Senaste nytt om Xbox One – framtiden är här

Robot
Senaste nytt om Xbox One – framtiden är här
Medlem
Senaste nytt om Xbox One – framtiden är här

Ska dom smöra sig tillbaka nu...

Shitosoft kan behålla sitt skit för sig själv


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av Ruffsen:

Ska dom smöra sig tillbaka nu...

Shitosoft kan behålla sitt skit för sig själv

Skrivet från en Windows-dator?

Medlem

Kalla mig gammalmodig, men jag vill inte att någon pryl i hemmet ska "känna igen mig".

Kalla mig foliehatt, men jag vill inte ha en kamera i hemmet. Har inget att dölja, men mitt hem är inte något big brother eller cctv-london.

Jag är ingen fanboi. Men jag tänker inte slänga pengar på detta. Även om de "ändrar" och tar tillbaka de sagt.

You can't unshoot yourself in the foot.

Medlem

Fast om man bara vill ha inverterat i vissa spel så fungerar det inte. (om den inte sparar alla spels inställningar.. hmm..)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Kan man fortfarande använda Xbox One om man inte ens kopplar in Kinect?

Medlem

Åh, vad jag inte gillar hur allt ska automatiseras! Nvidias försök att optimera alla spel automatiskt med deras senaste mjukvara till exempel... Näe... Jag vill själv avgöra vilka grafiska inställningar som gör spelet optimalt för mig och jag vill inte ha en dator/konsol som känner igen mig... :-/


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Medlem
Skrivet av Satheus:

Kan man fortfarande använda Xbox One om man inte ens kopplar in Kinect?

Som jag förståer det så går det inte ens att "koppla loss" enheten då den är fast andsluten.

Medlem
Skrivet av kallamamran:

Åh, vad jag inte gillar hur allt ska automatiseras! Nvidias försök att optimera alla spel automatiskt med deras senaste mjukvara till exempel... Näe... Jag vill själv avgöra vilka grafiska inställningar som gör spelet optimalt för mig och jag vill inte ha en dator/konsol som känner igen mig... :-/

I fallet med Nvidia är det ju ändå du själv som aktivt väljer om du vill installera den programvaran eller inte.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Man ska ju kunna stänga av kameran så den inte ska titta på en.
Gör det och sätt övern en lite post-it lapp om ni inte vill att den kanske tittar på dig

Skrivet av Nocturnal:
Skrivet av Satheus:

Kan man fortfarande använda Xbox One om man inte ens kopplar in Kinect?

Som jag förståer det så går det inte ens att "koppla loss" enheten då den är fast andsluten.

Har för mig att den måste vara i, men jag tror den är avtagbar? Otympligt annars

Medlem
Skrivet av Jock13:

Kalla mig gammalmodig, men jag vill inte att någon pryl i hemmet ska "känna igen mig".

Kalla mig foliehatt, men jag vill inte ha en kamera i hemmet. Har inget att dölja, men mitt hem är inte något big brother eller cctv-london.

Jag är ingen fanboi. Men jag tänker inte slänga pengar på detta. Även om de "ändrar" och tar tillbaka de sagt.

You can't unshoot yourself in the foot.

Man har ju ändå mobiler, datorer och annat med kameror på och jag har aldrig märkt nån som helst protest över det. Vad äre med just spelkonsoller som är så annorlunda?

Medlem
Skrivet av Nocturnal:
Skrivet av Satheus:

Kan man fortfarande använda Xbox One om man inte ens kopplar in Kinect?

Som jag förståer det så går det inte ens att "koppla loss" enheten då den är fast andsluten.

Nej, det lär den knappast vara**, den kommer med all säkerhet vara ansluten med en vanlig kontakt i basenheten.

**tänk bara vilken produktionsteknisk mardröm det skulle vara.

Edit: kLontakt? wth? KOntakt ska det vara. durrr


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Nocturnal:
Skrivet av Satheus:

Kan man fortfarande använda Xbox One om man inte ens kopplar in Kinect?

Som jag förståer det så går det inte ens att "koppla loss" enheten då den är fast andsluten.

Nej, det lär den knappast vara**, den kommer med all säkerhet vara ansluten med en vanlig klontakt i basenheten.

**tänk bara vilken produktionsteknisk mardröm det skulle vara.

Precis min tanke!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Ruffsen:

Ska dom smöra sig tillbaka nu...

Shitosoft kan behålla sitt skit för sig själv

Skrivet från en Windows-dator?

Ja från windows, men tyvärr så måste jag ha windows.. palla köra Linux.. plus att jag köper inte en failbox one, för d första säger dom en sak, sen bara för att "få tillbaka" sina kunder ändrar dom på allt igen... vågar dom inte stå för vad dom säger, varför lita på dom igen. dom kommer säkert klämma ut ngt annat längre fram.. så detta är ett icke köp för min del!

Ps4 FTW


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av kallamamran:

Åh, vad jag inte gillar hur allt ska automatiseras! Nvidias försök att optimera alla spel automatiskt med deras senaste mjukvara till exempel... Näe... Jag vill själv avgöra vilka grafiska inställningar som gör spelet optimalt för mig och jag vill inte ha en dator/konsol som känner igen mig... :-/

Provade Nvidia Geforce Experience eftersom det installerades med senaste drivrutinerna. Inställningarna den ville göra i t.ex. SimCity var att stänga av alla skuggor och sänka ljuskvalitén från Ultra till Low men istället slå på antialiasing. Känns som en rimlig tradeoff? Inte i mina ögon iaf.

Lät den inte ändra några inställningar och avinstallerade det omgående

/ LordDaimos

Medlem

Jag tycker det är en rätt fräck teknik faktiskt, sluta försöka stänga ut framtiden.

Det är troligen en användarvald funktion, framtills den paranoida generationen släpper till och låter tekniken sätta ner sin fot stadigt på marken.

Jag kommer dock inte köpa någon X1 ändå, då majoriteten av spelen inte intresserar mig i nuläget, men den tiden kanske ändras.

Medlem

Sänger man ute teknikutvecklingen på vissa plan så finns det hopp för mäskligheten, skynda och allt kommer att rasa precis som alla andra civilistationer.

Handlar inte om att vara bakåtsträvare, men närny teknik inte förbättrar eller förhöjer upplevelsen så kan den lika gärna kvitta, hur många kommer inte köpa allt detta, för att senare ställa det i garderoben.

Teknikutveckling javisst men på mina villkor!

Medlem

Hmm, kunna bjuda in vänner till ett spel, och sedan samtidigt köra ett annat spel medans man väntar. Visst, fixa alla "fel" ni har Microsoft så köper jag (och ETT VÄLDIGT VIKTIGT fel är deras användaravtal, vill inte riskera att ni kan gå tillbaka till massövervakning)

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av kallamamran:

Åh, vad jag inte gillar hur allt ska automatiseras! Nvidias försök att optimera alla spel automatiskt med deras senaste mjukvara till exempel... Näe... Jag vill själv avgöra vilka grafiska inställningar som gör spelet optimalt för mig och jag vill inte ha en dator/konsol som känner igen mig... :-/

Provade Nvidia Geforce Experience eftersom det installerades med senaste drivrutinerna. Inställningarna den ville göra i t.ex. SimCity var att stänga av alla skuggor och sänka ljuskvalitén från Ultra till Low men istället slå på antialiasing. Känns som en rimlig tradeoff? Inte i mina ögon iaf.

Lät den inte ändra några inställningar och avinstallerade det omgående

/ LordDaimos

Själv använder jag optimering i vissa spel resten ställer jag in själv och för bästa resultat ska man ha senaste graffe driven.Det gör skillnad.
Och så gör jag alltid en ny ren installation.
Det var några år sedan man behövde saker från tidigare installationer. Så det funkar hur bra som helst vid rätt användande.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Sänger man ute teknikutvecklingen på vissa plan så finns det hopp för mäskligheten, skynda och allt kommer att rasa precis som alla andra civilistationer.

Handlar inte om att vara bakåtsträvare, men närny teknik inte förbättrar eller förhöjer upplevelsen så kan den lika gärna kvitta, hur många kommer inte köpa allt detta, för att senare ställa det i garderoben.

Teknikutveckling javisst men på mina villkor!

Bor du väldigt långt ut på landet?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag har fortfarande svårt att ta rubriker om Xbox one seriöst, känns som att hela konsollen badar i sarkasm och gliringar. Men detta låter väl som bra grejer om man uppskattar sånt.

Spännande teknik rör mig inte i ryggen dock om maskinen inte har intressanta spel som lockar mig till att vilja använda den. Här hemma är det fortfarande PS4 som står högst upp som ett självklart köp, om inget drastiskt och oväntat händer på spelfronten för Xbox one som lockar över oss till den andra sidan.

Medlem

Vid lite nyheter om Xbox one så ploppar foliehattarna upp.

Visst vi tycker olika men i bland undrar man om vissa vill ha ett alternativ. Tex: MS gör bara skit programvara/hårdvaror men jag använder det för att jag orkar inte använda något annat.
Genomtänkt och fodrar forum gnäll ?

Hjälp vi blir övervakade!.. Välkommen i klubben om du har mobil eller någon form av dator. Riktad reklam och användar info samlande är väl knappast nytt?

Ni som gillar PS/sony helt ok men sluta gnäll i alla MS trådar ni till för inte något med ert gnäll och vi har hört det redan.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

KoP
Medlem
Skrivet av Jock13:

Kalla mig gammalmodig, men jag vill inte att någon pryl i hemmet ska "känna igen mig".

Kalla mig foliehatt, men jag vill inte ha en kamera i hemmet. Har inget att dölja, men mitt hem är inte något big brother eller cctv-london.

