Robot
Rising Storm

Den gudomliga vinden blåser upp till full storm i Rising Storm, en multiplayer-shooter som också är en fristående expansion till habila Red Orchestra 2.

#red-orchestra-2-rising-storm, #red-orchestra-2-heroes-of-stalingrad


Medlem
Rising Storm

Jag har alltid hittat servrar med 60+ spelare, även om dom är väldigt få.

Personligen så älskar jag det här spelet och väljer det över Battlefield 3 vilken dag som helst, man får hoppas att antalet aktiva spelare har ökat under summer sale


signatur

Game long and prosper

Medlem

Folktomt? Pilla lite med filterinställningarna så har du nog x antal 64 pers-servrar som dyker upp

Medlem

Ja, folktomt är det ju verkligen inte! Varenda gång jag lirar finns det flera fulla servrar! Känslan i detta spel slår BF3 och COD på alla nivåer! Grymt spel!

Medlem

En squadleader är då verkligen inte en bakgrundsfigur i Rising Storm (om man gör det korrekt).
Gruppchefer skall leda med eget exempel, ordern bör vara "följ mig" och de har dessutom en av spelets viktigaste resurser: rökgranaterna.

Jag har heller aldrig haft problem att hitta befolkade servrar.

Medlem

Kanske dags att damma av RO2 från steam igen då hade många roliga timmar med det samt jävligt svårt att spotta snipers på vissa banor. Det är inte som BF eller CoD bara springa hej vilt. gjorde det förrut i RO2 och då inser man det inte funkar. Kolla runt innan man springer vidare scouta området också man vet inte vad som döljer sig bakom ett fönster eller hörnet.

Medlem

Kan ju inte direkt säga att jag har svårt att hitta fulla servrar.

Medlem
Skrivet av Aero:

Kanske dags att damma av RO2 från steam igen då hade många roliga timmar med det samt jävligt svårt att spotta snipers på vissa banor. Det är inte som BF eller CoD bara springa hej vilt. gjorde det förrut i RO2 och då inser man det inte funkar. Kolla runt innan man springer vidare scouta området också man vet inte vad som döljer sig bakom ett fönster eller hörnet.

Do it! Personligen tycker jag Rising Storm är mycket roligare än Heroes of Stalingrad. Det är mer pushande men samtidigt gammalt hederligt tag betäckning om du vill leva mer än 10 sekunder

Skrivet av henkka:

En squadleader är då verkligen inte en bakgrundsfigur i Rising Storm (om man gör det korrekt).
Gruppchefer skall leda med eget exempel, ordern bör vara "följ mig" och de har dessutom en av spelets viktigaste resurser: rökgranaterna.

Haha, jag reagerade också på det där Squad Leaders är imo mest utmanande att spela som (förutom commander då). Balansen mellan att pusha och ta skydd för hålla sig vid liv är utmanande ibörjan, då squad leaders även fungerar som spawn beacon


signatur

Game long and prosper

Medlem

Måste det vara 500 fulla servrar? Det finns en handfull servrar som ALLTID är fulla, och det räcker.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

hur är detta ett MMOFPS? räcker det med 64 pers per server för att det ska vara Massively Multiplayer Online?

Medlem

En anledning till att det kan bli tomt med servrar är att man måste gå upp i level för att låsa upp vissa spellägen blandannat realism.

Medlem

Riktigt bra faktiskt. Tveklöst det bästa FPS sen ett bra tag bakåt.

Svårt, utmanande och den som går in och spelar "BF3" kommer räkna x5 minst på deaths per egen kill.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ove kaufeldt: Du ser bekant ut, har du släktingar som heter James och Daniel som också delar efternamnet? (Tänkte skicka PM och fråga men din profil länkar vidare till PC Gamer och där kunde jág inte skicka PM).

http://www.fz.se/medlem/?id=42083


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Citat:

I brist på singelspelarkampanj och välfyllda servrar, varför inte sparka igång en egen server och träna med en massa kålrotssmarta bottar? Varsågod, men det går inte att göra i spelet, du måste ladda hem och installera din egen serverprogramvara för att få en egen server att koppla upp dig mot. Smidigt? Inte ens i närheten.

Det här är rena motsatsen till vad PC spelare klagat på sedan CoD började med klientservrar. Att det suger förbannat att man inte kan lägga upp dedikerade servrar.

Men nu ska det klagas på att det finns mjukvara för att köra upp sin egen server och saknar stöd för peer2peer servrar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Märkligt att det anses tomt på folk/spelare när det finns ca 2000-2500 som spelar dagligen och går att hitta minst 10 servers som det är 50-64 spelare på och därmed fulla.

Räcker med ett par servrar som är fulla så kan man spela i flera år.

Men kanske beror om man spelar för det är roligt eller som samtliga nyare FPS som går ut på att levla och låsa upp saker.

Riktigt bra spel, äntligen går dom tillbaka till Attack och Försvars kartor som i Ro1 som var det bästa.

Medlem
Skrivet av stormarn:

hur är detta ett MMOFPS? räcker det med 64 pers per server för att det ska vara Massively Multiplayer Online?

Håller med, 64 personer är verkligen inte "massive" mängd spelare.

Samma sak med World of Tanks, knappast ett MMO det med.

Medlem

Det är alltid minst 1000 spelare online som spelar Ro2. Majoriteten är Rising Storm. Folktomt är det inte. Du kan hitta flera 64 servrar med godkänd ping.

Medlem

"Få spelare (än så länge)
Inte speciellt genomarbetade kontroller"

Var den sämsta jävla recension jag har sett på länge.

Få spelare? Detta är inte BF3 så du har inte 1000 fulla servrar att välja på.

Och kontroller? Dem är ju förfan exakt som vilket annat FPS som helst!

Medlem

Frågar ni mig så är det för få banor, har levlat upp ganska mycket med vapen men banorna är för jävla få...

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Frågar ni mig så är det för få banor, har levlat upp ganska mycket med vapen men banorna är för jävla få...

Yep, detta är sant.
Förövrigt så gillar jag faktiskt BARA Saipan nuförtiden, så det är sällan jag får spela länge

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Frågar ni mig så är det för få banor, har levlat upp ganska mycket med vapen men banorna är för jävla få...

Ja det är en nackdel med spelet. För få banor. Tripwire har däremot utannonserat en tävling där man ska göra banor till spelet. Man kan vinna 10 000 dollar
http://www.heroesofstalingrad.com/2013/07/10/rising-storm-250...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Citat:

I brist på singelspelarkampanj och välfyllda servrar, varför inte sparka igång en egen server och träna med en massa kålrotssmarta bottar? Varsågod, men det går inte att göra i spelet, du måste ladda hem och installera din egen serverprogramvara för att få en egen server att koppla upp dig mot. Smidigt? Inte ens i närheten.

Det här är rena motsatsen till vad PC spelare klagat på sedan CoD började med klientservrar. Att det suger förbannat att man inte kan lägga upp dedikerade servrar.

Men nu ska det klagas på att det finns mjukvara för att köra upp sin egen server och saknar stöd för peer2peer servrar.

Jag tror du missförstått det.
CoD har tagit bort möjligheten för klienter att starta en egen server med inställningar utan har endast gått över till ren matchmaking där du slumpas in någonstans.

I äldre spel, CS som ett exempel som fortfarande är vid liv, kan du bara välja "Start server", välja inställningar och köra igång om du inte vill ha en dedikerad process i bakgrunden.

Jag gissar att klagomålet syftade på avsaknaden av en enkel listen-server och tvånget till en dedicated server.

Medlem

Skulle köpt det på rean. Nu känns det för dyrt.

Medlem

Nu blir jag förvirrad. Sen när är Red Orchestra 2 ett MMOFPS?! MMOFPS är väl snarare spel som Planetside 2. Rising Storm är lika mycket MMOFPS som Team Fortress 2, inte alls då. Och jag vet inte riktigt var det kommer ifrån att spelet är tomt, det är alltid tusentals spelare inne och jag har aldrig problem att hitta en 64-spelarserver med massor av folk oavsett tidpunkt på dygnet.
Otroligt bristfällig recension med massor av faktafel och jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med den.

Inaktiv

Hyfsat men ljudeffekterna är usla. För få och för dåliga kartor. Vissa kräver mycket av commandern som oftast inte har en aning om vad uppgiften innebär. Ingen dedikerad server för Linux är och kommer vara Tripwires problem att nå en bredare marknad.

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Frågar ni mig så är det för få banor, har levlat upp ganska mycket med vapen men banorna är för jävla få...

Finns ju typ 6 bannor i Rising storm och 12+ som man får från RO2.

så 18+ bannor i spelet. Tycker själv det är en duglig skara, sen finns det ju custom maps också.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Schnabel:

Folktomt? Pilla lite med filterinställningarna så har du nog x antal 64 pers-servrar som dyker upp

Håller helt med, jag väljer att bara vissa Realism servrar, och inte fulla eller tomma. Finns ändå ett 10tal servrar med runt 58-63 att välja på.

Visst det är inget BF3 med hundratals. Men RS/RO är inget mainstream casual fps, så man kan inte förvänta sig så många.

Känns ärligt talat som att recensenten inte spelat speciellt mycket, eller orkat lägga tid på att titta runt lite.

Menar som kontrollerna exempel, nu vet jag inte exakt vad han syftar på då han inte nämner det i texten, men det är ju bara gå in i controls och ändra det man är missnöjd med.

Vet själv när jag köpte Arma3 så var kontrollerna jätte konstiga, så jag gick in på options och bindade om varenda knapp. Tog 10 minuter och nu funkar det utmärkt.
(Folk har inget tålamod längre och vill ha allt serverat på ett silverfat)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Schnabel:

Folktomt? Pilla lite med filterinställningarna så har du nog x antal 64 pers-servrar som dyker upp

Håller helt med, jag väljer att bara vissa Realism servrar, och inte fulla eller tomma. Finns ändå ett 10tal servrar med runt 58-63 att välja på.

Visst det är inget BF3 med hundratals. Men RS/RO är inget mainstream casual fps, så man kan inte förvänta sig så många.

Känns ärligt talat som att recensenten inte spelat speciellt mycket, eller orkat lägga tid på att titta runt lite.

Menar som kontrollerna exempel, nu vet jag inte exakt vad han syftar på då han inte nämner det i texten, men det är ju bara gå in i controls och ändra det man är missnöjd med.

Vet själv när jag köpte Arma3 så var kontrollerna jätte konstiga, så jag gick in på options och bindade om varenda knapp. Tog 10 minuter och nu funkar det utmärkt.
(Folk har inget tålamod längre och vill ha allt serverat på ett silverfat)

Skrivet av henkka:

En squadleader är då verkligen inte en bakgrundsfigur i Rising Storm (om man gör det korrekt).
Gruppchefer skall leda med eget exempel, ordern bör vara "följ mig" och de har dessutom en av spelets viktigaste resurser: rökgranaterna.

Jag har heller aldrig haft problem att hitta befolkade servrar.

Backgrundsfigur betyder inte oviktig figur.
En Backgrundsfigur kan vara väldigt viktig.

"vara prickskytten som håller sig i bakgrunden och låter dödandet vara ett distansarbete? Som squad leader är du också mer av en bakgrundsfigur."

Han säger inte att prickskytten är dålig, bara att han håller sig "i bakgrunden"

Med andra ord, Squadleadern är väldigt viktig, och han skall förvisso vara på frontlinjen, men han skall inte direkt ta täten i ett anfall, utan hålla sig längre bak. Och gärna söka skydd i/nära en capzone, istället för att aktivt leta efter fiender att döda. Med andra ord, han skall hålla sig i bakgrunden.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av General Failure:

Hyfsat men ljudeffekterna är usla. För få och för dåliga kartor. Vissa kräver mycket av commandern som oftast inte har en aning om vad uppgiften innebär. Ingen dedikerad server för Linux är och kommer vara Tripwires problem att nå en bredare marknad.

Ljudeffekterna usla? Du vet om att skjutvapen och explosioner inte låter som de gör i de flesta spel och filmer?

Ser man till BF3 så pratade ju Dice ut om att man var tvungen att ändra ljudeffekter för folk känner inte igen dem om man använder "riktiga".


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av Kane:
Skrivet av General Failure:

Hyfsat men ljudeffekterna är usla. För få och för dåliga kartor. Vissa kräver mycket av commandern som oftast inte har en aning om vad uppgiften innebär. Ingen dedikerad server för Linux är och kommer vara Tripwires problem att nå en bredare marknad.

Ljudeffekterna usla? Du vet om att skjutvapen och explosioner inte låter som de gör i de flesta spel och filmer?

Ser man till BF3 så pratade ju Dice ut om att man var tvungen att ändra ljudeffekter för folk känner inte igen dem om man använder "riktiga".

Det är usla ljudeffekter enligt min uppfattning och jag har varken BF3 eller filmer som referens. En KSP låter tex inte som en trasig moppe i verkligheten. De har helt enkelt inte lyckats särskilt väl. Det behöver dock inte betyda att det är ett kasst spel. Bara att det har få bra kartor som balanserar, inga dedikerade servrar för linux och kasst ljud. Utöver det är det en bra produkt.

12
Skriv svar