MW2 iw4mp.exe har slutat fungera

Medlem
MW2 iw4mp.exe har slutat fungera

Tjena, kom hem, satte mig och installerade Modern Warfare 2. Startade det, skit!

När jag startade det kommer det upp en ruta som säger "iw4mp.exe har slutat fungera"jag har via internet hittat information om att detta var ett vanligt fel på Call of duty 4 och då var det realtek's ljudkort som gjorde att det inte fungerade korrekt. Detta inträffar på både multiplayer och singelplayer.

Någon som har en aning om hur jag ska fixa detta?


signatur

Uncharted 2 beställt!

Medlem

Läs på deras forum? Kontakta support?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Sök på IW's forum och testa också söka på www.codboards.com använd sen dom lösningar som funkade på cod4, kanske har du tur att det funkar här med.
IW's support har alltid varit rutten, bästa chansen är att hitta det nånstans som codboards.

Medlem

INGEN, som har samma problem? Hittar inte ett skit om detta!


signatur

Uncharted 2 beställt!

Vet att det var nåt ljudalternativ man skulle disabla i avancerade ljudegenskaper...som sagt... vet att jag gjorde en tråd här om samma problem med lösning. Hittar den inte nu dock :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Vet att det var nåt ljudalternativ man skulle disabla i avancerade ljudegenskaper...som sagt... vet att jag gjorde en tråd här om samma problem med lösning. Hittar den inte nu dock :/

Var det kanske att man skulle aktivera stereo mix? För det funkade inte för mig heller.


signatur

Uncharted 2 beställt!

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=38021 looki looki

Japp var akivera stereo mix... synd att det inte funkar för er


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Jag har råkat ut för samma fel , har också ett realtek ljudkort. Det som funkade för mig när jag fick samma fel i MW1, var att plugga i en kontakt i någon utav min ljudkortsingångar på moderkortet. Ska testa om det funkar i MW2 också....återkommer.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Hade ljud problemet jag med men när jag fixat det uppstod ett nytt problem! så nu väntar jag på en patch till helgen så man kan får pröva spelet!

här är en lista med fel!

http://www.gamingnewslink.com/2009/11/10/fixing-call-of-duty-...

Inaktiv

Mitt lilla knep funkade inte. Hur gjorde du Judgeswe78?


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:

Mitt lilla knep funkade inte. Hur gjorde du Judgeswe78?

Har itne fått det o funka än!

Edit: stängde av crossfire då funkar spelet! konstigt!

Inaktiv

Alltså har installerat dom senaste drivrutinerna från Realtek men utan någon förbättring. Varför i helvete funkar det inte?


signatur

War never changes.

Hia
Medlem

Jag har samma problem. testade att starta steam som admin och då fungerade det.

En polare som hade samma problem han gick in i "audio" settings i spelet och satte det på stereo och då fungerade det för honom.

Vissa sidor säger att man ska aktivera stereo mix. detta hjälpte inte mig någonting.

Nu vet jag ju inte om admin köret fungerar idag har inte hunnit testa det igen. men det fungerade bra igår lycka till

Inaktiv

Jag testade att ställa in "Stereo Mix" igår och hittills har det inte kraschat.


signatur

War never changes.

Hia
Medlem

aktiverade du det bara eller hur ställde du in det?

Medlem

jag hade detta problemet, ändrade audio till stereo sen försvann det

Hia
Medlem

nope o inte efter patchen heller hahaha tragiskt.. någon som har något annat tips..funderar på att testa köpa nytt ljudkort då det verkar vara realtek audio (integrerat i moderkortet) som gör att det går åt h-vete

Inaktiv
Skrivet av gorman:

jag hade detta problemet, ändrade audio till stereo sen försvann det

Var ändrar jag detta någonstans?

Medlem

Jag har precis samma problem, och idag har det varit värre än förr! Fått upp meddelandet 2ggr inom 5 minuter nu. Jag har också ett Realtech ljudkort.

Vilka tips fungerar?

Avstängd

Måste säga att även jag, har börjat få problem att spela online. Efter en match, när spelet ska ladda nästa bana, crashar iw4mp.exe

Jag har inte haft detta problem tidigare, utan det började för någon dag sedan.

Har letat förgäves på nätet efter en "fix".

Medlem
Skrivet av whistler2k4:

Måste säga att även jag, har börjat få problem att spela online. Efter en match, när spelet ska ladda nästa bana, crashar iw4mp.exe

Jag har inte haft detta problem tidigare, utan det började för någon dag sedan.

Har letat förgäves på nätet efter en "fix".

Har exakt samma problem, polaren har samma med, vi får turas om att starta game.

1
Skriv svar