Mördande politik i Guild Wars 2 nästa vecka

Robot
Mördande politik i Guild Wars 2 nästa vecka
Medlem
Mördande politik i Guild Wars 2 nästa vecka

Så jävla tråkigt att alla deras uppdateringar är sådana att man måste vara där när det händer, eller för alltid missa det, då mycket oftast tas bort när kapitlet är klart. Får mig att tappa all lust att vilja spela det igen för man känner bara att man missat för många "avsnitt" för att kunna följa med tyvärr.

Medlem

Jag gillar dessa grejor som fan.
Dessa events brukar hålla på en månad burkmopp
"Avsnitten" kan man spela även om nästa "avsnitt" är igång, fram tills att eventet är över.
Jag har missat en hel del grejor jag oxå. Men många av eventen kommer vara årliga, som det pixeläventyret och drakfestivalen.

Forstätt så här ArenaNet

Medlem

Det kom ju precis en update. Kanske borde låta en göra klart det först innan det kommer en massa nytt...

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Det kom ju precis en update. Kanske borde låta en göra klart det först innan det kommer en massa nytt...

Arenanet kommer att ge oss nya "living stories" varannan vecka. Och i ärlighetens namn så är det inga problem för en casual-player att lira igenom största delen av det senaste innan dess.
Personligen gillar jag verkligen den här modellen (tillfäligt material) eftersom det ger materialet en känsla av exklusivitet. Det känns lite som att världen faktiskt ändrar på sig.
Samtidigt så vore det tacksamt med flera permanenta tillägg vid sidan av såklart.

ELF
Medlem

Kan inget annat än att hålla med burkmopp.
Jag var med under Karkas ö uppdateringen och halloween uppdateringen. Efter det så tog jag en längre paus och varje gång det har kommit en uppdatering så har jag bara känt att jag missat något.
Halloween, Jul och sådana säsongsevent har jag inget emot då de troligtvis kommer tillbaka varje år. Men events som bara finns under en viss tid och aldrig mer kommer tillbaka gillar jag inte då det bara känns som man missar en massa viktigt innehåll om man inte spelar.

Kan de inte fixa något system så man får spela igenom dessa events som ändrar världen...
Jag har nog 4 ingame mejl med information om events som jag troligtvis kan skita i då de troligtvis inte finns längre

EDIT:
Angående temporärt innehåll...
https://forum-en.guildwars2.com/forum/game/gw2/Too-Much-Tempo...

EDIT2:
Detta skrev jag i länken ovan...

Citat:

I think living content is a good thing. BUT please, let us enjoy it even after it’s been removed.
Set up a server that we can join that is going through all the big content patches one after another in a continuous loop.

Man kan ju alltid drömma.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Bilden påminner mig om Populous the beginning.

Medlem

De har ju olika som jobbar på living story osv, så att det kommer temporärt content betyder ju inte att det inte är permanent content som är på gång. Dock är vissa delar av living story så awesome att man vill att det ska vara permanent, typ Super adventure box, aetherblade jumping puzzlet och annat smått och gott.

Jag har fortfarande inte spelat färdigt Prophecies, snackar om sen i svängarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

~*"New Activity – Southsun Survival – Begins July 23
Scheme, kill, and scavenge your way to the top in this new competitive activity! Armed with only a bow and whatever supplies you can find, you’ll face off against other players in a battle to be the last one standing. Earn karma and coins for each round you play, plus a rare chance at an exclusive Back Item!"*~

Ahh här kommer survivor grejjen från betan i en ny form då, låter som att det kan blir Riktigt skoj.. hoppas den sista överlevande får nåt unikt för bedriften bara! =D


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag spelar fortfarande Gw2, tålmodigt väntandes på att få göra något nytt och fräscht, och tyvärr har dessa uppdateringar tett sig vara mer nya än fräscha. Är just nu väldigt skeptisk till det här två-veckors-systemet då det känns mer som en ursäkt för NCSoft att pumpa in nya föremål i sitt CashShop-lotteri och kamma in pengar på att spelare gamblar om de senaste skinsen.

Känns också lite som ett desperat försök att hålla spelare upptagna med småsaker istället för att fixa bättre endgame-material. Nej, jag ser hellre större uppdateringar eller expansioner med längre utvecklingstid än att bli haglad med småfjutt som ändå inte känns särskilt engagerande.

Förr hade jag hemservern att försvara mot rackare som Gandara, Underworld etc men nu är det oftast väldigt tomt och ensamt i WvW. Nästan så man funderar på att bli landsförrädare...

Medlem

Diggar enormt deras Living Story stuff. Lite surt är det ju om man missar nåt men det gör det ju bara så man vill spela mer.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har fortfarande inte spelat färdigt Prophecies, snackar om sen i svängarna.

Jag har fortfarande inte klarat av Prophecies. Spelat för ett bra tag sen fram till Hell's Precipice men sen spelade jag inte på länge och nu kan jag inte få tag i någon mer att spela med.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Jag spelar fortfarande Gw2, tålmodigt väntandes på att få göra något nytt och fräscht, och tyvärr har dessa uppdateringar tett sig vara mer nya än fräscha. Är just nu väldigt skeptisk till det här två-veckors-systemet då det känns mer som en ursäkt för NCSoft att pumpa in nya föremål i sitt CashShop-lotteri och kamma in pengar på att spelare gamblar om de senaste skinsen.

Känns också lite som ett desperat försök att hålla spelare upptagna med småsaker istället för att fixa bättre endgame-material. Nej, jag ser hellre större uppdateringar eller expansioner med längre utvecklingstid än att bli haglad med småfjutt som ändå inte känns särskilt engagerande.

Förr hade jag hemservern att försvara mot rackare som Gandara, Underworld etc men nu är det oftast väldigt tomt och ensamt i WvW. Nästan så man funderar på att bli landsförrädare...

Hehe rackare som Gandara? Landsförädare? Vi är många svenskar på Gandara med, men inte mycket bättre än Far Shiverpeaks om det är där du tillhör nu.. synd att vi inte kan samarbeta i tysthet som de franska o tyska servrarna tydligt gör mot oss.. jaja vi ger oss inte utan en fight..

Hatar random kist loot prylen och bara hoppas NfuckingCsoft kommer sluta pusha den skiten ner i våra halsar.. Angående kort & långsidigt innehåll så ja som några redan antytt så är det inte ett team i Arena.net utan flera olika med separata ansvar.. nya områden & bossar har utlovats såvitt jag vet, håller de inte det så får man väll spela nått annat, har nog fått valuta för mina pengar nu iaf, för min tid... kanske.. jag väljer att vara positiv ett tag till, att gnälla är enkelt!
Finns mkt de skulle kunna göra bättre, saker de nämt innan release som ännu inte finns eller inte funkar som de sa, men glöm inte allt som är bra, klart roligaste "fantasy" mmoet ute nu (räknar inte spel i alfa o beta faser här)


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Xzander:

Jag spelar fortfarande Gw2, tålmodigt väntandes på att få göra något nytt och fräscht, och tyvärr har dessa uppdateringar tett sig vara mer nya än fräscha. Är just nu väldigt skeptisk till det här två-veckors-systemet då det känns mer som en ursäkt för NCSoft att pumpa in nya föremål i sitt CashShop-lotteri och kamma in pengar på att spelare gamblar om de senaste skinsen.

Känns också lite som ett desperat försök att hålla spelare upptagna med småsaker istället för att fixa bättre endgame-material. Nej, jag ser hellre större uppdateringar eller expansioner med längre utvecklingstid än att bli haglad med småfjutt som ändå inte känns särskilt engagerande.

Förr hade jag hemservern att försvara mot rackare som Gandara, Underworld etc men nu är det oftast väldigt tomt och ensamt i WvW. Nästan så man funderar på att bli landsförrädare...

Hehe rackare som Gandara? Landsförädare? Vi är många svenskar på Gandara med, men inte mycket bättre än Far Shiverpeaks om det är där du tillhör nu.. synd att vi inte kan samarbeta i tysthet som de franska o tyska servrarna tydligt gör mot oss.. jaja vi ger oss inte utan en fight..

Hatar random kist loot prylen och bara hoppas NfuckingCsoft kommer sluta pusha den skiten ner i våra halsar.. Angående kort & långsidigt innehåll så ja som några redan antytt så är det inte ett team i Arena.net utan flera olika med separata ansvar.. nya områden & bossar har utlovats såvitt jag vet, håller de inte det så får man väll spela nått annat, har nog fått valuta för mina pengar nu iaf, för min tid... kanske.. jag väljer att vara positiv ett tag till, att gnälla är enkelt!
Finns mkt de skulle kunna göra bättre, saker de nämt innan release som ännu inte finns eller inte funkar som de sa, men glöm inte allt som är bra, klart roligaste "fantasy" mmoet ute nu (räknar inte spel i alfa o beta faser här)

Haha tänkte mer på Far Shiverpeaks som ett "land" och att jag överväger att byta server då knappt någon av mina polare spelar längre. Dock är jag med i ett trevligt gille som håller mig kvar så det är ändå inte riktigt aktuellt. Och jo, jag vet att det är en hel del svenskar på Gandara också, vilket ju är kul om serverbyte skulle komma på tal. för då blir det nog att immigrera dit. Dessutom går det ju faktiskt snäppet bättre för er i WvW. I alla fall de senaste gångerna vi mötts.

Men det är sant som du säger, Gw2 är fortfarande otroligt bra för att inte ha månadskostnad och som sagt så sitter jag fortfarande och spelar det. Blir lite neggo dock när jag märker att giriga utgivare kanske drar lite väl mycket i spakarna.

Medlem

Så tråkigt att dom slösar tid och pengar på denna typ av content, varför kan dom inte satsa på att göra raids eller bättre instanser. Pvpn är ju katastrof så det skulle dom kunna jobba på. Det finns mycket
Annat som dom skulle kunna satsa på. Får nog säga att rift har mycket mer att erbjuda för pengarna.

Medlem

Jag gillar vissa grejer kommer och går. De har ju sagt att det kommer finnas saker som finns kvar och saker som försvinner. I och med att saker försvinner får man ju ändå ett initiativ till att försöka klara det så fort som möjligt, så att man inte missar chansen. Tror inte heller att det är ett problem för nya spelare. Vill de läsa in sig på vad som har hänt kan man enkelt göra det på wikin och bryr de sig inte om loren så kommer de knappast bry sig om vad som har hänt på Southsun eller liknande innan. Så, heja A-net, jag tror på er!


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem
Skrivet av dafuq:

Så tråkigt att dom slösar tid och pengar på denna typ av content, varför kan dom inte satsa på att göra raids eller bättre instanser. Pvpn är ju katastrof så det skulle dom kunna jobba på. Det finns mycket
Annat som dom skulle kunna satsa på. Får nog säga att rift har mycket mer att erbjuda för pengarna.

De jobbar på nån typ av Raids har det skvallrats om.. men igen, separata teams som gör detta innehåll!

Edit; [http://massively.joystiq.com/2013/06/18/flameseeker-chronicle...]

och


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Tar de verkligen bort områden (i världen, inte dungeons) som introduceras i tillfälligt content? Det skulle isf vara det enda jag skulle irritera mig över, annars är det ju inte så pjåkigt.

Medlem
Skrivet av toern:

Tar de verkligen bort områden (i världen, inte dungeons) som introduceras i tillfälligt content? Det skulle isf vara det enda jag skulle irritera mig över, annars är det ju inte så pjåkigt.

Ja tex under Molten Alliance livingstory, vissa av de områdena går väll inte att gå in i nu?, men värst är väll just att den dungeon som introducerades där var aldeles lagom utmaning och en rolig slutboss i, inte att nå nu.. men kommer säkert tillbaka i nån form nångång!?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av toern:

Tar de verkligen bort områden (i världen, inte dungeons) som introduceras i tillfälligt content? Det skulle isf vara det enda jag skulle irritera mig över, annars är det ju inte så pjåkigt.

Ja tex under Molten Alliance livingstory, vissa av de områdena går väll inte att gå in i nu?, men värst är väll just att den dungeon som introducerades där var aldeles lagom utmaning och en rolig slutboss i, inte att nå nu.. men kommer säkert tillbaka i nån form nångång!?

dom kommer att lägga in instancerna dom tar bort i fractal

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av toast:
Skrivet av Xzander:

Jag spelar fortfarande Gw2, tålmodigt väntandes på att få göra något nytt och fräscht, och tyvärr har dessa uppdateringar tett sig vara mer nya än fräscha. Är just nu väldigt skeptisk till det här två-veckors-systemet då det känns mer som en ursäkt för NCSoft att pumpa in nya föremål i sitt CashShop-lotteri och kamma in pengar på att spelare gamblar om de senaste skinsen.

Känns också lite som ett desperat försök att hålla spelare upptagna med småsaker istället för att fixa bättre endgame-material. Nej, jag ser hellre större uppdateringar eller expansioner med längre utvecklingstid än att bli haglad med småfjutt som ändå inte känns särskilt engagerande.

Förr hade jag hemservern att försvara mot rackare som Gandara, Underworld etc men nu är det oftast väldigt tomt och ensamt i WvW. Nästan så man funderar på att bli landsförrädare...

Hehe rackare som Gandara? Landsförädare? Vi är många svenskar på Gandara med, men inte mycket bättre än Far Shiverpeaks om det är där du tillhör nu.. synd att vi inte kan samarbeta i tysthet som de franska o tyska servrarna tydligt gör mot oss.. jaja vi ger oss inte utan en fight..

Hatar random kist loot prylen och bara hoppas NfuckingCsoft kommer sluta pusha den skiten ner i våra halsar.. Angående kort & långsidigt innehåll så ja som några redan antytt så är det inte ett team i Arena.net utan flera olika med separata ansvar.. nya områden & bossar har utlovats såvitt jag vet, håller de inte det så får man väll spela nått annat, har nog fått valuta för mina pengar nu iaf, för min tid... kanske.. jag väljer att vara positiv ett tag till, att gnälla är enkelt!
Finns mkt de skulle kunna göra bättre, saker de nämt innan release som ännu inte finns eller inte funkar som de sa, men glöm inte allt som är bra, klart roligaste "fantasy" mmoet ute nu (räknar inte spel i alfa o beta faser här)

Haha tänkte mer på Far Shiverpeaks som ett "land" och att jag överväger att byta server då knappt någon av mina polare spelar längre. Dock är jag med i ett trevligt gille som håller mig kvar så det är ändå inte riktigt aktuellt. Och jo, jag vet att det är en hel del svenskar på Gandara också, vilket ju är kul om serverbyte skulle komma på tal. för då blir det nog att immigrera dit. Dessutom går det ju faktiskt snäppet bättre för er i WvW. I alla fall de senaste gångerna vi mötts.

