Battlefield 4 tar sikte på Kina

Robot
Inaktiv
Battlefield 4 tar sikte på Kina

"Landet är i uppror eftersom USA sägs ha lönnmördat rikets framtida ledare Jin Jié."

Väldigt verklighetstroget måste man faktiskt säga. USA är "good guys" trots att det är de som startar krigen.

Medlem

Kommer man att kunna spela som kines i multiplayer då?

Inaktiv
Skrivet av Hannorden:

Kommer man att kunna spela som kines i multiplayer då?

Kines eller Ryss mot Amerikan, beroende på kartan skulle jag anta.

Medlem

Hade varit kul med några andra än amerikaner och britter som protagonister jämt och ständigt.

Skribent
Skrivet av Xzander:

Hade varit kul med några andra än amerikaner och britter som protagonister jämt och ständigt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

"Landet är i uppror eftersom USA sägs ha lönnmördat rikets framtida ledare Jin Jié."

Väldigt verklighetstroget måste man faktiskt säga. USA är "good guys" trots att det är de som startar krigen.

Hade varit jävligt kul om USA var skurken för en gångs skull. Men antar att de skulle få varenda Amerikan att börja lipa!

Medlem
Skrivet av Xzander:

Hade varit kul med några andra än amerikaner och britter som protagonister jämt och ständigt.

Hade verkligen gillat att se antingen kineser eller Ryssar då det är de som alltid framstår som onda.

Medlem

Hoppas det blir en twist som leder till att jänkarna blir fiender


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:

Hoppas det blir en twist som leder till att jänkarna blir fiender

Tyvärr kommer de aldrig hända för ett kommersiellt spel som säljer så många exemplar. Amerikanare kan verkligen inte hantera när de målas upp på fel sätt, skulle sänka recensioner och antal sålda kopior p.g.a amerikanarna

Medlem

Visst, USA är "good guys"(som alltid).

Men det är ändå jävligt vågat numera att ens våga ha Kina som bad guys. I Hollywood så går det i praktiken inte ens längre utan numera måste alla vara Nordkoreaner(tacka kinesiska uppköp i Hollywood och den allt viktigare kinesiska biomarknaden för det).

Skulle inte fårvåna mig om Battlefield 5 blir "NORDKOREA TAR ÖVER VÄRLDEN(på ett helt oförklarligt sätt)!!!!1"

Medlem

Europa med britterna, fransmännen och tyskarna i spättsen anfaller USA eftersom vi är trötta på deras storhetsvansinne och en ständig vilja till att stark krig!

De spelet vill jag spela.

Eller du är indier som krigar mot kina! Världens två största befolkningar i en härlig soppa någonstans i Tibetbergen?!

Thailändare startar krig mot Afrika?

Eller samerna i nordsvergie startar krig med en fiskby i Norge för att de vägrar sälja mjölk till dem!!!

GE MIG LITE NYTT SKIT ATT KRIGA OM TACK!!!!

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Xzander:

Hade varit kul med några andra än amerikaner och britter som protagonister jämt och ständigt.

Hade verkligen gillat att se antingen kineser eller Ryssar då det är de som alltid framstår som onda.

Älskade uppdragen i BF3 när man fick lira som ryss, det var det bästa på hela kampanjen i mitt tycke!

Medlem

Precis som Rock Paper Shotgun säger, dessa är verkligen osannolika hjältar, eliter som gör deras jobb.. >.<

Varför inte svenska elitsoldater istället, fast bakom fiendens linjer i Svedala?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns ganska tröttsamt att nästintill ENDAST spela som amerikaner/britter.

Medlem

Jag godkänner detta, men bara om jag får spela som Imperiet i deras Battlefront!!!

Medlem
Skrivet av Xzander:

Hade varit kul med några andra än amerikaner och britter som protagonister jämt och ständigt.

Spelet hade varit jävligt roligt om man fick spela taliban som frigör världen från kapitalistamerika.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Varför inte svenska elitsoldater istället, fast bakom fiendens linjer i Svedala?

och som åker till Ullared för att handla ammunition?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av walter_iego:

Varför inte svenska elitsoldater istället, fast bakom fiendens linjer i Svedala?

och som åker till Ullared för att handla ammunition?

...fastnar i en vägspärr utanför Göteborg och helvetet bryter loss (potatiskrig).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kina köper ju upp allt och alla. Skulle inte förvåna mig om det bara är en tidsfråga innan det blir obligatoriskt att lära sig Mandarin i skolan även här.

Eller som komikern Frankie Boyle uttryckte det i sin framtidsvision om hur världen skulle se ut år 2025 (eller däromkring):

"Det är då svarta och vita människor äntligen lär sig att leva sida vid sida som jämlikar...

...i Kinesiska koncentrationsläger."

SE

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Visst, USA är "good guys"(som alltid).

Men det är ändå jävligt vågat numera att ens våga ha Kina som bad guys. I Hollywood så går det i praktiken inte ens längre utan numera måste alla vara Nordkoreaner(tacka kinesiska uppköp i Hollywood och den allt viktigare kinesiska biomarknaden för det).

Skulle inte fårvåna mig om Battlefield 5 blir "NORDKOREA TAR ÖVER VÄRLDEN(på ett helt oförklarligt sätt)!!!!1"

Ala homefront? Fast det var väl bara USA de tog över där.. eller? Minns inte riktigt.

Medlem

nä, nu börjar jag bli less på att sloss mot kineser och ryssar
Battlefield: the danish menace

Medlem
Skrivet av ingen aning:

nä, nu börjar jag bli less på att sloss mot kineser och ryssar
Battlefield: the danish menace

Ernst Hugo Järegård DLC

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av ingen aning:

nä, nu börjar jag bli less på att sloss mot kineser och ryssar
Battlefield: the danish menace

Ernst Hugo Järegård DLC

Med efterföljande Jarl Kulle DLC givetvis.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Hmm Redan på BF2 tiden var man kina spelare. dragon wally eller vad den nu hette

US har ju alltid varit en militärt land så är väl inte konstigt att fanan och fosterlandet står högt i deras ögon.
Många tycker det är bra och bekvämt att US är "världspoliser" för då slipper de. Så även om de inte är några änglar så skulle världen sett väldigt annorlunda ut utan dem. på gott och ont.

Så US ägt spelföretag lär knappast göra US som bad guy det vore väldigt oamerikanskt.

Och spelet blir ju detsamma oavsett vad fienden heter...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:
Skrivet av Xzander:

Hade varit kul med några andra än amerikaner och britter som protagonister jämt och ständigt.

Hade verkligen gillat att se antingen kineser eller Ryssar då det är de som alltid framstår som onda.

Dom ÄR onda

Medlem

Jag som hade hoppats på att få dundra runt i en Leopard 2 i BF4 :'(

Medlem

Vem spelar ens SP i Battlefield...

Medlem

Att spela som Amerikan tror jag inte förvånade någon överhuvudtaget....det är, som sagt, ekonomiska och politiska skäl bakom det faktumet, tyvärr....annars tyckte jag det låter som ett ganska intressant upplägg, jag blev förvånad över hur detaljerat de beskrev första akten av spelet i det där blogginlägget!

12
Skriv svar