Deadly Premonition: The Director's Cut på Steam Greenlight

Robot
Medlem
Deadly Premonition: The Director's Cut på Steam Greenlight

YESSS! Dags att rösta!

Medlem

Nyp mig någon, ser jag i syne!?!?!? Nu gäller det att alla röstar!


signatur

Game long and prosper

Medlem

i choose to die then!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv

Älskar FZ som ger mig dessa nyheter Dags att rösta och jag hoppas många fler gör det så vi får se det på Steam.

Medlem

Ja jag såg det här i morse på greenlight av en slump och höll på att sätta i halsen! Har gått i tankarna om att köpa Dir Cut till PS3 men det behövs ju inte nu!

Valve är kanske det bästa som hänt spelvärlden, Steam Greenlight och early access är verkligen fantastiska!

Medlem
Skrivet av Deli:

Valve är kanske det bästa som hänt spelvärlden, Steam Greenlight och early access är verkligen fantastiska!

Greenlight fungerar väl inte alltid så bra? Spel som redan finns till andra format och har bevisat sin kvalitet måste kämpa mot andra i någon slags popularitetsomröstning där de som lyckas samla flest röster via forum/spelsajter "vinner".

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Deli:

Valve är kanske det bästa som hänt spelvärlden, Steam Greenlight och early access är verkligen fantastiska!

Greenlight fungerar väl inte alltid så bra? Spel som redan finns till andra format och har bevisat sin kvalitet måste kämpa mot andra i någon slags popularitetsomröstning där de som lyckas samla flest röster via forum/spelsajter "vinner".

Fast ett spel har ju inte bevisat sin kvalité bara för att det finns till ett annat format, och även om det finns till ett annat format och bevisat sin kvalité är det ju inte säkert att det finns nog stort intresse att det ska vara ekonomiskt försvarbart att släppa det via steam eller någon annanstans, och det är ju en bra chans för mindre utvecklare som kanske inte har någon massiv publicist i ryggen att få sina spel utgivna.

Medlem
Skrivet av Margy:

Greenlight fungerar väl inte alltid så bra? Spel som redan finns till andra format och har bevisat sin kvalitet måste kämpa mot andra i någon slags popularitetsomröstning där de som lyckas samla flest röster via forum/spelsajter "vinner".

Spel som är "erkänt bra" har ju en helt enorm fördel och kommer ju såklart få en mycket större spridning. Inte rapporterade FZ eller de flesta andra ställen om att te.x indiespelet Kenshi (som jag jobbar med) fanns tillgängligt att rösta på. Nu fick iofs det spelet röster nog ändå, men att ha FZ och hundratals andra sidor som sprider att man nu kan rösta på spelet lär ju hjälpa något extremt. Jag skulle nog inte vilja säga att det kända spelen på något vis hamnar i underläge, tvärtom.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Margy:

Greenlight fungerar väl inte alltid så bra? Spel som redan finns till andra format och har bevisat sin kvalitet måste kämpa mot andra i någon slags popularitetsomröstning där de som lyckas samla flest röster via forum/spelsajter "vinner".

Spel som är "erkänt bra" har ju en helt enorm fördel och kommer ju såklart få en mycket större spridning. Inte rapporterade FZ eller de flesta andra ställen om att te.x indiespelet Kenshi (som jag jobbar med) fanns tillgängligt att rösta på. Nu fick iofs det spelet röster nog ändå, men att ha FZ och hundratals andra sidor som sprider att man nu kan rösta på spelet lär ju hjälpa något extremt. Jag skulle nog inte vilja säga att det kända spelen på något vis hamnar i underläge, tvärtom.

Ja, men då är ju frågan varför dessa spel tvingas in i Greenlight-systemet överhuvudtaget? Är de "erkänt bra" så borde de kunna släppas ändå. Nu riskerar de att missa chansen eller så konkurrerar de ut spel som Greenlight är mer lämpade för.

Genom att det är omröstning så har ju även populära genrer en stor fördel. Det spelar ingen roll hur bra spelet är om det är i en genre få är intresserade av.

Jag har spelat en del av spelet Pinball Arcade på PS3. Det är ett flipperspel där man försöker återskapa riktiga flipper så realistiskt som möjligt (delvis genom emulering). Farsight som gör spelet har försökt ge ut en PC-version via Steam i över ett år utan att lyckas då genren verkar vara för smal för att lyckas via Greenlight. Spelet finns redan till konsoler, "handhelds", telefoner, tablets och till och med Ouya och är på gång med versioner till Wii U och PS4 men till Steam som ofta upplevs som en öppnare plattform går det inte?

Edit: Tydligen så har Farsight efter ett möte med Valve till slut fått tillåtelse att släppa spelet via Steam.

Medlem

Skulle nog säga att lyckas man inte få ut sitt spel via Steam genom Greenlight så kommer spelet helt enkelt inte sälja och därför ingen större idé att ge ut över Steam. Greenlight är ju ett sätt för Valve och spelutvecklarna själva att först se om det ens är gångbart, ingen skillnad mot att ha te.x en Kickstarter.


signatur
Medlem

Blir helt klart ett köp om det släpps.

Medlem

peka klicka?


signatur

"High life on low budget"

MEG
Medlem

Älskar detta spel, underbar blandning av Twin Peaks och Silent Hill


signatur

Death is only the beginning

Medlem
1
Skriv svar