Men det är sant som du säger, Gw2 är fortfarande otroligt bra för att inte ha månadskostnad och som sagt så sitter jag fortfarande och spelar det. Blir lite neggo dock när jag märker att giriga utgivare kanske drar lite väl mycket i spakarna.

Ja Far Shiverpeak slåss vi ju med just nu.. rank mässigt ligger vi nästan lika runt 13-15.. tyvärr samarbetar vi inte mot den stora Tyska björnen som är rankad 7a eller nåt sånt.. så fort vi anfaller tyskarna och tar lite där så måste vi genast skynda oss tillbaka och försvara våra arschelen mot Er.. lol


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av toast:
Skrivet av Xzander:

Jag spelar fortfarande Gw2, tålmodigt väntandes på att få göra något nytt och fräscht, och tyvärr har dessa uppdateringar tett sig vara mer nya än fräscha. Är just nu väldigt skeptisk till det här två-veckors-systemet då det känns mer som en ursäkt för NCSoft att pumpa in nya föremål i sitt CashShop-lotteri och kamma in pengar på att spelare gamblar om de senaste skinsen.

Känns också lite som ett desperat försök att hålla spelare upptagna med småsaker istället för att fixa bättre endgame-material. Nej, jag ser hellre större uppdateringar eller expansioner med längre utvecklingstid än att bli haglad med småfjutt som ändå inte känns särskilt engagerande.

Förr hade jag hemservern att försvara mot rackare som Gandara, Underworld etc men nu är det oftast väldigt tomt och ensamt i WvW. Nästan så man funderar på att bli landsförrädare...

Hehe rackare som Gandara? Landsförädare? Vi är många svenskar på Gandara med, men inte mycket bättre än Far Shiverpeaks om det är där du tillhör nu.. synd att vi inte kan samarbeta i tysthet som de franska o tyska servrarna tydligt gör mot oss.. jaja vi ger oss inte utan en fight..

Hatar random kist loot prylen och bara hoppas NfuckingCsoft kommer sluta pusha den skiten ner i våra halsar.. Angående kort & långsidigt innehåll så ja som några redan antytt så är det inte ett team i Arena.net utan flera olika med separata ansvar.. nya områden & bossar har utlovats såvitt jag vet, håller de inte det så får man väll spela nått annat, har nog fått valuta för mina pengar nu iaf, för min tid... kanske.. jag väljer att vara positiv ett tag till, att gnälla är enkelt!
Finns mkt de skulle kunna göra bättre, saker de nämt innan release som ännu inte finns eller inte funkar som de sa, men glöm inte allt som är bra, klart roligaste "fantasy" mmoet ute nu (räknar inte spel i alfa o beta faser här)

Haha tänkte mer på Far Shiverpeaks som ett "land" och att jag överväger att byta server då knappt någon av mina polare spelar längre. Dock är jag med i ett trevligt gille som håller mig kvar så det är ändå inte riktigt aktuellt. Och jo, jag vet att det är en hel del svenskar på Gandara också, vilket ju är kul om serverbyte skulle komma på tal. för då blir det nog att immigrera dit. Dessutom går det ju faktiskt snäppet bättre för er i WvW. I alla fall de senaste gångerna vi mötts.

Men det är sant som du säger, Gw2 är fortfarande otroligt bra för att inte ha månadskostnad och som sagt så sitter jag fortfarande och spelar det. Blir lite neggo dock när jag märker att giriga utgivare kanske drar lite väl mycket i spakarna.

Ja Far Shiverpeak slåss vi ju med just nu.. rank mässigt ligger vi nästan lika runt 13-15.. tyvärr samarbetar vi inte mot den stora Tyska björnen som är rankad 7a eller nåt sånt.. så fort vi anfaller tyskarna och tar lite där så måste vi genast skynda oss tillbaka och försvara våra arschelen mot Er.. lol

Känner igen det hela. Ja, vi borde verkligen samarbeta mot de större servrarna, för bevisligen funkar det inte som det är nu. Tyskar och fransmän verkar spela dygnet runt, eller så har de fler dedikerade WvW-guilds. Känns lite illa dock att lågt rankade servrar ska ställas mot högt rankade... leder ingenvart liksom.

1
Skriv svar