Bojkotta MW2 - över hela världen!

Medlem
Bojkotta MW2 - över hela världen!

Siten angryemployee.com försöker få till ett kort litet manifest där alla spelare världen över (framförallt COD spelare) samt serverhost's ska bojkotta MW2 den 10-11 November.
[http://angryemployee.com/page.php?20]

Kort och gott, alla spelare ska avboka sitt beställda spel, alla som hostar servrar ska stänga ner COD.

Jag har personligen valt att stödja detta projekt och kommer inte förboka MW2. Det finns andra spel jag kan spela, och först när jag vet att MW2 kommer få det stöd som det förtjänar så är jag intresserad att beställa det.

Nu är det upp till var och en av er att visa var ni står.
Kan tillräckligt många spelare visa sitt stöd för PC'n och avstår från att köpa (ialla fall detta datum, efteråt är det ju öppet att köpa hur man vill) så visar vi ett tydligt tecken vad vi vill ha: Dedikerade servrar och inga dåligt genomförda konsolkonverteringar. Förhoppningsvis kommer detta även att avskräcka andra företag från att göra samma misstag.

Medlem
Medlem

Jag kommer nog inte köpa spelet för efter jul.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tänker inte köpa det. Tänker också pausa dom serverna jag är admin på de 24 timmar. Det blir då 7 servrar om alla i communityn går med.

Medlem

Trevligt! Bara att hoppas att folket gör det dem skriver att de ska göra!

Medlem

Det här med att pausa servrar... hur påverkar det IW? Är det mer en symbolisk handling eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är en symbolisk handling förmodligen. T ex som det var en symbolisk handling att rösta på Piratpartiet

Medlem

Det påverkar inte IW direkt, men det ger dom en fingervisning om hur många som tycker att MW2 borde ha haft dedikerade servrar. Problemet med idéen är att om inte många gör det så tycker IW att det var ju jättebra utan dedikerade servrar...
Så bästa lösningen är att inte köpa MW2.

Inaktiv

Haha idioter.


signatur

War never changes.

Medlem

Fattar inte varför man bojkottar ett super bra spel (hoppas jag) bara för att den får dedicated servers.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Fattar inte varför man bojkottar ett super bra spel (hoppas jag) bara för att den får dedicated servers.

För att det är en väldigt viktig punkt i ett FPS-multiplayerspel, i alla fall enligt mig. Har inte funderat på att köpa det tidigare heller (pengar- och prestandabrist), men utan dedikerade servrar så växer avståndet ännu mer. Matchmaking kombinerad med dedikerade servrar (dvs, två val) skulle vara en fin lösning på problemet.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Bara bra om folk bojkottar det dom första dagarna, soft release då för oss som uppskattar ett bra spel.

Medlem
Skrivet av spikes:

Bara bra om folk bojkottar det dom första dagarna, soft release då för oss som uppskattar ett bra spel.

Vi som bojkottar uppskattar också bra spel, men vi har högre krav kanske. Det räcker inte med bara ett snyggt SP, hårt skriptat och med respawnande AI.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av spikes:

Bara bra om folk bojkottar det dom första dagarna, soft release då för oss som uppskattar ett bra spel.

Vi som bojkottar uppskattar också bra spel, men vi har högre krav kanske. Det räcker inte med bara ett snyggt SP, hårt skriptat och med respawnande AI.

du är bara avundsjuk för paketet med nattkameran är slutsålt!:P


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Aha, så det var det som var grejen. Så lurat jag känner mig. Inte nog med att det är slutsålt, det är dessutom till konsol...

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Aha, så det var det som var grejen. Så lurat jag känner mig. Inte nog med att det är slutsålt, det är dessutom till konsol...

lol


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av spikes:

Bara bra om folk bojkottar det dom första dagarna, soft release då för oss som uppskattar ett bra spel.

Vi som bojkottar uppskattar också bra spel, men vi har högre krav kanske. Det räcker inte med bara ett snyggt SP, hårt skriptat och med respawnande AI.

vill bara påpeka en sak, mw2 kommer INTE ha "respawnade" AI, bara så du vet samt så tycker jag att det är konstigt återigen, att ni har så "höga" krav, då singelplayern och coop kommer levirera en sjuk fps spelupplevelse, imo, så skulle jag kunna köpa spelet bara på grund ut av de faktorerna (spellägen) obs, jag är en sådan som spelar singelplayrn kampanjen först på hard och sedan ger mig in i multiplayern, men.... aja jag tänker inte argumentera, alla får ha en egen åsikt om spelet, och jag är inte här för att ändra den.

EXTRA:

för er som tror att mw2 INTE kommer bli lika populärt över nätet och kanske inte blir en så kallad e-sport så vill jag bara meddela att årets DreamHack kommer arrangera en turniring, med ca 1100 åskådare och massiva priser

det jag vill säga med detta är att alla "stora" klaner i mw har inte bojkottat spelet, med tanke på att de kommer vara med i turneringen. ^.^


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Så är det för dig, för mig är SP något man spelar om internetförbindelsen ligger nere...

Att årets dreamhack har arrangerat en turnering... tror du inte dom gjorde det innan dom hade vetskap om detta med servrarna? Alla blev ju tagna på sängen av dessa nyheter.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Så är det för dig, för mig är SP något man spelar om internetförbindelsen ligger nere...

Att årets dreamhack har arrangerat en turnering... tror du inte dom gjorde det innan dom hade vetskap om detta med servrarna? Alla blev ju tagna på sängen av dessa nyheter.

det vet jag inte, det ända jag vet att de behöll turneringen, om de hade bestämt det långt innan "de tragiska nyheterna kom" så skulle de lika gärna inte publicerat nyhetr över huvud taget, eller hur ?
bra att veta är att nyheten kom den 29 October och "inga dedicerade servrar" nyheten kom runt den 18 October, de hade 11 dagar på sig att ångra sig, men ja, somd det ser ut nu har de inte gjort det, de klaner som är med kunde ha bojkottat spelet och inte spelet i Nordiska mästerskapet i mw2, men icke, man kan ju fråga sig vad det beror på ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

kanske att det är ett LAN och dom då alla får bra ping?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

kanske att det är ett LAN och dom då alla får bra ping?

förmodligen har du rätt, ingen snack om saken, men det jag syftar på kvarstår, alla stora klaner kommer köra mw2, och jag tvivlar starkt på att det kommer vara en "en gångs grej" att de kör på dh och "skiter i" att köpa spelet och lira det hemma.


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Tror inte dom kommer bry sig om säg 100.000 inte köper spelet första veckan, för 99% av alla som säger sig avboka (eller hur) kommer ändå köpt spelet inom 14 dagar.

Medlem

I gamla dagar gick Hells Angels med 13% märken för att dom tillhörde dom 13% som ställde till bråk.

Jag ska nog börja gå med 1% märke, eftersom jag tillhör dom 1% som blekfet i sin oändliga visdom och enligt statistik säkerställd data har deklarerat INTE kommer köpa spelet...

http://bashandslash.com/images/stories/cod6/news/drawing2.png

Medlem

Haha.. lycka till med bojkotten. Alla dessa bojkotter. Tror IW ser detta som reklam för deras spel, "All reklam är bra reklam".

Jag kommer köpa spelet direkt. Kanske köper flera ex bara för att stödja IW. Jag gillar deras spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Wow Pretorian24...

Jag kommer att köpa MW2 när det släpps, även fast det inte har några dedicated servers. Javisst, det kommer att suga balle men jag vill fortfarande testa spelet och se ifall det är så dåligt som det sägs. Kanske matchmaking grejen är skräp som det har sagt den senaste tiden eller så har dom gjort det riktigt bra.
Det finns inget annat sätt än att testa...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Jag kommer att köpa MW2 när det släpps, även fast det inte har några dedicated servers. Javisst, det kommer att suga balle men jag vill fortfarande testa spelet och se ifall det är så dåligt som det sägs. Kanske matchmaking grejen är skräp som det har sagt den senaste tiden eller så har dom gjort det riktigt bra.
Det finns inget annat sätt än att testa...

Det har du rätt i. Fast för min del tänker jag spara pengarna och se när några av dom riktiga rävarna recenserar. Då får jag reda på om IW.nät ÄR framtagen på Hogwarts och som det första P2P faktisk funkar.

Fast även då så strävar MW2 efter att döda communities. Och det är dom jag gillar mest med Onlinespelande, så även om det annars funkar hyfsat så är det nog inget för mig.

Inaktiv

Ha de så skoj utan MW2!! Ni kan ju sitta i ett hörn o tjura. Jag vet att jag kommer ha en av mina bästa spelupplevelser någonsin nästa vecka iaf!! Så jävla gött med RIKTIGA servar o inte massa trams o hitler-admins.

Medlem
Skrivet av Pzykbryt:

Så jävla gött med RIKTIGA servar o inte massa trams o hitler-admins.

Lycka till. Riktiga servrar?? Nä nä, bara P2P.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Pzykbryt:

Så jävla gött med RIKTIGA servar o inte massa trams o hitler-admins.

Lycka till. Riktiga servrar?? Nä nä, bara P2P.

Han lever upp till sitt namn.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar