Va fan ? Laddar ner från steam?

Inaktiv
Va fan ? Laddar ner från steam?

VA FAN, köpte precis mw2 och satte in cdn. Då börjar skiten laddas ner från steam med en 10 timmar väntetid ???? varför installeras inte skiten från cdn ?

Medlem

Så här gör jag (har redan steam installerat): Stoppar i dvd:n och börjar installationen från den. Den står först och typ "installing components" eller nåt. Efter det så är steam startat och jag ska skriva in cd-nyckeln. Efter det så är det bara att klicka nästa och sedan verkar installationen börja. (Återkommer när jag är klar om det blir några konstigheter för mig)

Lycka till!

Inaktiv

Vilket jävla skit. Tack för du tog din tid att svara. Ska prova det. Skriv gärna hur du gjorde när du lyckats

Medlem

Det gick att installera men nu står det bara "hämtning startas" så jag vet inte om det uppdaterar eller nått x/

Medlem
Skrivet av Kresko:

Det gick att installera men nu står det bara "hämtning startas" så jag vet inte om det uppdaterar eller nått x/

EDIT: Efter ca 5 min så funkar det nu för mig!

Lycka till!

Medlem

Yes vill bara göra några glada nu!
Jag gjorde så här:
Avinstallerade (ta bort spelcache)
Tog ut skivan från dvd spelarn.
starta om datorn
stängde ner steam när den startade automatiskt.
stoppa i skivan.
and voula!
den börja installera från skivan!
den kommer gå in på steam så va med på o logga in på nytt.
hoppas de hjälpte.
tog mig 3 timmar dock o få detta o funka.
jag har Vista ultimate x64 btw
3ghz dualcore
8gb ddr2
ati 4750

är förövrigt klar med installen.

ps. finns folk som även sagt att man ska avaktivera eventuella cd/dvd emulations program som daemon tools eller alcohol 120%

den verkar inte leta efter skivan när man har dem


signatur

Haj haj

Medlem

Onödigt krångligt. Ska man behöva kolla på runt på forum för att kunna installera spelet liksom... Nåväl nu är skiten installerad iaf.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Varför laddar min dator ner/installerar så långsamt?
Har någon nåt tips om att fixa så det går smidigare?

Ändring.

Jag lyckades göra så att spelet installeras från dvd skivorna. Nu till nästa problem, min dator hänger sig när den vill byta till dvd-skiva nummer 2.

Någon som har samma problem eller någon som har en lösing?
Tack på för hand

Medlem

Officiell lösning från Valve:

1. Close Steam (File > Exit).
2. Go to the Start button and select Run (XP) or type Run in the Search box and choose Run from the list (Vista).
3. In the Run window type:

"C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -install E:

Replace E: with the CD/DVD drive you are installing from if is not correct.
Replace C:\Program Files\Steam if your Steam installation is not in the default location.

4. Press OK. Your installation should continue from the disc.

Hoppas detta löser det för er, funkar för mig nu!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Jag stängde ner allt. Tryckte in DVDn igen och valde reinstall.. Då installa den från skivan.
Tur för den skivan, för jag är Steam-Oskuld och var duktigt upprörd när det stog 12 timmar. Hade lätt tagit ett bett i skivan om det hade jävlats mer.

*Får väl läsa lite om steam*

Medlem
Skrivet av GoDSPEED:

Hade lätt tagit ett bett i skivan om det hade jävlats mer.

Vad är detta? Någon med samma temperament som mig?
Mitt gamla tangentbord har fina bitmärken...


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

1
Skriv svar