Gta IV vill inte funka *FIXAT*

Medlem
Gta IV vill inte funka *FIXAT*

Hejsan! Jag ber om ursäkt om detta är i fel del av forumet, om det är så kan en moderator bara flytta den till rätt ställe!

Jag köpte gta IV på steam rean och spelade lite singleplayer, men ville pröva att köra lite med mina polare online istället. Allt funkar bra med att logga in och sen skriva in aktivation koden, men när den kommer till punkten där den ska ladda ner min profil eller nåt så händer det absolut inget. Nedladdningsmätaren står helt still på 0% och väldigt snart får jag ett meddelande "Can't connect to LIVE. A connection to the network is not available. If you are using a PPP connection, make sure you establish the connection before starting the game.". Jag har försökt fixa detta under hela kvällen, men utan resultat.. Jag har prövat allt från att starta om datorn till att porta alla portar.
Detta är rätt portar väl?;
Port 88 (UDP)
Port 3074 (UDP och TCP)
Port 53 (UDP och TCP)
Port 80 (TCP)
Skulle uppskatta om ni vet vad problemet är och vet hur man kan lösa det. Vill väldigt gärna spela online med mina vänner!

Tack på förhand!

Medlem

Eller glöm det! Fixade det precis genom att använda teknogod helper! Tack gode gud!!!!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet dårrå. ...nä men GFWL fungerar som en påse skit

Ena dagen fungerar det bra, sen inte alls i 2 veckor, 7 ominstalleringar och 2 timmar googlingar på "Gta IV Live problem" senare så fungerar det fast man egentligen inte gjort någe annorlunda


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar