Nya Flashback inkluderar originalet från 1992

Robot
Nya Flashback inkluderar originalet från 1992

Alla tycker inte om stilen på Flashback-remaken. Lyckligtvis får vi originalet på köpet.

#flashback, #ubisoft


Medlem
Nya Flashback inkluderar originalet från 1992

Blir ett köp enbart för att kunna köra igenom orginalet. Kommer säkert sitta och fnissa när nostalgin rinner över mig.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Fantastiska nyheter!

Det enda som är synd är att det nog inte är Amiga-versionen, utan Mega Drive-versionen som utvecklades först. Eller möjligtvis DOS-versionen då den är relativt enkel att emulera och att använda DOSBox-koden är gratis för kommersiella syften osv.

Medlem

Det var en bra överaskning!
Jag spelade Amiga versionen för några månader sedan igen. Fortfarande roligt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hittade orginalet på mega drive igår. tyvärr behöver jag en adaptor för kunna få igång mega drivet

Medlem

Grymt spel


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Kommer det bara ut xbox? =/

CTI
Medlem
Skrivet av Azox:

Kommer det bara ut xbox? =/

Som en del av Xbox Live Summer of Arcade släpps Flashback-remaken den 21 augusti till Xbox 360. Senare i höst kommer det även till pc och PS3.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Ahh, kommer ihåg hur jag spelade demot till vår mac när jag var liten.
Älskade att se intro-sekvensen, den motorcykeln var så cool!

Medlem

Älskade det här spelet till Megadrive. Nu blev man ju sugen...

Medlem

Älskade detta spel på amiga, satt klistrad

Medlem

Spelade detta på amiga och snes

Snes versionen var bättre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelade Amiga versionen. Helt suveränt då. undrar om en remake blir bra ?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Av Another world, flashback och fade to black så va det flashback som va bäst men another world va inte dålig heller men synd att spelet va väldigt kort!

Medlem
Skrivet av AkirA:

Blir ett köp enbart för att kunna köra igenom orginalet. Kommer säkert sitta och fnissa när nostalgin rinner över mig.

Go for it, nostalgi är en av de mysigaste känslor som finns


signatur

Game long and prosper

Medlem

Dax att damma av den gamla krysslådan då, eller så väntar man tills det kommer till PC.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Inget slår originalen på Amiga, så är det bara, men det är bra att nya generationer spelare får ta del av mästerverken.

Medlem

Helt klart ok, men jag gillar Shadow Complex bättre, CHAIR gör grymma spel, fördelen är iaf att man får lite nostalgi med originalet i FB, men grafiken är inget att klaga på, lite för enkelt bara!

Medlem

Då föddes jag haha =D Värt att plocka upp?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Då föddes jag haha =D Värt att plocka upp?

Självklart.. Men ska man vara petig så ska du helst spela Another World innan då det är föregångaren till detta spel och Fade to black är del 3 i serien!! Men spelet är helt klart värt de!!!

KoP
Medlem

Detta var ju i princip det enda man behövde höra angående remaken för att ett köp skulle motiveras.

KoP
Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av vuze2143:

Då föddes jag haha =D Värt att plocka upp?

Självklart.. Men ska man vara petig så ska du helst spela Another World innan då det är föregångaren till detta spel och Fade to black är del 3 i serien!! Men spelet är helt klart värt de!!!

Another world behöver man inte spela innan Flashback (man kan iofs göra det för att det är ett bra spel ) då det inte har någon samhörighet till Flashback. Det är en gammal seglivad myt att Flashback är en uppföljare till Another world.

Vill man så finns det en riktig uppföljare till Another world, tyvärr kom den bara till Sega mega-cd. Borde iofs inte vara så svårt att emulera idag.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Holmann:
Skrivet av vuze2143:

Då föddes jag haha =D Värt att plocka upp?

Självklart.. Men ska man vara petig så ska du helst spela Another World innan då det är föregångaren till detta spel och Fade to black är del 3 i serien!! Men spelet är helt klart värt de!!!

Another world behöver man inte spela innan Flashback (man kan iofs göra det för att det är ett bra spel ) då det inte har någon samhörighet till Flashback. Det är en gammal seglivad myt att Flashback är en uppföljare till Another world.

Vill man så finns det en riktig uppföljare till Another world, tyvärr kom den bara till Sega mega-cd. Borde iofs inte vara så svårt att emulera idag.

Och Fade to Black är fortsättningen på Flashback....oj, det hade någon redan skrivit.

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av vuze2143:

Då föddes jag haha =D Värt att plocka upp?

Självklart.. Men ska man vara petig så ska du helst spela Another World innan då det är föregångaren till detta spel och Fade to black är del 3 i serien!! Men spelet är helt klart värt de!!!

får kollas upp

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Holmann:
Skrivet av vuze2143:

Då föddes jag haha =D Värt att plocka upp?

Självklart.. Men ska man vara petig så ska du helst spela Another World innan då det är föregångaren till detta spel och Fade to black är del 3 i serien!! Men spelet är helt klart värt de!!!

Another world behöver man inte spela innan Flashback (man kan iofs göra det för att det är ett bra spel ) då det inte har någon samhörighet till Flashback. Det är en gammal seglivad myt att Flashback är en uppföljare till Another world.

Va tvungen o kolla upp de då under min barndom så ansåg jag att eftersom man avslutade Another world flygande och Flashback startades då man krashade men motorcykeln att det skulle vara en uppföljare samt att dom va väldigt lik varann.. Men jag hade fel och Flashback är inte en uppföljare till Another world men Fade to black är iaf är iaf uppföljaren till Flashback

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Fantastiska nyheter!

Det enda som är synd är att det nog inte är Amiga-versionen, utan Mega Drive-versionen som utvecklades först. Eller möjligtvis DOS-versionen då den är relativt enkel att emulera och att använda DOSBox-koden är gratis för kommersiella syften osv.

Spelet utvecklades på och för Amiga först, liksom Another World.

Även om Flashback inte är en uppföljare till Another world och inte har samma upphovsman så är de utvecklade av samma företag och har en del uppenbara gemensamma nämnare.
Man kan i alla fall lugnt säga att de är besläktade.

Medlem

Lirade flashback på amiga 500, detta är en glädjande nyhet. Blir ett garanterat köp

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Kazutoyo:

Fantastiska nyheter!

Det enda som är synd är att det nog inte är Amiga-versionen, utan Mega Drive-versionen som utvecklades först. Eller möjligtvis DOS-versionen då den är relativt enkel att emulera och att använda DOSBox-koden är gratis för kommersiella syften osv.

Spelet utvecklades på och för Amiga först, liksom Another World.

Även om Flashback inte är en uppföljare till Another world och inte har samma upphovsman så är de utvecklade av samma företag och har en del uppenbara gemensamma nämnare.
Man kan i alla fall lugnt säga att de är besläktade.

Nej, spelet utvecklades till Mega Drive först, men släpptes till Amigan först.

Samma sak skedde med Mega Turrican/Turrican 3 också.

1
Skriv svar