Robot
Dark

Med Dark byter Realmforge riktning från strategi till smygande med vampyrtema. Allt börjar på en mörk nattklubb med världens mest irriterande dansmusik.

#dark


Medlem
Dark

Kan påstå att betyget passar spelet ganska så bra.
Det är ett förskräckligt spel rent generellt sett, hade de förbättrat animationer och voice acting i alla fall så hade det nog blivit lite bättre.

Medlem

Kul att de försöker och kan förstå att det är svårt att matcha de nuvarande "stealther"-spelen aka Dishonored, Hitman, Deus Ex etc. Rättvist betyg i vilket fall.

Medlem

Inget minus för combaten :O?

Medlem

Håller med om att betyget är väl balanserat.
För ett första försök att göra en smygare vad det ok..inte mer.


signatur

#PCMR

Medlem

Vill man spela ett vampyrspel så finns det bara ett val: Vampire The masquerade - Bloodlines.

http://www.fz.se/spel/vampire-the-masquerade-bloodlines

Det var/är ett av de bättre spelen överlag faktiskt, synd att utvecklaren inte kunde det här med business (Troika Games gick i konkurs). Det blir helt olika spel beroende på vilken klan man väljer också så "replay" potentialen var/är enorm.

F*n nu blir jag nästan deprimerad när jag än en gång inser hur bra spel det gjordes förr och hur utvecklingen endast gått bakåt vad gäller berättarteknik och gameplay (med Dishonored som ett trevligt undantag).

/ Allt var inte bättre förr men spelen var det definitivt.

Medlem

Synd. Efter State of decay höll man tummarna. Alltså att arcadetitlar kunde leverera ordentliga spel.

Medlem

Fan vad tragiskt, får väl hoppas på Sacrilegium till hösten istället då.

Medlem
Skrivet av henkka:

Vill man spela ett vampyrspel så finns det bara ett val: Vampire The masquerade - Bloodlines.

http://www.fz.se/spel/vampire-the-masquerade-bloodlines

Det var/är ett av de bättre spelen överlag faktiskt, synd att utvecklaren inte kunde det här med business (Troika Games gick i konkurs). Det blir helt olika spel beroende på vilken klan man väljer också så "replay" potentialen var/är enorm.

F*n nu blir jag nästan deprimerad när jag än en gång inser hur bra spel det gjordes förr och hur utvecklingen endast gått bakåt vad gäller berättarteknik och gameplay (med Dishonored som ett trevligt undantag).

/ Allt var inte bättre förr men spelen var det definitivt.

Så sant, Vtm var och är fortfarande ett fantastiskt spel.
(Mycket tack vare mod-scenen som fixade till alla skavanker efter Troika gick i konkurs.) Rekommenderas varmt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Största problemen jag hade var kontrollerna och AI. Som var så dåliga så att jag aldrig skulle ge spelet högre än 1/5. Sjukt frustrerande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Utgivare: Kalypso Media"

Säger väl allt eller?

Men ja spelet är riktigt dåligt. att ni gav det 2/5 var IMO för generöst för det här skräpet.

Ett dåligt budgetspel till full price...

Medlem

Jäklar vad sugen jag blev på att spela igenom Vampire: The Masquerade - Bloodlines.
Igen


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

k3m
Medlem

VTM:B Äger! Det är så jävla grymt spel

Medlem
Skrivet av Miindz:

Kul att de försöker och kan förstå att det är svårt att matcha de nuvarande "stealther"-spelen aka Dishonored, Hitman, Deus Ex etc. Rättvist betyg i vilket fall.

vilket betyder att det är omöjligt att matcha de riktiga smygar-spelen som splinter cell, hitman (de riktiga), thief etc.

men det är klart, det är ju relativt. Man kanske inte har spelat de spelen så då kanske dishonored känns som ett bra smygar-spel


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av henkka:

Vill man spela ett vampyrspel så finns det bara ett val: Vampire The masquerade - Bloodlines.

http://www.fz.se/spel/vampire-the-masquerade-bloodlines

Det var/är ett av de bättre spelen överlag faktiskt, synd att utvecklaren inte kunde det här med business (Troika Games gick i konkurs). Det blir helt olika spel beroende på vilken klan man väljer också så "replay" potentialen var/är enorm.

F*n nu blir jag nästan deprimerad när jag än en gång inser hur bra spel det gjordes förr och hur utvecklingen endast gått bakåt vad gäller berättarteknik och gameplay (med Dishonored som ett trevligt undantag).

/ Allt var inte bättre förr men spelen var det definitivt.

Du glömmer Vampire the Masquerade: Redemption, som kom långt innan Bloodlines. Också ett väldigt bra spel.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar