köra det. Att kopiera filerna någon annanstans kommer inte hjälpa.

Allt gnäll på drm från andra håll, men när det kommer till steam så ser folk genom fingrarna bara för att de kan köpa billiga spel där då och då.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Notera att de danska vattnen har svenska namn. Många irriterade danskar har diskuterat det på det officiella forumet


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Notera att de danska vattnen har svenska namn. Många irriterade danskar har diskuterat det på det officiella forumet.

Haha!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Quil18 har en serie på youtube där han spelar igenom Europa Universalis IV. Kul att kolla på, då han är ganska insatt i spelet.

del 1:

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Alair:
Skrivet av Dumlen:

Enda tråkiga är att de jämfört med deras tidigare titlar denna gång valt att köra steamdrm vilket är rätt värdelöst.

det enda du egentligen behöver steam för är att installera EU4, sen kan du bara kopiera ut filerna ur steam och avinstallera steam för att spela det. Sen är det ju bara positivt att gå till steam IMO, för då blir deras multiplayer mer stabilt, och det e ju bra mycket roligare att kunn spela mot flera människor en AI.

Mja, de har lagt i steamworks nu och då måste man ha steam igång för att kunna köra det. Att kopiera filerna någon annanstans kommer inte hjälpa.

Allt gnäll på drm från andra håll, men när det kommer till steam så ser folk genom fingrarna bara för att de kan köpa billiga spel där då och då.

e ingen expert på hur steamworks å de funkar, men till och med Johan PDX ägare har gott ut och sagt att du kan installera spelet via steam dra ur spelfilerna och sen avinstallera steam å spela EU4.

åå angående gnäll om drm så är ju faktiskt steam den som är stabilast (origin braka ju 2 ggr i början av BF3 och simcity...) visst det kan gå ner nån gång men att ett spel har legat nere under en lång stund har jag aldrig märkt iof spelar jag mest Dota 2 online av steam spelen. å de med priserna... tycker själv steam är dyrt så köper oftast av andra sidor som har steam nycklar tex g2play

1
Skriv svar