Goodnight Sweet Prince

Skribent
Goodnight Sweet Prince

Ja, nu blev det ju en Wii U trots allt. Och för att få plats med alla konsoler på tv-möbeln kommer gamla Wii hamna i en låda i garderoben. Medan jag krånglade med SD-kort och virade ihop sladdar funderade jag på vad konsolen gett mig genom åren, och tänkte att det kunde vara fint att ge tillbaka i form av en liten hyllning. Som tack, innan jag skickar den vidare in i den eviga garderobsvilan. Detta är mina största ögonblick med Wii – tack för allt, sov så gott.

#Wii Sports

Jag är en av alla dem som fascinerades något otroligt av Wii Sports. År 2006 kändes bowling och tennis i vardagsrummet som FRAMTIDEN. Nyhetens behag må ha lagt sig ganska snabbt, men jag hade ändå väldigt kul med spelet en bra bit in i konsolens liv, allt tack vare en sunkig raidguild i World of Warcraft. De var så sjukt dåliga på att hålla tiden, och medan jag väntade på att alla slöfockar skulle hitta till instansen brukade jag fördriva tiden genom att knocka undan några käglor.

Rayman Raving Rabbids

Rayman Raving Rabbids blev den naturliga förlängningen av Wi Sports. Det färgglada, gulliga i kombination med de nya, fräscha rörelsekontrollerna var en riktig höjdarkombination i början av konsolens liv. Minispelen kan visserligen beskrivas som "bra utan att vara fantastiska", men med härlig personlighet kommer man långt!

#Mario Strikers: Charged Football

Det här är som att ta Mario Kart-konceptet och göra fotboll av det, och Mario Strikers Charged Football är lite av en förbisedd pärla. Tokrolig partyfotboll där skicklighet är en viktig ingrediens för vinst. Synd bara att onlineläget är så osofistikerat.

#Muscle March

Muskelberg i jättesmå kalsonger som springer genom väggar för att jaga tjuven som stal deras proteinpulver?

Muskelberg i jättesmå kalsonger som springer genom väggar för att jaga tjuven som stal deras proteinpulver!

#Epic Mickey

På de allra flesta tänkbara sätt ett högst ordinärt plattformsäventyr, långt ifrån så storslaget som titeln utlovar. Men bortom axelryckningen till spelmekanik finns en vacker svärta bland de bortglömda Disney-figurer som befolkar världen som ändå är värd att besöka.

#Mario Kart Wii

Att ta den sista kurvan perfekt, skjuta det gröna skalet rakt i huvudet på föraren framför och ta hem hela loppet precis vid mållinjen - det är få spel som kan locka fram den typen av bubblande spänning. Mitt absoluta favoritspel till formatet!

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Goodnight Sweet Prince

Jag började spela Epic MIckey 2 och höll på att få spader. Det får så in i bomben fördummat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

"Godnight sweet prince, well its time to go"
Badoba ba da..
Goodnight sweet prince well its time to go"
Badoba ba da
"I'd hate to leave you, but i really must say,
Goodnight sweet prince, goodnight"

Se, nu blev du besjungen. Glad va?

"Muskelberg i jättesmå kalsonger som springer genom väggar för att jaga tjuven som stal deras proteinpulver?

Muskelberg i jättesmå kalsonger som springer genom väggar för att jaga tjuven som stal deras proteinpulver!"

Det där är så sjukt skumt att det krävdes skrivas två gånger.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Skulle inte en större tv möbel funka?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

En wii konsol är ju snorbillig nuförtiden, perfekt om man vill ha en konsol att köra klassiska wii och gamecube spel på.

Skribent
Skrivet av walter_iego:

Jag började spela Epic MIckey 2 och höll på att få spader. Det får så in i bomben fördummat.

Jag orkade inte mer än en kvart eller så med det spelet.

Skrivet av chopper:

Skulle inte en större tv möbel funka?

Ingen plats! Och sen vill jag ha det lite prydligt också och inte ha alla konsoler framme. Får räcka med de senaste av varje företag.

Skrivet av Traveller in time:

Det där är så sjukt skumt att det krävdes skrivas två gånger.

Skumt och.. a-alldeles, alldeles.. underbart!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar