Trading Cards på Steam - Bytestråd

Medlem
Trading Cards på Steam - Bytestråd

Vet inte om det redan finns en sån här tråd (Förmodligen så finns det) angående byta av summer sale-korten på Steam.

Om du skriver vilka kort du har dubbletter på och kan tänka dig byta sedan följt av korten du eftersöker så kan valfri person kontakta via pm.

Jag tänker inleda med vad jag söker och äger flera av först, hoppas den här tråden kan hjälpa någon!

P.S. Endast byten i tråden, ingen försäljning för pengar.

Glöm ej heller att redigera ditt inlägg eller ta bort det efter byten.

Medlem

inget för tillfället

Har inte riktigt förstått grejen med korten, är det bara själva samlandet som är grejen + att man kan sälja dom.

Som min tids Hockey-kort när jag var liten?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har inte riktigt förstått grejen med korten, är det bara själva samlandet som är grejen + att man kan sälja dom.

Som min tids Hockey-kort när jag var liten?

Vet ej, man verkar kunna "kombinera" alla korten till ett märke då man har allihopa.

Medlem

Jag kör på engelska så jag vet inte vad motsvarande heter på svenska, men:

*Om du alla kort i ett set för ett spel så kan du gå in på badges på din profil och crafta dig en badge (ett märke) som ger dig ca 100XP + en bakgrund du kan ställa in på din profil + en emoticon du kan använda i steam när du chattar.

*Du kan samla alla kort igen för spelet och uppgradera badgen om du ha mer XP. När du samlat tillräckligt med XP så stiger du i nivå på steam vilket ger dig vissa extra förmåner. Nivån är ett slags mått på hur mycket du investerat i ditt steam konto.

*Om du innehar ett Märke så har du också chans att få ett gratis booster pack med flera (3?) kort i för det spelet, har bara hänt mig en gång än så länge, är väl mindre chans ju flera som har craftat badgen får man anta.

*Det går även att sälja och köpa kort i Market på steam

Medlem

Postar min nuvarande tråd från steam trading forumen här.

What I want is the following cards

***System shock 2***

- The Descent

***Resident evil 6***

- Leon
- Ustanak ( or whatever the douchebag is called..)

***Eador***

- Dryad
- Sorceror
- Lizardman
- Thief
- Troll

***Mars War logs***

- Innocence
- Sean
- Mole queen

***Warband***

- Skirmisher

What I have to trade away is cards from the following games

Civilization 5
Terraria
Blocks that matter
Gratutious space battles
FTL
Don't starve
Bastion
Trine 2
Mark of the ninja
Magicka
Really Big Sky
Fairy solitaire

So feel free to check my inventory for what cards I have from those games

Medlem
Skrivet av LentoMan:

*Om du innehar ett Märke så har du också chans att få ett gratis booster pack med flera (3?) kort i för det spelet, har bara hänt mig en gång än så länge, är väl mindre chans ju flera som har craftat badgen får man anta.

Man behöver faktiskt inget märke för att kunna få booster packs. Det räcker med att man har fått alla drops som man kan, altså att det står "No Card Drops Remaining" på sidan med alla märken så kan booster packs trilla in.

Medlem

De vill att folk skall investera i sitt Steam-konto så att de inte slutar använda Steam. Ungefär som MMO's gör. Har man investerat tid i ett MMO så drar man sig fär att avinstallera spelet. Achevements har samma effekt. Folk vill inte förlora sina achevements på ett konto.

Hur som helst. Droppar sådana här jpg-bilder, förlåt, "samlarkort" bara under rean eller är detta någonting permanent nu?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Hur som helst. Droppar sådana här jpg-bilder, förlåt, "samlarkort" bara under rean eller är detta någonting permanent nu?

Det är permanent.

Medlem

Summersale! Har 1 st summer adventure card 6 som jag skulle vilja byta mot 1,2,8 eller 9
Någon som har några dubbletter som vill byta med mig?

Medlem
Skrivet av Mr Hatisk:

Har Dead island riptide och torchlight 2 och skulle vilja byta till mid Skyrim, Tomb Raider, Prison architect, Kerbal space program eller Football manager.

Jävla steam som ger mig dubbletter hela tiden.

Har dubbletter av Kerbal space, byter gärna mot Dead Island


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av Mr Hatisk:

Har Dead island riptide och torchlight 2 och skulle vilja byta till mid Skyrim, Tomb Raider, Prison architect, Kerbal space program eller Football manager.

Jävla steam som ger mig dubbletter hela tiden.

Har dubbletter av Kerbal space, byter gärna mot Dead Island

Kanon, hur hittar jag dig på steam då?

Medlem

jag förstår inte ens vart dessa kort ska finnas? Vart hittar man dom och hur funkar detta egentligen

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av zobino:

jag förstår inte ens vart dessa kort ska finnas? Vart hittar man dom och hur funkar detta egentligen

Det är fortfarande i beta, man får gå med en steam grupp some heter steam trading card sen så får man inbjudan efter ett tag (Tog bara några dagar för mig.).

http://steamcommunity.com/groups/tradingcards


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av zobino:

jag förstår inte ens vart dessa kort ska finnas? Vart hittar man dom och hur funkar detta egentligen

Det är fortfarande i beta, man får gå med en steam grupp some heter steam trading card sen så får man inbjudan efter ett tag (Tog bara några dagar för mig.).

http://steamcommunity.com/groups/tradingcards

Vänta va? det är väl inte i beta fortfarande. Jag har då inte gått med i någon grupp och får kort.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Mr Hatisk:
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av zobino:

jag förstår inte ens vart dessa kort ska finnas? Vart hittar man dom och hur funkar detta egentligen

Det är fortfarande i beta, man får gå med en steam grupp some heter steam trading card sen så får man inbjudan efter ett tag (Tog bara några dagar för mig.).

http://steamcommunity.com/groups/tradingcards

Vänta va? det är väl inte i beta fortfarande. Jag har då inte gått med i någon grupp och får kort.

Ofta? Betan öppnade ju bara för någon månad sen, kanske dem har släppt det redan då.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av zobino:

jag förstår inte ens vart dessa kort ska finnas? Vart hittar man dom och hur funkar detta egentligen

Man hittar dem inte i spelen utan du har ett förutbestämt antal kort som du får efter du spelat i ett antal minuter (räcker med att ha igång spelet och idla), de hamnar automatiskt i ditt steam inventory. Därefter får du byta till dig eller köpa kort för att komplettera en samling. Läs mer här:
http://steamcommunity.com/tradingcards/

Medlem

Har en extra kopia av Football Manager 2013.

Skulle vilja ha Reus.

Medlem

Sådär. Nu hittade jag det. Vart väldigt enkelt med hjälp av steam att tjäna igen 50kr

Medlem

Kul för er som gillar detta.
Men personligen tycker jag det är trams.
Byter hellre spel men det går väl inte antar jag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Har dubbleter av skyrim, byter mot football manager/ torchlight II/Prison a/chivarly.

pm: mig för acc.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

FT: Medieval Warfare, Torchlight II
ISO: Reus, Bioshock

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

FT: Medieval Warfare, Torchlight II
ISO: Reus, Bioshock

Fattar inte dina förkortningar men jag har en extra Reus om du vill byta mot Torchlight II?


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Har dubletter av Torchlight II, byter mot Chivalry, Fotball Manager, Kerbal, Reus eller Tomb Raider. (Steam Getaway)

Steam: Meior. finns bara en i Västerås med det nicket. Är även med i FZ-gruppen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har dubbletter av Bioshock, kerbal space, Reus.. byter mot Chivalry: Medieval Warfare.

Adda mig på steam : Farbror Laglös


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Uppdatering!
Jag vill byta kort i Steam Summer Getaway-stacken. Har återigen dubbletter av följande:

Kerbal Space Program
Skyrim

Jag vill ha:

Football Manager 2013
Reus


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har en extra Skyrim, bytes mot Bishock eller Prison Architect.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag vill byta kort i Steam Summer Getaway-stacken. Har återigen dubbletter av följande:

Kerbal Space Program
Prison Architect
Skyrim

Jag vill ha:

Football Manager 2013
Reus
Tomb Raider

Jag har Tomb Raider och Reus om du vill byta mot Prison Architect?

http://steamcommunity.com/profiles/76561198027826248/


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Någon som fortfarande kan tänkas byta?
Har f.n. dessa dubletter:

1 st Bioshock Infinite
1 st Reus
5 st Kerbal Space Program

Vill ha:

Chivalry: Medieval Warfare
Dead Island Riptide
Football Manager 2013
Skyrim.

Medlem

Jag byter gärna ett Reus mot ett Skyrim. Jag har två Skyrim men inget Reus, dvs.

Om du vill ha ett till Kerbal byter jag gärna det mot football manager också


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar