Firefly Online utannonserat

Robot
Medlem
Firefly Online utannonserat

Synd, hade gärna sett ett spel till PC i stil med Star Wars 1313 från Firefly-universumet istället. Men men, grattis till de mobila spelarna!

Medlem

Firefly online - YES YES HERE TAKE MY MONEY NOW!!!

Firefly mobile online - nooooooo!

Inaktiv

Till mobilen? Hahahaha!

Medlem

Ja, där fick man förhoppningarna grusade sönder å samman direkt i texten. Mobilt?? Suck...

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Firefly online - YES YES HERE TAKE MY MONEY NOW!!!

Firefly mobile online - nooooooo!

du skulle skriva så här " YES FIREFLY ONLINE till pc..... Vänta nu det står ju Mobil O_O.... WTF !!!!????????

CTI
Medlem

Men vaaa faen, mobil argh varför??????

Skönt inlägg från youtube:

This happened in my head:

"Firefly game!"

"Woo"

"Firefly online social game!"

"ermm... woo?"

"Firefly online social game for tablets and smartphones!"

"Fuck off."


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Ett spel i firefly-universumet som kombinerar typ Freelancer med Kotor vore ju smaskigt, surfplattor och mobiler känns inte så spännande.

Medlem

Så fort jag såg Papyrus stängde jag av...

Medlem

Fyfan, från totalt jubel till gråt och ilska...visste att det var för bra för att vara sant när jag läste rubriken


signatur

Game long and prosper

eld
Medlem
Skrivet av Xzander:

Så fort jag såg Papyrus stängde jag av...

fast det sne-steget är canon : http://typophile.com/files/serenity%20movie%20logo_5418.jpg

Medlem

Serien var ju inget underverk men såg hela serien rätt nyss oxå! 3 yxor av 5 möjliga knivar..hade kunnat få 4 svärd om inte var så löjligt

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Firefly online - YES YES HERE TAKE MY MONEY NOW!!!

Firefly mobile online - nooooooo!

Word.

Jag kände på mig att det typ skulle vara Browser eller något. Ingen oetablerad vågar ge sig på riktiga MMO's idag. För dyrt och svårt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nu blev mitt ultraliberala hjärta både hoppfyllt och krossat på en och samma gång.

Medlem

Lägg pengarna på nya säsonger istället >_>

Medlem

Ganska överskattad serie faktiskt, och då är jag en riktig Sci-finörd (som samlar på Star Wars figurer/skepp och hela det köret )

Rätt kul hur allt som är sci-fi och sen läggs ned direkt "kultförklaras" och plötstligt höjs serien till skyarna, snarare är det ju ett bevis på att serien inte höll. Hade serien fått fortgå hade den hamnat i samma fack som Xena, Hercules och sånna pinsamheter.

Så nej, jag är inte ledsen över att det är online eller mobilt, hade nog ändå blivit skit


signatur
Medlem

Serien var iaf inget att hänga i granen och att det kommer till mobila enheter är ett tecken på att de försöker kamma in lite extra pengar på "kultförklaringen" av serien

Medlem

*valfritt ord* Online.

Så verkar för många spel heta nuförtiden.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Tyckte serien var charmig med sin westernkänsla men inget spektakulärt, jag förstår inte heller varför den kultförklarats även om den trots allt var många MÅNGA gånger bättre än det mesta som går/gått på tv.

Men att lyckas kedja fast rättigheterna och sen våldta fansen med ett mobilspel var verkligen synd


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av kjellekofot:

Serien var ju inget underverk men såg hela serien rätt nyss oxå! 3 yxor av 5 möjliga knivar..hade kunnat få 4 svärd om inte var så löjligt

Våga inte klaga på serien! :@
Är det pga låg produktionskostnad och möjligheten till en stor publik som de väljer smartphones och tablets?

Medlem

Suck! hur fan tänker företagen egentligen.. Mobilt det suger

Detta är äkta scfi kult även om det är lite B västern stil i rymden.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Firefly är en underbar serie. Tror däremot detta spel är skräp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

CJ
Medlem

Synd att det inte kommer till PC

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Xzander:

Så fort jag såg Papyrus stängde jag av...

fast det sne-steget är canon : http://typophile.com/files/serenity%20movie%20logo_5418.jpg

GAH! MY EYES!

Medlem
Skrivet av CJ:

Synd att det inte kommer till PC

Jag tror det är bra för jag tror inte att de som gör mobil crapet klarar av en riktig bra spel produktion.
Detta kunde bli ett AAA spel med rätt bolag. Nu ska det harvas snabba pengar på denna kult serie.

Tror väldigt många kommer att bli grymt besvikna.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av vurt:

Ganska överskattad serie faktiskt, och då är jag en riktig Sci-finörd (som samlar på Star Wars figurer/skepp och hela det köret )

Star Wars är väl för sjutton inte sci-fi - det är fantasy - stoooor skillnad! ;p

Medlem
Skrivet av Weyland:
Skrivet av vurt:

Ganska överskattad serie faktiskt, och då är jag en riktig Sci-finörd (som samlar på Star Wars figurer/skepp och hela det köret )

Star Wars är väl för sjutton inte sci-fi - det är fantasy - stoooor skillnad! ;p

Haha, nja jag fortsätter nog att kalla Star Wars för Sci-FI, tycker det uppfyller kraven ganska bra, å andra sidan uppfyller det kraven för Fantasy också, så jag förstår lite vad du menar


signatur
Medlem

20th Century Fox, som fimpade TV-serien, ligger bakom det här spelet via ett externt spelproduktionsbolag. Jag gillade verkligen serien så det här är inget jag kommer att lägga någon tid på.

Medlem

Blargh, ytterligare ett varumärke som skall släpas i smutsen....det här kommer bara att sälja på nostalgi.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Undrar om detta är tänkt för att associera något uruselt till firefly.
Bara för att vekligen ta död på serien :<

12
Skriv svar