Klassiska spel för under 100 kronor

Medlem
Klassiska spel för under 100 kronor

För sent EA, alla har redan brännt sin spelbudget hos Steam


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hupp..såg nu att ni tackade mig. Hade helt glömt bort detta själv


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ganska bra priser faktiskt!

Synd det varken är aktuellt eller intressant med spelen som oftast är på rea, speciellt till PC. De enda spel jag oftast köper är till xbox.

Hittade ett spel på steamrean - CSGO - Men ångrar mig, insåg varför jag slutade med cs 1.6

Medlem

Måste säga att jag inte är direkt imponerad av steamrean hittils, klart det finns lite fina tillbud men om man jämför med tex reor på gmg etc är det fortfarande dyrare.

Ex. BL2 + Season pass på gmg-rean gick för ~100kr
på steam kostade bara BL2 det när det var sänkt senast.

Medlem

och EA som sa att Valve förstör spelindustrin med låga priser på reor.... >.<

Samtidigt har de höjt priset på vissa spel. Jag är inte förvånad.

Är "Kingdoms of Amalur" värt att köpa?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trevligt att dem har rea, synd att alla spel jag vill ha från EA i den listan har jag redan.

Steamrean är fortfarande bättre men det är ju tackvare utbudet. Sen så har man ju också sålt alla så kallade trading cards så man fått råd att köpa diverse spel utan att betala från sin egna plånbok.

Skrivet av Satheus:

Trevligt att dem har rea, synd att alla spel jag vill ha från EA i den listan har jag redan.

Steamrean är fortfarande bättre men det är ju tackvare utbudet. Sen så har man ju också sålt alla så kallade trading cards så man fått råd att köpa diverse spel utan att betala från sin egna plånbok.

Jag har åtta kort som jag inte vet vad jag ska göra med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Samtidigt har de höjt priset på vissa spel. Jag är inte förvånad.

Är "Kingdoms of Amalur" värt att köpa?

Det känns lite som ett singleplayer MMO, men om man sätter sig in i det finns det en hel del timmars förströelse. Storyn är klart över medel och jag har för mig att jag gillade combatsystemet, men jag hade känslan av att de inte riktigt nådde hela vägen fram. Ligger det runt hundringen är det helt klart värt det dock.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skrivet av Priapsi:
Skrivet av walter_iego:

Samtidigt har de höjt priset på vissa spel. Jag är inte förvånad.

Är "Kingdoms of Amalur" värt att köpa?

Det känns lite som ett singleplayer MMO, men om man sätter sig in i det finns det en hel del timmars förströelse. Storyn är klart över medel och jag har för mig att jag gillade combatsystemet, men jag hade känslan av att de inte riktigt nådde hela vägen fram. Ligger det runt hundringen är det helt klart värt det dock.

Tackar för infon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ganska bra priser faktiskt!

Synd det varken är aktuellt eller intressant med spelen som oftast är på rea, speciellt till PC. De enda spel jag oftast köper är till xbox.

Hittade ett spel på steamrean - CSGO - Men ångrar mig, insåg varför jag slutade med cs 1.6

Varför?

Inaktiv
Skrivet av Lepr:

Måste säga att jag inte är direkt imponerad av steamrean hittils, klart det finns lite fina tillbud men om man jämför med tex reor på gmg etc är det fortfarande dyrare.

Ex. BL2 + Season pass på gmg-rean gick för ~100kr
på steam kostade bara BL2 det när det var sänkt senast.

Håller med men fanns ett par godbitar. Sleeping Dogs exempelvis som är skamligt billigt. Det spelet är värt vartenda öre.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Rakoon:

Ganska bra priser faktiskt!

Synd det varken är aktuellt eller intressant med spelen som oftast är på rea, speciellt till PC. De enda spel jag oftast köper är till xbox.

Hittade ett spel på steamrean - CSGO - Men ångrar mig, insåg varför jag slutade med cs 1.6

Varför?

För att CS är så fruktansvärt tråkigt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Vissa spel från steam går att aktivera i origin har jag för mig.

Alltså med samma nyckel.

Medlem

Trots rean så är fortfarande spelen dyrast på steam. Köpte t.e.x. Dead Space 2 gör 50 spänn på Origin! Kostar 150:- på steam.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Moderator | Testpilot

Vadå klassiska spel?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vadå klassiska spel?

Jag tänkte samma sak. Klassiska spel är typ Half-Life, inte Sims 3.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

om man nu skall missbruka ordet klassiskt, så torde väl ändå PACMAN, Space invaders, Dig Dug, Scramble, Zaxxon tillhöra dessa

Eas nya spelserier är ju för sjutton inte ens 10-15 år

En klassisk bil är INTE en bugatti veyron även om märket är klassiskt, get it?

Elvis presley är inte en klassisk artist bara för att jailhouse rock skrev under 50talet.

Alltså är inte Avicii och levels en klassiker, alt battlefield 1,2,3

Denna ständiga massakrering av språket och dess innebörd talar ånyo för hur människor och civilisationer ständigt dras ned i mediabrusets felanden och överreklamerade produkter.

Vårdar man inte eller respekterar språket så kan man liknas vid en amöba, den finns alltså men räknas knappt!

Inaktiv

Alltid trevligt mer rea men jag får ångest när jag tittar på mitt steambibliotek. Har 50 spel som jag aldrig ens har installerat... :/

Nu får det spelas lite istället för att köpas för min del

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zpartan:

om man nu skall missbruka ordet klassiskt, så torde väl ändå PACMAN, Space invaders, Dig Dug, Scramble, Zaxxon tillhöra dessa

Eas nya spelserier är ju för sjutton inte ens 10-15 år

En klassisk bil är INTE en bugatti veyron även om märket är klassiskt, get it?

Elvis presley är inte en klassisk artist bara för att jailhouse rock skrev under 50talet.

Alltså är inte Avicii och levels en klassiker, alt battlefield 1,2,3

Denna ständiga massakrering av språket och dess innebörd talar ånyo för hur människor och civilisationer ständigt dras ned i mediabrusets felanden och överreklamerade produkter.

Vårdar man inte eller respekterar språket så kan man liknas vid en amöba, den finns alltså men räknas knappt!

"The word classic means something that is a perfect example of a particular style, something of lasting worth or with a timeless quality"

t ex, Mario. Sedan får man tänka på att det inte är åldern som gör något klassiskt egentligen, men spelen de nämnde är inte mer speciell än något annat om ni frågar mig.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vadå klassiska spel?

Jag tänkte samma sak. Klassiska spel är typ Half-Life, inte Sims 3.

För PC spel (eller spel helt generellt) så anser jag Half-Life vara en klassiker också. Kan även gå så långt att säga att HELA SIMS är ganska klassiskt (i och med första spelet) men just Sims 3?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Zpartan:

om man nu skall missbruka ordet klassiskt, så torde väl ändå PACMAN, Space invaders, Dig Dug, Scramble, Zaxxon tillhöra dessa

Eas nya spelserier är ju för sjutton inte ens 10-15 år

En klassisk bil är INTE en bugatti veyron även om märket är klassiskt, get it?

Elvis presley är inte en klassisk artist bara för att jailhouse rock skrev under 50talet.

Alltså är inte Avicii och levels en klassiker, alt battlefield 1,2,3

Denna ständiga massakrering av språket och dess innebörd talar ånyo för hur människor och civilisationer ständigt dras ned i mediabrusets felanden och överreklamerade produkter.

Vårdar man inte eller respekterar språket så kan man liknas vid en amöba, den finns alltså men räknas knappt!

"The word classic means something that is a perfect example of a particular style, something of lasting worth or with a timeless quality"

t ex, Mario. Sedan får man tänka på att det inte är åldern som gör något klassiskt egentligen, men spelen de nämnde är inte mer speciell än något annat om ni frågar mig.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vadå klassiska spel?

Jag tänkte samma sak. Klassiska spel är typ Half-Life, inte Sims 3.

För PC spel (eller spel helt generellt) så anser jag Half-Life vara en klassiker också. Kan även gå så långt att säga att HELA SIMS är ganska klassiskt (i och med första spelet) men just Sims 3?

Fortfarande missbruk, inget av spelen på den där listan kommer gå till historien.

Medlem

Lite besviken på steamrean som har varit knappt nå intressanta spel förruom att jag slog till med Killing Floor o Half Life Complete pack med alla HL spelen ångrar inte att jag köpte iallafall HL serien nu.

Kollade även till Origins rea knappt nå intressant där heller förrutom Batlefield 2142 om det finns folk som fortfarande spelar det.

Medlem

Rly ? jag köpte nyss Alan Wake med extra allt för 20 spän inklusive AM expansionen, de får komma med något mer än klassiska spel under hundralappen, fast i sin girighet lär de inte göra framsteg på den fronten.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Antingen äger man alla spel man vill äga eller så är det här sämsta steam rean man varit med om. Enda spel jag köpt är just cause 2 i väntan på mp modden. Gabe, i am dissapoint.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Antingen äger man alla spel man vill äga eller så är det här sämsta steam rean man varit med om. Enda spel jag köpt är just cause 2 i väntan på mp modden. Gabe, i am dissapoint.

Precis så.

Moderator | Testpilot
Skrivet av DAoG:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Zpartan:

om man nu skall missbruka ordet klassiskt, så torde väl ändå PACMAN, Space invaders, Dig Dug, Scramble, Zaxxon tillhöra dessa

Eas nya spelserier är ju för sjutton inte ens 10-15 år

En klassisk bil är INTE en bugatti veyron även om märket är klassiskt, get it?

Elvis presley är inte en klassisk artist bara för att jailhouse rock skrev under 50talet.

Alltså är inte Avicii och levels en klassiker, alt battlefield 1,2,3

Denna ständiga massakrering av språket och dess innebörd talar ånyo för hur människor och civilisationer ständigt dras ned i mediabrusets felanden och överreklamerade produkter.

Vårdar man inte eller respekterar språket så kan man liknas vid en amöba, den finns alltså men räknas knappt!

"The word classic means something that is a perfect example of a particular style, something of lasting worth or with a timeless quality"

t ex, Mario. Sedan får man tänka på att det inte är åldern som gör något klassiskt egentligen, men spelen de nämnde är inte mer speciell än något annat om ni frågar mig.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vadå klassiska spel?

Jag tänkte samma sak. Klassiska spel är typ Half-Life, inte Sims 3.

För PC spel (eller spel helt generellt) så anser jag Half-Life vara en klassiker också. Kan även gå så långt att säga att HELA SIMS är ganska klassiskt (i och med första spelet) men just Sims 3?

Fortfarande missbruk, inget av spelen på den där listan kommer gå till historien.

Sims lär göra det. Utan tvekan. Poängen är om man bara läser meningen med vad "Classic" betyder. "The word classic means something that is a perfect example of a particular style, something of lasting worth or with a timeless quality" så förstår man bättre vad dom menar med rean (även fast jag inte håller med om DA:Origins, SIMS 3 osv).

Sims lär gå till historien (första spelet) eftersom det är det första och enda spelet i sitt slag (och en populär sådan också), och som sedan upp fyller "alla tre kraven". Om man sedan inte GILLAR spelet så har det inget med saken att göra annat än vad DU själv tycker är klassiska spel. Serien kommer gå till historien och rätt tycker jag att det är.

I och med en klassisk EA rea hade jag hellre sett första Sims, tidiga NFS spel. Kort och gott gamla goa KLASSIKER från just EA och inte deras nya spel på rea (Battlefield 3 en klassiker? plz...)

Sedan får alla tycka olika självklart, vi är alla vänner här


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Aldrig att jag handlar något från EA. Det är politiskt omöjligt.

k3m
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Zpartan:

om man nu skall missbruka ordet klassiskt, så torde väl ändå PACMAN, Space invaders, Dig Dug, Scramble, Zaxxon tillhöra dessa

Eas nya spelserier är ju för sjutton inte ens 10-15 år

En klassisk bil är INTE en bugatti veyron även om märket är klassiskt, get it?

Elvis presley är inte en klassisk artist bara för att jailhouse rock skrev under 50talet.

Alltså är inte Avicii och levels en klassiker, alt battlefield 1,2,3

Denna ständiga massakrering av språket och dess innebörd talar ånyo för hur människor och civilisationer ständigt dras ned i mediabrusets felanden och överreklamerade produkter.

Vårdar man inte eller respekterar språket så kan man liknas vid en amöba, den finns alltså men räknas knappt!

"The word classic means something that is a perfect example of a particular style, something of lasting worth or with a timeless quality"

t ex, Mario. Sedan får man tänka på att det inte är åldern som gör något klassiskt egentligen, men spelen de nämnde är inte mer speciell än något annat om ni frågar mig.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vadå klassiska spel?

Jag tänkte samma sak. Klassiska spel är typ Half-Life, inte Sims 3.

För PC spel (eller spel helt generellt) så anser jag Half-Life vara en klassiker också. Kan även gå så långt att säga att HELA SIMS är ganska klassiskt (i och med första spelet) men just Sims 3?

Fortfarande missbruk, inget av spelen på den där listan kommer gå till historien.

Sims lär göra det. Utan tvekan. Poängen är om man bara läser meningen med vad "Classic" betyder. "The word classic means something that is a perfect example of a particular style, something of lasting worth or with a timeless quality" så förstår man bättre vad dom menar med rean (även fast jag inte håller med om DA:Origins, SIMS 3 osv).

Sims lär gå till historien (första spelet) eftersom det är det första och enda spelet i sitt slag (och en populär sådan också), och som sedan upp fyller "alla tre kraven". Om man sedan inte GILLAR spelet så har det inget med saken att göra annat än vad DU själv tycker är klassiska spel. Serien kommer gå till historien och rätt tycker jag att det är.

I och med en klassisk EA rea hade jag hellre sett första Sims, tidiga NFS spel. Kort och gott gamla goa KLASSIKER från just EA och inte deras nya spel på rea (Battlefield 3 en klassiker? plz...)

Sedan får alla tycka olika självklart, vi är alla vänner här

DAO är självklart en klassiker. Spelet håller samma stil som BG, Fallout, alltså (viss stil). Sedan är det med spel mått mätt, ett väldigt hållbart spel. Som också ger ett intryck långt efter man spelat det.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vadå klassiska spel?

Jag tänkte samma sak. Klassiska spel är typ Half-Life, inte Sims 3.

Sims 3 kanske inte passar alla men det är ett av tidernas mest sålda spel och som fört vidare mamma, pappa, barn simulatorn till nya nivåer.

För oss manliga gamers kommer nog half life ligga närmare än Sims men rent historiskt så har inte half life gett oss något revolutionerande utan mest bara fört vidare fps genren där spel som Wolfenstein, Doom, Duke Nukém 3D och Quake redan banat väg och dominerat marknaden.

Sims å andra sidan är revolutionerande som mpb-simulator som är omåttligt populär bland vuxna och barn i alla åldrar och i stort sett öppnat upp och har nu monopol på den marknaden.

Så även om man inte vill erkänna det så har nog Sims serien tillfört oss så mycket mer än Half life har.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar