Battlefield 4 tar sikte på Kina

Medlem
Skrivet av izayoi:

Vem spelar ens SP i Battlefield...

Jag testade det lite i 3an men tröttnade i tunnelbanan.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Min reaktion:


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

cmon, ska dom ha med ryssland, kina och amerika som faktioner kan dom väl dra med europa också. Varför får vi aldrig vara med och panga...

Medlem
Skrivet av Jesper943:
Skrivet av bionicman:

Hoppas det blir en twist som leder till att jänkarna blir fiender

Tyvärr kommer de aldrig hända för ett kommersiellt spel som säljer så många exemplar. Amerikanare kan verkligen inte hantera när de målas upp på fel sätt, skulle sänka recensioner och antal sålda kopior p.g.a amerikanarna

Att en och annan överpatriotisk Texas-bo blir sur och bojkottar liret är väl en sak.
Men att seriösa spelrecensenter skulle ge spelet sämre betyg enbart p.g.a att spelet målar upp ett scenario som inte faller in i den Amerikanska världsuppfattningen ,vad den än innebär, är rent utsagt absurt och hör inte hämma i en demokrati med yttrandefrihet.

Dom kan kritisera eller t.om. såga en story av många anledningar, tex dåligt uppbyggda karaktärer, plottrig handling eller andra narrativa snedsteg.

Men om en utvecklare väljer att kalla antagonisterna för amerikaner, ryssar eller reapers ska dom ge faen i.
Där har vi gränsen för "artistic integrity"(looking at you Bioware) och att ekonomiskt straffa en utvecklare om dom väljer att skildra "fel" sida i en konflikt är ett svaghetstecken för hela spelindustrin.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Fan vad trött jag är på att "grinda" för att låsa upp prylar i spel. Låt alla vapen vara tillgängliga från start, för alla, för en rättvis kamp.

Sluta med "achievements" som uppmuntrar spelare att direkt motverka lagspel.

"Killstreaks", ja det är väl bara en tidsfråga innan denna dynga även letar sig in i BF-serien? Får hoppas att det inte blir så!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Sitter och blickar ut över en del av Peking just nu från mitt hotellfönster. Klockan är 6 på morgonen och det långa köer i fyra filer och ett par tusen människor framför tågstationen. Det hade varit kul om BF4 utspelade sig här men då får man spela i konstant smog/dis.

Medlem

Fasen! Jag som hoppats på Norge eller Danmark som ärkefiende!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

svensk stuido som utvecklat bf i alla dessa år endå det ända vi mer eller mindre fått se i spelen på svensk sikt är våra skitbra vapen som används världen över i spelen, som är gjorde och framtagna utav svenska och scewiziska forskare.

Men ni har aldrig med vår hemliga special styrka vilket för mig är väldigt konstigt, sen i sp är alltid amerikanarna dom goda, jo men tjena dröm vidare.

Snarare tvärt om, det är usa som är en utav de största bovarna.

Dice har ni inte stake att göra något eget utan är ni så jävla mycket i koppel? dock förstår jag nu ni vill bygga på storyn.^

Men om ett till bf kommer då hoppas jag innerligen att det inte målar upp usa som änglar.

och jag hoppas innerligen protagnisterna nu när det är usa snackar skit lite smått om sitt land dom som styr och ställer,(fin peak för att få en känsla att det är inte soldaterna som är idioterna utan dom som styr och ställer och dom följer order)

Medlem

Euro forces till BF2 var det bästa!

Medlem
Skrivet av Jesper943:
Skrivet av Rockartisten:

"Landet är i uppror eftersom USA sägs ha lönnmördat rikets framtida ledare Jin Jié."

Väldigt verklighetstroget måste man faktiskt säga. USA är "good guys" trots att det är de som startar krigen.

Hade varit jävligt kul om USA var skurken för en gångs skull. Men antar att de skulle få varenda Amerikan att börja lipa!

Fox news skulle komma med att battlefield 4 är ett spel för terrorister, och Nord Korea skulle ha filmsekvenser från spelet i sina propaganda filmer.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Fan vad trött jag är på att "grinda" för att låsa upp prylar i spel. Låt alla vapen vara tillgängliga från start, för alla, för en rättvis kamp.

Jag tycker det är en trevlig sak i spelet. Att få nya vapen när man kommit vidare i spelet.
Oftast är skillnaden mellan vapnen så små att det egentligen inte har någon betydelse. Det finns vissa undantag som är tokiga och det är att man inte har några basic saker till fordon vilket gör att nya spelare är helt värdelösa och har en klart handikapp första 20 timmarna i spelet vilket också påverkar laget.

Men en balans där man får låsa upp vapen med framgång i spelet som inte påverkar spelets balans tycker jag är helt ok. Då blir det extra roligt att låsa upp en bössa när man spelat bra och får sig en liten belöning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hannorden:

Kommer man att kunna spela som kines i multiplayer då?

Kines eller Ryss mot Amerikan, beroende på kartan skulle jag anta.

Hade vart kul om ett BF-spel kunde vara lite mer originell. 3-lag kartor hade vart intressant (om man tänker sig 96 player max, med 32 per lag)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Fan vad trött jag är på att "grinda" för att låsa upp prylar i spel. Låt alla vapen vara tillgängliga från start, för alla, för en rättvis kamp.

Sluta med "achievements" som uppmuntrar spelare att direkt motverka lagspel.

"Killstreaks", ja det är väl bara en tidsfråga innan denna dynga även letar sig in i BF-serien? Får hoppas att det inte blir så!

Kan tyvärr bara hålla med. Klart alla vapen ska vara tillgängliga från början. Jagandet/egospelandet gör spelen öppna för mer fusk och som du nämner teamplay finns nästan inte i publickträsket.
Man måste rusa it i kulregnet för att dö annars får man ingen ny ammo. För vid flaggan sitter 4 st snipers mot fiendens 2 st tank men de vill bara ha sina kills och orkar inte spotta fi åt oss andra.
Så efter ca 90 tim köpte jag upplåsnings paketet men inte fan fick jag alla vapen Tack EA för det sura köpet 150 spänn down the toilet.
Vad jag skulle gilla vore att soldaten typ träffande bättre pga erfarenhets poäng.
Alla vapen från början det vore bra!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

usa kommer framförallt att lönnmörda kim jong un, "nordkorea" sen tar dem sikte på kina, kina kommer äta upp allt i sin väg och förbruka alla jorden naturresurser, synd bara att folk inte har insett detta förrän det är försent, så EA är inte helt fel ute!

Medlem
Skrivet av Hannorden:

Kommer man att kunna spela som kines i multiplayer då?

ser inte hur det skulle kuna påverka gameplay då man endå kan ha alla vapen

Medlem
Skrivet av wallde:

Europa med britterna, fransmännen och tyskarna i spättsen anfaller USA eftersom vi är trötta på deras storhetsvansinne och en ständig vilja till att stark krig!

De spelet vill jag spela.

Eller du är indier som krigar mot kina! Världens två största befolkningar i en härlig soppa någonstans i Tibetbergen?!

Thailändare startar krig mot Afrika?

Eller samerna i nordsvergie startar krig med en fiskby i Norge för att de vägrar sälja mjölk till dem!!!

GE MIG LITE NYTT SKIT ATT KRIGA OM TACK!!!!

Eller, kanske löser man problem på något annat sätt än krig? SHOCK!.

(Battlefield: Diplomacy?)

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Jesper943:
Skrivet av bionicman:

Hoppas det blir en twist som leder till att jänkarna blir fiender

Tyvärr kommer de aldrig hända för ett kommersiellt spel som säljer så många exemplar. Amerikanare kan verkligen inte hantera när de målas upp på fel sätt, skulle sänka recensioner och antal sålda kopior p.g.a amerikanarna

Att en och annan överpatriotisk Texas-bo blir sur och bojkottar liret är väl en sak.
Men att seriösa spelrecensenter skulle ge spelet sämre betyg enbart p.g.a att spelet målar upp ett scenario som inte faller in i den Amerikanska världsuppfattningen ,vad den än innebär, är rent utsagt absurt och hör inte hämma i en demokrati med yttrandefrihet.

Dom kan kritisera eller t.om. såga en story av många anledningar, tex dåligt uppbyggda karaktärer, plottrig handling eller andra narrativa snedsteg.

Men om en utvecklare väljer att kalla antagonisterna för amerikaner, ryssar eller reapers ska dom ge faen i.
Där har vi gränsen för "artistic integrity"(looking at you Bioware) och att ekonomiskt straffa en utvecklare om dom väljer att skildra "fel" sida i en konflikt är ett svaghetstecken för hela spelindustrin.

USA är inte en demokrati, charaden som äger rum var fjärde år spelar ingen roll, de som bestämmer får sin vilja igenom oavsett vem som sitter vid makten.

Det är ju trots allt samma människor som sponsrar båda sidors politiska kampanjer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ja det här med alla olika vapen som man kan låsa upp. Bara jag som tycker de är för lika varandra? Vore roligare om Dice verkligen gjorde varje vapen mer unikt och verklighetstroget. Och då kanske ha ett mindre antal. Antalet vapen för infanteri är ju löjligt många. Bara antal pistoler/revolvrar uppgår till 18st!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av wallde:

Europa med britterna, fransmännen och tyskarna i spättsen anfaller USA eftersom vi är trötta på deras storhetsvansinne och en ständig vilja till att stark krig!

De spelet vill jag spela.

Eller du är indier som krigar mot kina! Världens två största befolkningar i en härlig soppa någonstans i Tibetbergen?!

Thailändare startar krig mot Afrika?

Eller samerna i nordsvergie startar krig med en fiskby i Norge för att de vägrar sälja mjölk till dem!!!

GE MIG LITE NYTT SKIT ATT KRIGA OM TACK!!!!

Eller, kanske löser man problem på något annat sätt än krig? SHOCK!.

(Battlefield: Diplomacy?)

Då blir det ett ganska tråkigt krigsspel.....

Medlem
Skrivet av izayoi:

Vem spelar ens SP i Battlefield...

Jag gör det när Internet är nere, annars gäller MP!

Medlem

Laddar bössan och gör mig redo för nästa drabbning!

12
Skriv svar