Mitt uttalande angående MW2: IWNet

Medlem
Mitt uttalande angående MW2: IWNet

Hej.

MW2 kommer inte stödja dedikerade servrar. Istället införs IWNet, som är vad jag förstått, IW's egna servrar. Dessutom införs ett matchmaking-system som parar ihop en med andra spelare med samma skill-level.

Vad är då detta? Jo, detta är en möjlighet för nybörjare att starta med andra noobs. För oss erfarna är det då förstås det samma, dvs att vi möter andra lika bra spelare.

Är detta en nackdel?

"dåligt då man inte kan köra med samma personer, vänner osv"
En simpel lösning. Vän-listan.

"inga mods eller custom maps"
Varför ändra ett så bra spel?

"inga admins, man har ingen kontroll"
1. Hur vet ni att det inte kommer finnas några admins/mods?
2. Man kan själv välja vilka banor och spelstilar man vill köra, innan man joinar.

"inga private servers/kan inte joina tomma servrar"
Fel. Private servers kommer fortfarande att finnas, dock i en annan form.

Jag frågar igen, är detta en nackdel?

Det finns säkert många som svarat ja på den frågan. Det finns många som avbokat spelet de väntat på i upp till 2 år, pga EN ENDA NACKDEL. Är detta logiskt? Borde inte allt bra väga upp det? Om vi nu tar några exempel.

Citat:

WoW
+ Många som spelar
+ Många som spelar
- Ful grafik (jämfört med konkurrenter)
- Grinding
- Bots, hacks

CS
+ Många som spelar
+ Många som spelar
- Dålig spelkänsla
- Ful grafik
- Gammal (men spelas fortfarande)

^Det där är mina åsikter om spelen, men ni kan fortfarande se att det finns fler nackdelar än en.

Nämn en till nackdel för MW2, förutom IWNet. För det kan inte jag.

//YPro.


signatur

Me wants GW2!

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=oy1-8efNdpQ

http://www.youtube.com/watch?v=rDF2CQNSTzI

Svaret... en enda sak säger du. Ja, om multiplayer är en enda sak. Dom har i princip dödat multiplayer via PC här...

Och eftersom MP är allt jag bryr mig om så ja, en sak förstör hela spelet för mig.

Inaktiv

En del vill ju ha t. ex. friendly fire på så då måste dom ha sådana servrar, men tror knappast IW kan ha 10k servar uppe så alla kan få spela, för dyrt, det måste nästan va listenservers alltså att privatpersoner startar upp ett rum och väntar på andra sen trycker igång en bana såsom i L4D etc, inte smidigt. Plus hur ska det gå för klaner? en av medlemmarna måste va host och inte spela själv och han kanske trycker alt+f4 när ena laget börjar loosa.

Plus det finns ingen chans att en dedikerad serverpark har ett finnigt syskon som börjar tanka trans porr helt plötsligt.

Anledningen till att dom skiter äkta gaming i halsen stavas dollahs i form av DLC vad jag kan se just nu.

Medlem

Bra länkar MML.

Jag som ofta plockar upp gamla spel och spelar gillar inte att IW kan stänga ned sina servrar och döda spelet.

Titta t.ex. på UT99. Om man känner för lite instagib så går det fortfarande att spela.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem
Skrivet av PibesiLL:

Stödjer petitionen, men 402's "förklaring" säger ju inget som helst om hur det funkar tekniskt. Dom vill vi ska köpa och se....

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

http://www.youtube.com/watch?v=oy1-8efNdpQ

http://www.youtube.com/watch?v=rDF2CQNSTzI

Svaret... en enda sak säger du. Ja, om multiplayer är en enda sak. Dom har i princip dödat multiplayer via PC här...

Och eftersom MP är allt jag bryr mig om så ja, en sak förstör hela spelet för mig.

Jag har sagt det i flera år nu, PC som spelplattform är döende.
Tyvärr är det så, bara att gilla läget och köpa en PS3, så vidare du inte vill spela RTS och MMORPG spel samt vänta på Crysis 2 (som kommer till konsolerna också).. konsolerna är det som spelutvecklarna satsar på.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av YPro:

"dåligt då man inte kan köra med samma personer, vänner osv"
En simpel lösning. Vän-listan.

Så du tycker alltså att det är bättre med en vänlista som man måste fylla för att sedan skapa en privat server varje gång man lyckats fått tag på 18 personer, än en favoritserver där man jämt spelar och stöter på bekanta ansikten när de väl är online?

Medlem
1
Skriv svar