vad betyder Dedicated server??

Medlem
vad betyder Dedicated server??

ja,vad betyder det,varför är det inte bra?
varför är inte matchmaking bra?

Medlem

Ok, ska försöka svara:

En dedikeret server er en dator som bara står som server för ett spel. Oftast i ett servercenter, med riktig bra uppkoppling. Till denna server anslutar då spelarna. Fördelarna är att serveren inte renderar grafiken så ingen får lag för att frameraten droppar, dessutom avgörs pingen av avståndet till serveren, inte av din hosts internetupkoppling.

Matchmaking kan vara bra om det liggs ovanpå ett system med serverlista och favoriter, då kan man använda det om man vill hoppa in på en okänd server/spel och lira lite med främlingar. Nästan som med bots.
Systemet med dedikerade servrar gör att man kan återvända till dom servrarna man gillar och bygga en liten community med vänner om dom.
Det funkar inte utan dedikerade servrar.

Medlem

Bra skrivet Lazarus! Själv så spelar jag enbart på 4 olika servrar i Cod4 eftersom jag har lärt känna de flesta som spelar där och vi har det allmänt trevligt! Det är något som jag kommer sakna mest i MW2 om de inte har dedikerade servrar...

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Ok, ska försöka svara:

En dedikeret server er en dator som bara står som server för ett spel. Oftast i ett servercenter, med riktig bra uppkoppling. Till denna server anslutar då spelarna. Fördelarna är att serveren inte renderar grafiken så ingen får lag för att frameraten droppar, dessutom avgörs pingen av avståndet till serveren, inte av din hosts internetupkoppling.

Matchmaking kan vara bra om det liggs ovanpå ett system med serverlista och favoriter, då kan man använda det om man vill hoppa in på en okänd server/spel och lira lite med främlingar. Nästan som med bots.
Systemet med dedikerade servrar gör att man kan återvända till dom servrarna man gillar och bygga en liten community med vänner om dom.
Det funkar inte utan dedikerade servrar.

Åh fasen!!
Men varför har dom gjort på detta sättet,vad tjänar dom på det?(dom förlorar väll köpare)??

Medlem

Om PC-spelare är en minoritet så tjäner dom att dom kan sälja nästan lika många spel ändå, samt ta betalt för DLC till PC med.

Dessutom så kortar dom livslängden på spelen vilket ger mindre jobb med patcher och flera sålde nya spel.

Medlem

En av mina kompisar och medlem i Bash & Slash Call of Duty Hall of fame säger det bättre än jag kan. BritishBulldog1, tredje posten:
http://www.codboards.com/showthread.php?p=237107#post237107

Medlem

Vafaaan,varför kan inte bara Activision göra som folk säger!?!?!?
Det blir ju bäst för alla!

Medlem

Ja jag förstår inte, dom förlorar ju bara kunder på detta sätt. Sj har jag inga problem att betala för DLC, men att inte inkludera dedikerade servrar och serverlist. Jag förstår bara inte.

Medlem

om jag ska vara ärlig så ser jag faktiskt inte så många problem med att de har tagit bort dedicerade servrar, för det mesta är det nästan bara positiva reaktioner från mig,
matchmaningen blir mycket enklare, då du bara behöver säga vad du vill spela och vilken "mod" det ska vara, de har fixat en friend funktion så att alla kompisar KAN spela med varandra, inga dedicerade servar = de som har laddat ner spelat inte kan köra på privet servrar, iaf inte lika lätt som de kunde i ettan.

de nackdelarna jag ser är väl att man inte kan bygga upp en community på en viss server, men visst det kan jag leva med trotts jag lärde känna massa nya människor igenom CoD4...

det jag vet just nu är att de inte kommer fixa dedikerade servar, hur mycket vi än tjatar, så nu ska man vänta och se, om deras "nya system" kommer funka eller ej.


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Men du kan ju inte spela med vilka folk du vill... Om inte dom bor nära dig alltså. Tänk dig hur pingen blir om 5 killar som sitter i henhållsvis Sverige, England, US östkust och Alaska ska spela ihop...
Pingen blir nog närmare 500, sedan det nu ska gå via någons privata uppkoppling...

Nej tack.

Medlem

Men vad betyder DLC då?

Medlem

Downloadable content.

Nedladdningsbart innehåll/material.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

vafaaan! måste man betala för att ladda ner saker?!?!?
det är ju nästan som The sims 3 nu!
äsch,activision har blivit lika höga som höghus!

Medlem

Dom är bara ute efter att tjäna pengar !! Högre pris än vanligt samt kommenterat att "priset skulle egentligen vara ännu högre". Nya map-packs kommer att kosta.... jfr med sims alla tilläggs-skivor....."money talks".
Jag har skrivit på en petition...över 100 000 i protestlistan hittills..

Medlem

nä dra åt helvete!!!
nu funderar tillochmed jag på att avboka det spelet!

Medlem

Avboka och skriv under här:

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw

Det är i ett gott syfte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Redan gjort

Snart uppe i 150k röster

Medlem

Eller nej.
Jag kommer att köpa det.
Jag blev övertygad av denna filmen: http://www.youtube.com/watch?v=Atni5CVetEY&feature=rec-HM-r2

Medlem

Hoppas du inte blir allt för besviken.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

hehe,jag kommer nog säga en kommentar här den 10 november

Inaktiv

Debatten har nått Aftonbladet, mitt tips är att tipsa era kompisar,t ex er lokala tidning mm så vi kanske har en chans

men jag valde xbox360 före pc tyvärr

Medlem

Ja, köper man till konsoll så stärker man företag som går mot konsollifiering av spel. Så klaga inte den dag ni vill köpa ett PC-spel och upptäcker att det håller konsollnivå.

Haha ... man kanske skulle försöka driva opinionen så att majoriteten lägger alla sina spelpengar på mobiltelefonspel. Då skulle till slut konsollspelare få se sina favoritspelserier sänkas till telefonplattformens begränsade standard. Bara för att ge igen så att säga. ;D


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag ska köpa flera ex av spelet för jag vill stdja IW som gör fantastiska spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag ska köpa flera ex av spelet för jag vill stdja IW som gör fantastiska spel.

Ja, med tanke på att du spelar SP och på 360 så förstår jag att du köper detta spel.

Angående köp av flera exemplar så visste du tidigare inte varför man skulle köpa flera exemplar. Du ställde frågan till Lazarus. Så om du trollar eller inte låter jag andra avgöra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

om jag ska vara ärlig så ser jag faktiskt inte så många problem med att de har tagit bort dedicerade servrar, för det mesta är det nästan bara positiva reaktioner från mig,
matchmaningen blir mycket enklare, då du bara behöver säga vad du vill spela och vilken "mod" det ska vara, de har fixat en friend funktion så att alla kompisar KAN spela med varandra, inga dedicerade servar = de som har laddat ner spelat inte kan köra på privet servrar, iaf inte lika lätt som de kunde i ettan.

de nackdelarna jag ser är väl att man inte kan bygga upp en community på en viss server, men visst det kan jag leva med trotts jag lärde känna massa nya människor igenom CoD4...

det jag vet just nu är att de inte kommer fixa dedikerade servar, hur mycket vi än tjatar, så nu ska man vänta och se, om deras "nya system" kommer funka eller ej.

Snälla du ta en titt på den här listan och avgör vilket spel som är bäst lämpat för PC folk, communitys, claner och competetive gaming.

http://undead.mygameclan.com/user/244066/gallery/432282/featu...

Negativa Aspekter för spelarna i mw2:

* Inga Mods & Tools
* Ingen console , tweaking , cvars
* Ingen /record funktion för matcher i ligor
* Inga Dedikerade Serverar
* Peer 2 Peer hög ping
* 9v9 Maximalt antal spelare totalt
* Hosten får fördel med 0 i ping
* Banning av spelare sköts inte av oss
* I och med inga dedikerade servrar försvinner, communitys och hela scenen med ligor , matcher , scrims , pcws osv det försvinner i princip helt.
* Kortlivat spel overall , kanske lever några månader medans folk fortfarande spelar Cod1 och Cod2 i massor.

Positiva aspekter för Infinity Ward:
* Total kontroll på innehåll
* Ta betalt för DLC
* Strypa Piratkopieringen det kommer bli ytterst svårt att köra spelet online tex med en piratkopia.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av DumSmurfen:

om jag ska vara ärlig så ser jag faktiskt inte så många problem med att de har tagit bort dedicerade servrar, för det mesta är det nästan bara positiva reaktioner från mig,
matchmaningen blir mycket enklare, då du bara behöver säga vad du vill spela och vilken "mod" det ska vara, de har fixat en friend funktion så att alla kompisar KAN spela med varandra, inga dedicerade servar = de som har laddat ner spelat inte kan köra på privet servrar, iaf inte lika lätt som de kunde i ettan.

de nackdelarna jag ser är väl att man inte kan bygga upp en community på en viss server, men visst det kan jag leva med trotts jag lärde känna massa nya människor igenom CoD4...

det jag vet just nu är att de inte kommer fixa dedikerade servar, hur mycket vi än tjatar, så nu ska man vänta och se, om deras "nya system" kommer funka eller ej.

Snälla du ta en titt på den här listan och avgör vilket spel som är bäst lämpat för PC folk, communitys, claner och competetive gaming.

http://undead.mygameclan.com/user/244066/gallery/432282/featu...

Negativa Aspekter för spelarna i mw2:

* Inga Mods & Tools
* Ingen console , tweaking , cvars
* Ingen /record funktion för matcher i ligor
* Inga Dedikerade Serverar
* Peer 2 Peer hög ping
* 9v9 Maximalt antal spelare totalt
* Hosten får fördel med 0 i ping
* Banning av spelare sköts inte av oss
* I och med inga dedikerade servrar försvinner, communitys och hela scenen med ligor , matcher , scrims , pcws osv det försvinner i princip helt.
* Kortlivat spel overall , kanske lever några månader medans folk fortfarande spelar Cod1 och Cod2 i massor.

Positiva aspekter för Infinity Ward:
* Total kontroll på innehåll
* Ta betalt för DLC
* Strypa Piratkopieringen det kommer bli ytterst svårt att köra spelet online tex med en piratkopia.

Visst håller jag med dig att cod4 passar pc folket, abolut, det gör den, men de argumenten som du har lakt fram kommer nog inte hindra mig från att köpa spelet. Jag är en casual gamer, jag spelar singelplayer kampanjen först, Jag spelar på interner för att ha kul och kommer aldrig upp i den elita klassen, så ja, så kort sammanfattat, visst ser jag alla problemen med p2p, visst ser jag att IW har gott för långt med att ändra pc versionen, det gör jag verkligen, men jag tror inte att det kommer påverka mitt inköp ut av spelet. Jag må ha fel, då jag stödjer IW med att köpa spelet, men jag håller absolut inte med de, dvs hur de har behandlat pc versionen, och ja du har absolut rätt i det du säger


signatur

Remember remember the fifth of November

1
Skriv svar