Gearbox gör HD-versioner av Homeworld-spelen

Robot
Inaktiv
Gearbox gör HD-versioner av Homeworld-spelen

Äntligen :')

Medlem

Ett av få spel man spelat om med jämna mellanrum! Nice!

Medlem
Geeks Gaming

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Får vi hoppas på HD texturer och inte bara just bättre upplösning på skärmen

Medlem

You better not fuck it up.. *raises fist*

Medlem

ja dom älskade ju Alien franchisen med men vi vet hur den "förälskelsen" slutade.


signatur

God is dead

Skribent
Skrivet av Angust:

ja dom älskade ju Alien franchisen med men vi vet hur den "förälskelsen" slutade.

:~(


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så blandade känslor över det här. Yay! för Homeworld men vet inte vad jag ska tycka om Gearbox längre.. Det blir allt till att vara super-pessimistisk ända tills spelet släpps och förhoppningsvis bli glatt överraskad.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

har aldrig kört ett homeworld spel. Folk verkar älska det så nu får man en fet chans att prova på det

Medlem

Vi får både hardware shipbreakers och en HD version av hw2?
Inte illa pinkat.

Medlem

Om dom inte pillar med gameplay så borde det ju vara problemfritt

Medlem

Härligt!


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Det låter kanon, förutom att Gearbox håller i rodret.
Dock så vill jag säga att folket på http://www.homeworld2complex.com/ gjort ett s*tans bra jobb med att hålla spelet vid liv. Om ni inte prövat modden: GO GO GO!

Avstängd

AAAAAW yizzzzzz

Medlem

Jag vill ha nya spel, Inte en remake :<

Medlem

Tja dem kan väl inte gärna klanta till en HD remake av ett spel, fast man vet ju inte riktigt längre med Gearbox :/

Medlem

De har mycket att bevisa för mig om jag någonsin ska ge de en enda krona till.

Medlem
Medlem

Ett av de bästa spelen någonsin!
Ligger på hd just nu. Brukar spela minst en gång varje år.
Stämningen i spelet är toppen, gameplay riktigt bra.

Det bästa vore om spelet gjorde om så att man kan köra kampanjen med större limit av skepp.

Spelar ingen roll om de fuckar upp spelet. Orginalet finns kvar, släpper de skit så köp det inte. Lätt.

Inaktiv

Ja eller nej, det är blandade känslor här. Gearbox håller i rodret? Jag är försiktig när det gäller detta företag vilket jag känner är nog bäst för tillfället.

Jag hoppas dom gör Homeworld rättvisa men efter Alien så är jag inte hundra på något vad dom gör just nu.

Medlem

Som man väntat på detta! Homeworld 3 nästa! Och Half-Life 3..

bara jag som tycker att detta är sätt att mjölka pengar?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Geeks Gaming
Skrivet av Gamer-Tompa:

Ett av de bästa spelen någonsin!
Ligger på hd just nu. Brukar spela minst en gång varje år.
Stämningen i spelet är toppen, gameplay riktigt bra.

Det bästa vore om spelet gjorde om så att man kan köra kampanjen med större limit av skepp.

Spelar ingen roll om de fuckar upp spelet. Orginalet finns kvar, släpper de skit så köp det inte. Lätt.

Går ju att fixa i config ju

Geeks Gaming
Skrivet av Vincent_graymore:

bara jag som tycker att detta är sätt att mjölka pengar?

Jag har 2 spel i hela världen jag vill se remake av... med bättre grafik då... inget annat.
System Shock 2
Homeworld 1.

Så nej det är inte mjölkning. I och med att HW1 har stora problem med bättre datorer.

Medlem
Skrivet av Angust:

ja dom älskade ju Alien franchisen med men vi vet hur den "förälskelsen" slutade.

Fast här ska dom ju förhoppningsvis bara putsa upp texturer och modeller lite och inte förändra spelen något. Det kan fungera!

/ LordDaimos

Medlem

Fan ta er om ni misslyckas, Gearbox! Att misslyckas med en remake av så gudomliga spel ska bara inte gå.

Medlem

Ge mig hellre ett riktigt Homeworld 3 med originalteamet vid rodret.

Medlem

Väldigt väntat. Men skönt att höra, en remake kan man väl misslyckas med

Ska man gråta eller ska man gråta?

Nej, jag ska inte vara negativ. Om grundstommen finns kvar + lite förbättrad grafik kan det vara trevligt att göra ett besök igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar