Call of Duty: Ghosts – inga förgrenade uppdrag

Robot
Call of Duty: Ghosts – inga förgrenade uppdrag

Infinity Ward återvänder till det etablerade, linjära korridorskonceptet i Ghosts.

#call-of-duty-black-ops-ii, #call-of-duty-ghosts, #infinity-ward, #treyarch


Medlem
Call of Duty: Ghosts – inga förgrenade uppdrag

"Och om du plockar upp detta så öppnar sig något senare i ett annat uppdrag, eller så händer något senare i samma uppdrag"

vad han får det att låta avancerat, man plockar upp en nyckel och kan låsa upp en låda med lite vapen senare, eller ett skjul.

Fast det är ju alltid bra att få det att låta som att dom gjort dynamiskt gameplay om man får kränga några fler ex!

Medlem

You're Dead to Me

Medlem

Tycker fan det är drygt när man i såna här spel måste gå igenom HELA banorna, varenda vrå för att hitta saker. Sjukt irriterande för att man vill ha en "maximerad" genomgång utav spelet.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Tycker fan det är drygt när man i såna här spel måste gå igenom HELA banorna, varenda vrå för att hitta saker. Sjukt irriterande för att man vill ha en "maximerad" genomgång utav spelet.

Gissar på att du inte heller tycker om Skyrim då?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Tycker fan det är drygt när man i såna här spel måste gå igenom HELA banorna, varenda vrå för att hitta saker. Sjukt irriterande för att man vill ha en "maximerad" genomgång utav spelet.

Skojar du? Hur linjära spel vill du ha?

Medlem
Skrivet av Hagmannen:
Skrivet av Håkan:

Tycker fan det är drygt när man i såna här spel måste gå igenom HELA banorna, varenda vrå för att hitta saker. Sjukt irriterande för att man vill ha en "maximerad" genomgång utav spelet.

Skojar du? Hur linjära spel vill du ha?

linjärt

Medlem

Det har påpekats flera gånger tidigare. Linjära spel behöver inte per automatik vara dåliga. Jag föredrar t.ex. spel som har ett semi-linjärt upplägg varvat med open world-aspekter. Då tänker jag främst på Dragon Age: Origins. Nu är ju Call of Duty ett annat monster men de brukar ändå göra sina linjära uppdrag väldigt spektakulära och intresseväckande. Lite som om man befinner sig i en film. Meni ärlighetens namn vet jag inte om det varken är bu eller bä i denna spelserie...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Håkan:

Tycker fan det är drygt när man i såna här spel måste gå igenom HELA banorna, varenda vrå för att hitta saker. Sjukt irriterande för att man vill ha en "maximerad" genomgång utav spelet.

Gissar på att du inte heller tycker om Skyrim då?

Vet inte om han gillar Skyrim eller inte, men när han säger "såna här spel" så får det inte mig att direkt dra ett sammanhang mellan linjära action fps som t.ex COD serien och med öppen värld rollspel som t.ex Skyrim.

Medlem
Skrivet av saru:

Det har påpekats flera gånger tidigare. Linjära spel behöver inte per automatik vara dåliga. Jag föredrar t.ex. spel som har ett semi-linjärt upplägg varvat med open world-aspekter. Då tänker jag främst på Dragon Age: Origins. Nu är ju Call of Duty ett annat monster men de brukar ändå göra sina linjära uppdrag väldigt spektakulära och intresseväckande. Lite som om man befinner sig i en film. Meni ärlighetens namn vet jag inte om det varken är bu eller bä i denna spelserie...

Håller med dig helt och hållet, då dragon age o är troligtvis mitt favoritspel. Men det tycker jag gäller mer i spel som satsar på storyn. Eftersom i open-world så vet aldrig utvecklaren när spelaren gör vad, vilket gör att storyn känns osammanhängande och inte lika engagerad. Men när det kommer till spel som call of duty, så är storyn och karaktärerna så mediokra att det bara blir drygt att gå igenom korridorer, (och de är bra mycket mer linjära en, tex Dragon age)

Medlem

Tradigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir inte förvånad, det är alltid Treyarch som inför nya saker i Cod, IW har glidit fram med säkra kort varje gång efter Cod 4....fantasilösa mjölkare


signatur

Game long and prosper

Medlem

Känns lite som att snubbla på mållinjen.. äntligen ny spelmotor och SÅÅÅ nära att klara det...sen denna fadäsen!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Känns lite som att snubbla på mållinjen.. äntligen ny spelmotor och SÅÅÅ nära att klara det...sen denna fadäsen!

Ny spelmotor?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Känns lite som att snubbla på mållinjen.. äntligen ny spelmotor och SÅÅÅ nära att klara det...sen denna fadäsen!

Det är ingen ny spelmotor -_-

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Ankh:

Känns lite som att snubbla på mållinjen.. äntligen ny spelmotor och SÅÅÅ nära att klara det...sen denna fadäsen!

Det är ingen ny spelmotor -_-

Hupp! Det fick jag för mig...att de äntligen gått ifrån deras gamla. Där ser man

Edit: Ja jag ser nu vad ni menar.
"The game will debut an engine built by the developer, originally described as a new engine, but later clarified to be the same engine as used in previous games with "significant" upgrades"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"The game will debut an engine built by the developer, originally described as a new engine, but later clarified to be the same engine as used in previous games with "significant" upgrades"

Så fel jag kan ha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det låter bra det här, intensivt och linjärt ska det vara

Medlem

Har ingenting riktigt emot linjära spel. Gillade Cod4 och MW2 men inte köpt MW3 eller Black Ops 2.

Det får vara nog nu.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Snark! BO2 vågade iaf lägga till lite självklara men intressanta saker som gjorde spelet betydligt mer intressant och faktiskt gjorde att man kunde tänka sig köra kampanjen igen

Och nu kommer IW de jävla clownerna och går tillbaka till det sämre alternativet? Skrämmande att dessa idioter ens har ett jobb

Medlem
Skrivet av Cane:

Skrämmande att dessa idioter ens har ett jobb

Skrämmande att folk fortsätter betala för det där skitspelet. En enda lång DLC-lista sedan MW2. Fy fan..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Håkan:

Tycker fan det är drygt när man i såna här spel måste gå igenom HELA banorna, varenda vrå för att hitta saker. Sjukt irriterande för att man vill ha en "maximerad" genomgång utav spelet.

Gissar på att du inte heller tycker om Skyrim då?

Nu finns det ju bra många fler incitament att utforska världen i Skyrim än CoD, så det var väl en lite halvtaskig jämförelse, kanske.

Geeks Gaming
Medlem

Singleplayerdelen har aldrig riktig intresserad mig i CoD-spelen. Men ser mycket starkt fram emot multiplayerdelen, i mina ögon är Infinity Ward kungarna av helt rätt balans av taktik, reaktionssnabbhet och lagarbete. Så länge de fortsätter göra CoD-spelen som de har gjort de senaste tre titlarna så blir jag mer än nöjd.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Singleplayerdelen har aldrig riktig intresserad mig i CoD-spelen. Men ser mycket starkt fram emot multiplayerdelen, i mina ögon är Infinity Ward kungarna av helt rätt balans av taktik, reaktionssnabbhet och lagarbete. Så länge de fortsätter göra CoD-spelen som de har gjort de senaste tre titlarna så blir jag mer än nöjd.

Få saker säger "balans" som när ett gunship eller liknande när den tillintetgör samtliga på banan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Perks som gör att blandar du rätt så kan du springa rakt igenom "kulregnet" utan skada mm är väl vad som står på menyn.

Visst jag måste inte köpa och spela men gillar FPS spel och skulle vilja se ett nytt cod typ cod4 där var det hyfsat lagom balance. men inte någon container map 50x50 m.
Men har väl egentligen slutat hoppas på något nytt bra från denna serie.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Jag ser framemot det, lite...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av chopper:

skulle vilja se ett nytt cod typ cod4 där var det hyfsat lagom balance. men inte någon container map 50x50 m.

exakt så känner jag! trots att man har kul i nuvarande cod så saknar jag ändå känslan av cod4.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ah, Single-Player... Anledningen till att alla köper Call of Duty...

Medlem

Ett steg fram, ett steg tillbaka. Som vanligt för CoD serien med andra ord.

12
Skriv svar