Spelhelg! (forts.)

Medlem
Spelhelg! (forts.)

Wow. Det var längesen jag har känt mig så produktiv i mitt spelande som denna helg. Tre hela spel har jag hunnit med, inte de längsta spelen såklart, men ändock så är det någon form av personligt rekord. Tomb Raider var först ut, sedan följde Deadlight och Spec Ops: The Line tätt därefter. Deadlight var en riktigt "mysigt" mörk berättelse om en man mitt i zombiekaoset i Seattle. Gillade spelmekaniken, grafiken och berättelsen men det var lite väl kort kanske. Något som jag glömde att säga om Tomb Raider i mitt förra inlägg var att det var på tok för lätt, hade förväntat mig att låta mina hjärnceller svettas lite i de alternativa gravarna, men icke. Sprang genom äventyret smärtfritt förutom ett lite pinsamt irritationsmoment:

det tog mig nästan 20 minuter att komma på att man skulle trycka på "F" i det första quicktime-eventet när stenen nästan krossar en.

.

Spec Ops: The Line var även det en angenäm upplevelse som låter dig luras av det generiska "shoot-behind-cover"-upplägget och förvandlas från en sedvanlig "rädda världen"-historia till en slags anti-hjältisk moralsaga. Tummen upp för den annorlunda storyn och periodvis riktigt tuffa strider.

Vi får se hur mycket speltid det blir nu på vardagarna, men jag hoppas att få mer tid med The Swapper, som hittills är coolt och så även det chilenska Zeno Clash 2.

#blogg

Medlem
Spelhelg! (forts.)

Vart jävligt sugen på att spela Spec Ops nu.


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Har hört att Spec Ops ska spelas av såna som är less på typiska "pang-pang michael bay film explosioner"-spel, stämmer det?

Skrivet av Luftman:

Har hört att Spec Ops ska spelas av såna som är less på typiska "pang-pang michael bay film explosioner"-spel, stämmer det?

Ja, det tycker jag. Atmosfären är grym.

Skönt med lite "quality" gametime. Heja, heja!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bibel-John:

Vart jävligt sugen på att spela Spec Ops nu.

Nu är det inte på rea längre, men är hyffsat billigt ändå. Värt pengarna måste jag säga.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Luftman:

Har hört att Spec Ops ska spelas av såna som är less på typiska "pang-pang michael bay film explosioner"-spel, stämmer det?

Ja, det tycker jag. Atmosfären är grym.

Skönt med lite "quality" gametime. Heja, heja!

Fick nästan lite "Apocalypse Now!"-vibbar av handlingen, men det går inte att jämföra dem så lätt kanske.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Bibel-John:

Vart jävligt sugen på att spela Spec Ops nu.

Nu är det inte på rea längre, men är hyffsat billigt ändå. Värt pengarna måste jag säga.

160 kr är rätt billigt ändå


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av Bibel-John:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Bibel-John:

Vart jävligt sugen på att spela Spec Ops nu.

Nu är det inte på rea längre, men är hyffsat billigt ändå. Värt pengarna måste jag säga.

160 kr är rätt billigt ändå

Absolut! Har du en rabattkod på GMG så kanske du kan få det billigare där också.

1
Skriv svar