Jag är ingen fanboi. Men jag tänker inte slänga pengar på detta. Även om de "ändrar" och tar tillbaka de sagt.

You can't unshoot yourself in the foot.

Här är en enkel lösning:

1. Koppla in den (för inkopplad måste den tydligen vara).

2. Ställ kinecten och dess kamera så den riktar rakt in i en
vägg ifrån 1 cm avstånd eller sätt en bit el-tejp över kamerans lins.

Medlem

Suveränt! Go Xbox!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Jock13:

Kalla mig gammalmodig, men jag vill inte att någon pryl i hemmet ska "känna igen mig".

Kalla mig foliehatt, men jag vill inte ha en kamera i hemmet. Har inget att dölja, men mitt hem är inte något big brother eller cctv-london.

Jag är ingen fanboi. Men jag tänker inte slänga pengar på detta. Även om de "ändrar" och tar tillbaka de sagt.

You can't unshoot yourself in the foot.

Här är en enkel lösning:

1. Koppla in den (för inkopplad måste den tydligen vara).

2. Ställ kinecten och dess kamera så den riktar rakt in i en
vägg ifrån 1 cm avstånd eller sätt en bit el-tejp över kamerans lins.

Sjukt najs att behöva plocka fram silvertejpen!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

KoP
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Jock13:

Kalla mig gammalmodig, men jag vill inte att någon pryl i hemmet ska "känna igen mig".

Kalla mig foliehatt, men jag vill inte ha en kamera i hemmet. Har inget att dölja, men mitt hem är inte något big brother eller cctv-london.

Jag är ingen fanboi. Men jag tänker inte slänga pengar på detta. Även om de "ändrar" och tar tillbaka de sagt.

You can't unshoot yourself in the foot.

Här är en enkel lösning:

1. Koppla in den (för inkopplad måste den tydligen vara).

2. Ställ kinecten och dess kamera så den riktar rakt in i en
vägg ifrån 1 cm avstånd eller sätt en bit el-tejp över kamerans lins.

Sjukt najs att behöva plocka fram silvertejpen!

Japp, säg vad man inte kan använda silvertejp till?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Jock13:

Kalla mig gammalmodig, men jag vill inte att någon pryl i hemmet ska "känna igen mig".

Kalla mig foliehatt, men jag vill inte ha en kamera i hemmet. Har inget att dölja, men mitt hem är inte något big brother eller cctv-london.

Jag är ingen fanboi. Men jag tänker inte slänga pengar på detta. Även om de "ändrar" och tar tillbaka de sagt.

You can't unshoot yourself in the foot.

Här är en enkel lösning:

1. Koppla in den (för inkopplad måste den tydligen vara).

2. Ställ kinecten och dess kamera så den riktar rakt in i en
vägg ifrån 1 cm avstånd eller sätt en bit el-tejp över kamerans lins.

Jag har en liten fråga, har dom sagt något egentligen om kameran MÅSTE se dig för att du ska kunna spela? Kom och tänka på det, för annars kan dom ju lika gärna göra så man kan ha enheten på utan att behöva koppla in kameran

Medlem

åh vilken lösning med silvertejp, man vill ju så gärna ha en ful kamera stå på tv bänken med en reva silvertejp över...

hatade kinect till 360 och jag hatar idén kinect, alla kinect spelen har sugit så otroligt hårt och själva produkten hade till 360 urdålig motiontracking SKRÄP.

Jag tänker inte köpa en kamera för mellanskillnaden mellan xbone och ps4, som jag dessutom aldrig vill använda, och som dessutom alltid är på. Känns så otroligt onödigt.

Och jag vill inte sitta och veva som en idiot i luften när jag lika gärna kan navigera i ALLA spel med en kontroller, hela poängen med att komma hem från kneget och få slappna av lite i soffan förstörs.

Det bästa dom skulle kunna göra är att slopa kinect och playstation eye och göra alla spel kompatibla med usb-mus och tangentbord finns ju redan 3dje part konvertering som gör detta, och det blir mer eller mindre fusk online när alla inte har möjligheten.

http://www.ign.com/articles/2013/07/11/microsofts-alleged-col...

Ni kan ju seriöst inte säga att kinect idén till xbone inte kränker ens privatliv heller, vilket den gör.
Och snowden har ju avslöjat att dom hållt på sälja information rätt länge från Skype, hotmail, office osv.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Kan man fortfarande använda Xbox One om man inte ens kopplar in Kinect?

Det finns en off knapp på kinect och som jag förstått det behöver du aldrig ha den igång om du inte vill.

Jag såg panelen här på comic-con och det var imponerande, tror det kommer bli riktigt bra. Visst de gjorde bort sig mycket med marknadsföringen men så bort konsolen kommer och folk börjar spela den så kommer det nog bli kanon.

123
Skriv svar