Spelhelg!

Medlem
Spelhelg!

Det var ett tag sen senast, men den här helgen, tack vare grått och trist väder, dedikeras till allas vårat favoritmedia: spel. Klarade nyss av Tomb Raider, ett kort men mycket gott äventyr som närmast för tankarna till Zelda rent spelmekaniskt faktiskt. Har bara spelat de första i serien, fastnade inte för de andra, men denna nytolkningen föll mig helt i smaken. Precis som FZ's recension påpekade, så blev det lite udda när man påbörjade massakern av de stackars hjärntvättade sektmedlemmarna. Men när krutröken lägger sig, och man börjar utforska grottor och skogarna så lyser äventyrslusten väldigt starkt.

Inget fel på det visuella heller.

På tur:
Deadlight
Far Cry 3
The Swapper
Spec Ops: The Line

#blogg

Spelhelg!

Ett kanon spel, med som sagt lite för möe skjutande


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ett kanon spel, med som sagt lite för möe skjutande

Jepp! Tydlig trend nu med äventyrliga, semiöppna världar. Batman-spelen har säkert varit en inspirationskälla.

Medlem

Far Cry 3 hade jag mycket roligt med, kanske främst att rensa alla piratnästena iof.

Gillade Tomb Raider också även om jag inte fastnade på samma sätt.

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

Far Cry 3 hade jag mycket roligt med, kanske främst att rensa alla piratnästena iof.

Gillade Tomb Raider också även om jag inte fastnade på samma sätt.

Känner på mig att jag kommer att gilla att ge piraterna på nöten också. Lirade dock aldrig Far Cry 2, missade jag något där?

Spec Ops, är som ett "Uncharted"-spel, när du spelar kommer du förstå varför MP-delen var riktigt underhållande tyckte jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spec Ops, är som ett "Uncharted"-spel, när du spelar kommer du förstå varför MP-delen var riktigt underhållande tyckte jag.

Ser fram emot det! Spelade demot för några månader sen, och då tyckte jag att det var lite ostigt men med kul gameplay. Spelet har ju fått lite cred för sin story.

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Spec Ops, är som ett "Uncharted"-spel, när du spelar kommer du förstå varför MP-delen var riktigt underhållande tyckte jag.

Ser fram emot det! Spelade demot för några månader sen, och då tyckte jag att det var lite ostigt men med kul gameplay. Spelet har ju fått lite cred för sin story.

Ost är gott


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ah yes,
Tänkte lira lite nu med när man har semester men det beror på vädret. Metro LL nästan avklarat men lyckades ta mig igenom Crysis 3 häromdagen

Medlem

Väntar på att Crysis 3 blir billigt på Origin också.

Skrivet av 73mpl4R:

Väntar på att Crysis 3 blir billigt på Origin också.

Jag köpte det för 99:- på CDON.se för tre veckor sedan. Jag tyckte det var helt klart godkänt. Med all grafik på max var det riktigt snyggt, inga buggar vad jag kunde se.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:

Väntar på att Crysis 3 blir billigt på Origin också.

Jag köpte det för 99:- på CDON.se för tre veckor sedan. Jag tyckte det var helt klart godkänt. Med all grafik på max var det riktigt snyggt, inga buggar vad jag kunde se.

Hm, lockande. Vill helst ha det digitalt dock.

1
Skriv svar