State of Decay kommer till pc i år

Robot
Medlem
State of Decay kommer till pc i år

Sweet!!

Medlem

Ser fram emot detta spel till PC, får bara hoppas att de lägger ner en del tid på att göra portningen bra, då blir det ett givet köp.

Medlem

Yay äntligen!! Har tjatat lite på dom nu

Medlem

Multiplaaayerrrr dårå :)?

Medlem

Mycket bra!

Är det singleplayer spel eller kör man flera?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Mycket bra!

Är det singleplayer spel eller kör man flera?

Sp. Mp idéerna är skrotade.

Medlem

Om MP är skrotat som zauii säger så får det vara.

Inaktiv

Trevliga nyheter och på tiden. Håller tummarna på en gedigen portning så har dom mitt stöd och mina pengar till sina öl

Medlem
Skrivet av Hannu:

Om MP är skrotat som zauii säger så får det vara.

De meddelade detta för ett tag sen.

Skulle dock väldigt gärna vela se coop i detta spelet då det verkar passa in perfekt.

Medlem

Verkar rätt så häftigt men eftersom det endast är SP så kommer jag inte att köpa de!

Medlem

Börja tjata på utvecklarna om multiplayer nu


signatur

Game long and prosper

Avstängd
Skrivet av Hannu:

Om MP är skrotat som zauii säger så får det vara.

Vissa spel ska inte ha mp läge, tror detta blir lika roligt som sp.

Medlem

japp för mycket games med pushad mp som är skit.

Medlem

Utmärkt! Multiplayer hade varit skoj men är inte direkt superviktigt för mig. Jag läste däremot att man arbetar med ett sandlådeläge till spelet, vilket är utmärkt i mina ögon. Hoppas bara att det är relativt snart i år och inte dagen innan nyår som det ska släppas.

Medlem

Tjosan,. Blir ett köp där med. Kul som fasen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Utmärkt! Multiplayer hade varit skoj men är inte direkt superviktigt för mig. Jag läste däremot att man arbetar med ett sandlådeläge till spelet, vilket är utmärkt i mina ögon. Hoppas bara att det är relativt snart i år och inte dagen innan nyår som det ska släppas.

Är det inte ett sandlåde-spel från början? Har bara tittat lite på tuben när andra lirar

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Ghostknight:

Utmärkt! Multiplayer hade varit skoj men är inte direkt superviktigt för mig. Jag läste däremot att man arbetar med ett sandlådeläge till spelet, vilket är utmärkt i mina ögon. Hoppas bara att det är relativt snart i år och inte dagen innan nyår som det ska släppas.

Är det inte ett sandlåde-spel från början? Har bara tittat lite på tuben när andra lirar

Spelet har sandlådestil, men det finns en historia som man i någon mån följer.

Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Hannu:

Om MP är skrotat som zauii säger så får det vara.

Vissa spel ska inte ha mp läge, tror detta blir lika roligt som sp.

Here here! Kolla bara Don't Starve. Kan se tanken med MP men nej, det skulle bara förstöra upplevelsen.

Tycker det är tråkigt med att alla ska reagera "VA! Ingen MP! Då kan de fet glömma det!" sen lägger de in MP och INGEN spelar det ändå... Det är ungefär som att slänga in SP i ett MP spel... OH WAIT MR BATTLEFIELD 3!

ELF
Medlem

Men snälla. Vad är det där för titel?
När man skriver eller säger att ett spel släpps då är det i färdig version man menar och inget annat...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd
Skrivet av Brandter:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Hannu:

Om MP är skrotat som zauii säger så får det vara.

Vissa spel ska inte ha mp läge, tror detta blir lika roligt som sp.

Here here! Kolla bara Don't Starve. Kan se tanken med MP men nej, det skulle bara förstöra upplevelsen.

Tycker det är tråkigt med att alla ska reagera "VA! Ingen MP! Då kan de fet glömma det!" sen lägger de in MP och INGEN spelar det ändå... Det är ungefär som att slänga in SP i ett MP spel... OH WAIT MR BATTLEFIELD 3!

Precis, kände förr en polare som var exakt sådär. Och varför han ville ha MP i alla spel han köpte och lirade var för att han ville vara social med folk och man tänkte som (vad i helvete gå ut och umgås med folk då!) det är illa ifall man verkligen måste ha multiplayer i alla spel, det kan sabba en spelupplevelse så jäkla mycket.

Don't starve har jag väl haft i mina tankar som MP men jag har ångrat mig lika snabbt, just för att det är charmen i det när man lirar det som SP som säkerligen skulle försvinna ifall man spelar MP.
Se folk flänga runt över allt, det spelet har sin lilla mystik m.m, och det funkar endast i singleplayer

Medlem
Skrivet av ELF:

Men snälla. Vad är det där för titel?
När man skriver eller säger att ett spel släpps då är det i färdig version man menar och inget annat...

Tiden då folk bara tog betalt för färdiga spel verkar ju vara över...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Varför? Vem vill spela detta när DayZ har allting men mycket mer?
Och handkontroll? Snälla söte jesus..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Varför? Vem vill spela detta när DayZ har allting men mycket mer?
Och handkontroll? Snälla söte jesus..

DayZ och detta är olika spel, sen kommer KB&M stödjas senare, läs nyheten och om spelet innan du klagar.

Medlem

ja tyvär utan MP ser jag inte intresse för just detta spel, SP ska ha sjukt grym story och extremt rolig combat t,ex jag tror inte jag skulle tycka det finns där för lite längre tid i detta spel, då behövs det Mp för det där lilla extra.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av azynkron:

Varför? Vem vill spela detta när DayZ har allting men mycket mer?
Och handkontroll? Snälla söte jesus..

DayZ och detta är olika spel, sen kommer KB&M stödjas senare, läs nyheten och om spelet innan du klagar.

Olika hur då?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av azynkron:

Varför? Vem vill spela detta när DayZ har allting men mycket mer?
Och handkontroll? Snälla söte jesus..

DayZ och detta är olika spel, sen kommer KB&M stödjas senare, läs nyheten och om spelet innan du klagar.

Olika hur då?

DayZ är ett Multiplayer rogue/hardcore spel där du endast spelar med andra spelar och datorkontrollerade zombies, du slåss om resurser med och mot de andra spelarna för att sedan (troligtvis) bli en bandit och döda alla du ser.

State of Decay är ett singleplayer spel där du tar hand om små grupper människor, du bygger och tar hand om området där din bas är.
Dör en av dina karaktärer så har du säkert fler du kan byta till.

Varför skall folk bli tvingade att välja mellan två väldigt olika spel?
Att säga att detta är som DayZ är som att säga att CS är som CoD eller The Sims är som SimCity.

-Edit-
Letade upp en video som passar dig ganska bra.

Medlem
Skrivet av Remus:

Mycket bra!

Är det singleplayer spel eller kör man flera?

Tyvärr skrotade de Co-op och MP. Sedan kan det ju komma ett par moddare som försöker sig på ett MP läge.

Avstängd
Skrivet av azynkron:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av azynkron:

Varför? Vem vill spela detta när DayZ har allting men mycket mer?
Och handkontroll? Snälla söte jesus..

DayZ och detta är olika spel, sen kommer KB&M stödjas senare, läs nyheten och om spelet innan du klagar.

Olika hur då?

Rätt korkat att anse detta är likadant som dayZ det är två skilda spel, ska vi inte ge oss på dayz med?
Det är likt alla zombiespel som kom före, för det är zombies i det!

Lika idiotisk jämförelse

Medlem

Ser ut att vara ett riktigt "grind"-spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar