Nya GeForce beta drivare 326.19

Medlem
Nya GeForce beta drivare 326.19

Nvidia har släppt nya beta drivare GeForce 326.19.

"Performance Boost – Increases performance by up to 19% for GeForce 400/500/600/700 series GPUs in several PC games vs. GeForce 320.49 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration."

#blogg

Medlem
Nya GeForce beta drivare 326.19

Aj då, jag som tillslut tog tag i det och uppgraderade till 320.49 igår när jag skulle lite lite Tomb Raider. Kanske värt att testa 326.19 betan också då när man ändå är i farten.

Medlem

Har precis uppdaterat till 326.19, har bara hunnit köra lite Devil May Cry men det verkar fungera bra.

Medlem

Drog in den också. Blev ingen större skillnad i benchmark testet i Tomb Raider i alla fall, men då kör jag ej med den rekommenderade Geforce Experience profilen (om det nu spelar någon roll). En konstig sak var dock att jag fick högre fps när jag slog på motionblur igen, från en max fps på 64 till 68, det borde väl bli långsammare? Kanske någon cache som spökar. Får ta och spela en stund och se om det är någon skillnad. Flyter hyggligt på Ultimate med ett 670 ändå får man säga...

Medlem
Skrivet av LentoMan:

Drog in den också. Blev ingen större skillnad i benchmark testet i Tomb Raider i alla fall, men då kör jag ej med den rekommenderade Geforce Experience profilen (om det nu spelar någon roll). En konstig sak var dock att jag fick högre fps när jag slog på motionblur igen, från en max fps på 64 till 68, det borde väl bli långsammare? Kanske någon cache som spökar. Får ta och spela en stund och se om det är någon skillnad. Flyter hyggligt på Ultimate med ett 670 ändå får man säga...

Ja, nuförtiden klarar även de billiga budgetspelkorten av att leverera en acceptabel spelupplevelse i de flesta spel.
Sällan man behöver de dyrare prestandakorten numera.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Haha, "beta drivare", dagens rubrik


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Haha, "beta drivare", dagens rubrik

Jag tyckte att nya GeForcebetadrivrutiner kändes lite krystat och svårläst så beta drivare fick det bli. Men visst är det roligt med ord.

Skrivet av Konfucius:
Skrivet av LentoMan:

Drog in den också. Blev ingen större skillnad i benchmark testet i Tomb Raider i alla fall, men då kör jag ej med den rekommenderade Geforce Experience profilen (om det nu spelar någon roll). En konstig sak var dock att jag fick högre fps när jag slog på motionblur igen, från en max fps på 64 till 68, det borde väl bli långsammare? Kanske någon cache som spökar. Får ta och spela en stund och se om det är någon skillnad. Flyter hyggligt på Ultimate med ett 670 ändå får man säga...

Ja, nuförtiden klarar även de billiga budgetspelkorten av att leverera en acceptabel spelupplevelse i de flesta spel.
Sällan man behöver de dyrare prestandakorten numera.

670 = Billigt budgetkort?! Det svider i mitt hjärta då det var det näst näst bästa för ett år sen när jag köpte mitt...DYRT


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Konfucius:

Ja, nuförtiden klarar även de billiga budgetspelkorten av att leverera en acceptabel spelupplevelse i de flesta spel.
Sällan man behöver de dyrare prestandakorten numera.

670 = Billigt budgetkort?! Det svider i mitt hjärta då det var det näst näst bästa för ett år sen när jag köpte mitt...DYRT

Konfucius kanske var ironisk, eller så var det en misstolkning helt enkelt. 670 ligger ju fortfarande rätt högt upp i benchmark tester.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Mitt Asus GTX 670 kostade 3400:- för något halvår sedan, men då var det rea och så fick jag med asscreed 3. Nu ligger dom väl på liknande när det inte är rea. Dock är ju det nya Tomb Raider rätt krävande om man slår på det värsta med massa TressFX för hennes hår och annat. Tyckte det kändes riktigt bra ändå med dessa drivisar, inga krascher på hela kvällen igår, trots flera alt+tabbningar ur spelet med massa VM:ar och annat igång.

Medlem

Brukar aldrig stoppa in beta drivers.
Oftast behöver man vänta någon vecka innan de passerat beta stadiet. Men denna ver ser lovande ut.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av LentoMan:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Konfucius:

Ja, nuförtiden klarar även de billiga budgetspelkorten av att leverera en acceptabel spelupplevelse i de flesta spel.
Sällan man behöver de dyrare prestandakorten numera.

670 = Billigt budgetkort?! Det svider i mitt hjärta då det var det näst näst bästa för ett år sen när jag köpte mitt...DYRT

Konfucius kanske var ironisk, eller så var det en misstolkning helt enkelt. 670 ligger ju fortfarande rätt högt upp i benchmark tester.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Mitt Asus GTX 670 kostade 3400:- för något halvår sedan, men då var det rea och så fick jag med asscreed 3. Nu ligger dom väl på liknande när det inte är rea. Dock är ju det nya Tomb Raider rätt krävande om man slår på det värsta med massa TressFX för hennes hår och annat. Tyckte det kändes riktigt bra ändå med dessa drivisar, inga krascher på hela kvällen igår, trots flera alt+tabbningar ur spelet med massa VM:ar och annat igång.

hehe ja det var nog


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Min dator fick frispel av dessa drivrutiner, men nu har jag ett Gtx 560 kort. Men som sagt fick avinstallera beta drivrutinerna manuellt för att datorn kraschade när jag installerade de gamla! =/

Medlem
Skrivet av LentoMan:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Konfucius:

Ja, nuförtiden klarar även de billiga budgetspelkorten av att leverera en acceptabel spelupplevelse i de flesta spel.
Sällan man behöver de dyrare prestandakorten numera.

670 = Billigt budgetkort?! Det svider i mitt hjärta då det var det näst näst bästa för ett år sen när jag köpte mitt...DYRT

Konfucius kanske var ironisk, eller så var det en misstolkning helt enkelt. 670 ligger ju fortfarande rätt högt upp i benchmark tester.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Mitt Asus GTX 670 kostade 3400:- för något halvår sedan, men då var det rea och så fick jag med asscreed 3. Nu ligger dom väl på liknande när det inte är rea. Dock är ju det nya Tomb Raider rätt krävande om man slår på det värsta med massa TressFX för hennes hår och annat. Tyckte det kändes riktigt bra ändå med dessa drivisar, inga krascher på hela kvällen igår, trots flera alt+tabbningar ur spelet med massa VM:ar och annat igång.

Ajdå, var väl inte meningen att vara elak om det nu är så det uppfattades?
Sitter själv bara med ett 660 på spelburken, men så är det inte mitt främsta intresse och lägger hellre pengarna på annat eller annan pc hårdvara som håller längre än mjölk.

Vad jag menade vart att det var helt okey siffror för ett gkort för de pengarna.

Sli/Crossfire finns och även betydligt vassare singelkort, men det kostar därefter.
http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/amd-radeon-...

Listan i länken är inte komplett btw, det saknas ett par. (Gtx 660TI och GTX 690 mest) även dessa borde funnits där och ni sitter ändå rätt bra till med GTX 670, kör de SLI, så händer det saker då det skalar bra.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Nänä jag skämta bara


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar