Oculus Rift fokuserar på pc och mobiler – inte konsoler

Robot
Oculus Rift fokuserar på pc och mobiler – inte konsoler
Medlem
Oculus Rift fokuserar på pc och mobiler – inte konsoler

Kan nog se lite småkonstigt ut, gå runt med mobilen och en Oculus Rift på skallen


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Företaget heter Oculus VR, inc. inte Oculus Rift VR ^^

Källa: http://www.oculusvr.com/company/

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Kan nog se lite småkonstigt ut, gå runt med mobilen och en Oculus Rift på skallen

Underbart! Föreställ dig Google streetview med GPS på mobilen och en Rift så är det ju precis som att se var man är i 3D där man är i verkligheten! Vilken potential!

Medlem

Kanske om det kommer en väldigt slimmad variant av Oculus Rift inom de närmsta 30 åren. (till mobiler dvs)
Framför datorn får jag gärna se hur dum ut som helst, ingen är snygg framför skärmen oavsett.

Medlem

Framtiden är cool ^^

"Oculus-Dödssiffran ökade idag då ytterliggare tio personer gick blint ut i hårt traffikerad väg."
Gamers kommenterar: " men de var Noobs, jag skulle aldrig göra så"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

"Oculus-Dödssiffran ökade idag då ytterliggare tio personer gick blint ut i hårt traffikerad väg."
Gamers kommenterar: " men de var Noobs, jag skulle aldrig göra så"

Tack garvade så jag vek mig kan absolut bli veckans forum svar...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Inte så konstigt då konsolerna är stängda system där det inte finns femhundraelva hobbyprogrammerare som experimenterar med OR.

Och 300 dollar blir 2000kr utan skatt. Men med tull och skatt borde den ligga på 3000kr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Ringo:
Skrivet av Dave Lister:

Kan nog se lite småkonstigt ut, gå runt med mobilen och en Oculus Rift på skallen

Underbart! Föreställ dig Google streetview med GPS på mobilen och en Rift så är det ju precis som att se var man är i 3D där man är i verkligheten! Vilken potential!

Precis därför en av mina bröder (som är utvecklare, av lite allt möjligt) skaffade ett developer kit. De har dock stött på lite problem med att fixa 3D, skulle behövas andra metoder för fotografering/inspelning än vad som finns idag.

Skribent
Skrivet av HardRenaLine:

Företaget heter Oculus VR, inc. inte Oculus Rift VR ^^

Källa: http://www.oculusvr.com/company/

Doh! Tack!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Kan nog se lite småkonstigt ut, gå runt med mobilen och en Oculus Rift på skallen

Inte mer än när folk använder handsfree.... hatar det...> : /

Random person: - Hej!

Jag: -Ehm... hej?... känner jag di...

Random person: -Näe jag hittade stället, det låg bakom hotellet!

Jag: :$

Fast det är klart, en högljud runda GTA Free For All med Occulust Rift på en allmän plats kanske inte är någon vidare bra idé...

Jag: -Mohahaha! Dö era jävlka polisgrisar! -HAhahaha såg ni kärringen jag mosa med min golfbil! -Oj här finns ju massor av härliga horor och fnask.

All runt omkring: \(゜ロ\) ヽ(`Д´)ノ (/ロ゜)/

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Ringo:
Skrivet av Dave Lister:

Kan nog se lite småkonstigt ut, gå runt med mobilen och en Oculus Rift på skallen

Underbart! Föreställ dig Google streetview med GPS på mobilen och en Rift så är det ju precis som att se var man är i 3D där man är i verkligheten! Vilken potential!

Precis därför en av mina bröder (som är utvecklare, av lite allt möjligt) skaffade ett developer kit. De har dock stött på lite problem med att fixa 3D, skulle behövas andra metoder för fotografering/inspelning än vad som finns idag.

Andra metoder än vad som finns idag? 3D fotograferas och spelas in med dubbla linser för att skapa en stereoskopisk film som sedan ska ses med båda ögonen.

Spel och bilder man skapar själva följer samma princip och renderas från två punkter för att skapa en stereoskopisk bild.

Har gjort en del 3D (3D) bilder själv på datorn och kan inte tänka mig någon annan metod för att göra 3D.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Sony vr kommer ju till ps4an så de här betyder ingenting, suck xbox one suck....

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Dave Lister:

Kan nog se lite småkonstigt ut, gå runt med mobilen och en Oculus Rift på skallen

Inte mer än när folk använder handsfree.... hatar det...> : /

Random person: - Hej!

Jag: -Ehm... hej?... känner jag di...

Random person: -Näe jag hittade stället, det låg bakom hotellet!

Jag: :$

Fast det är klart, en högljud runda GTA Free For All med Occulust Rift på en allmän plats kanske inte är någon vidare bra idé...

Jag: -Mohahaha! Dö era jävlka polisgrisar! -HAhahaha såg ni kärringen jag mosa med min golfbil! -Oj här finns ju massor av härliga horor och fnask.

All runt omkring: \(゜ロ\) ヽ(`Д´)ノ (/ロ゜)/

Tänk potentialen! Du plockar upp en träpinne och på Occulust Rift blir det ett häftigt vapen, plötsligt får alla hitpoints och hp bar över huvudet. Eller så vänder du på pinnen och spelar lite golf. Helt plötsligt behöver du inte resa dig från arslet utan allt sköts i vr, härligt framför datorn, som är inbyggd i hjärnan för full kraft och du ligger suspenderad i luft ovanför en anti gravitations säng.

Nä men kanske inte riktigt så långt förutom den där anti gravitations sängen låter skönt. Tänk på potentialen med Occulust Rift och termen leka krig. En pinne i ett barns fantasi är ett äkta skjutvapen, den coolaste som finns. Statsen baseras på själva pinnen och hp på storleken på ungen etc. Aldrig ett bråk om vem som skjut vem och vem som undvek att blev träffad. Eller du står på kontoret och spenderar lunchen en runda golf med en kund på andra sidan jorden. Den första som säljer en vara genom Occulust Rift kommer tjäna en massa pengar på det.

Occulust Rift är bara början på en rad många mer virtual reality mackapärer

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Sony vr kommer ju till ps4an så de här betyder ingenting, suck xbox one suck....

Sony vr? Har du länk till något för allt jag hittar när jag googlar är deras hmz.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Sony vr kommer ju till ps4an så de här betyder ingenting, suck xbox one suck....

Trevligt, kan du ge belagg till ditt uttalande?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Dave Lister:

Kan nog se lite småkonstigt ut, gå runt med mobilen och en Oculus Rift på skallen

Inte mer än när folk använder handsfree.... hatar det...&gt; : /

Random person: - Hej!

Jag: -Ehm... hej?... känner jag di...

Hahaha, ett typiskt svenskt svar. Hälsar en främmande person så ifrågasätter man det. (Förstår vad du försöker få sagt dock, haha.)

Medlem
k3m
Medlem

Kommer köpa detta direkt när det kommer.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Ringo:
Skrivet av Dave Lister:

Kan nog se lite småkonstigt ut, gå runt med mobilen och en Oculus Rift på skallen

Underbart! Föreställ dig Google streetview med GPS på mobilen och en Rift så är det ju precis som att se var man är i 3D där man är i verkligheten! Vilken potential!

Precis därför en av mina bröder (som är utvecklare, av lite allt möjligt) skaffade ett developer kit. De har dock stött på lite problem med att fixa 3D, skulle behövas andra metoder för fotografering/inspelning än vad som finns idag.

Andra metoder än vad som finns idag? 3D fotograferas och spelas in med dubbla linser för att skapa en stereoskopisk film som sedan ska ses med båda ögonen.

Spel och bilder man skapar själva följer samma princip och renderas från två punkter för att skapa en stereoskopisk bild.

Har gjort en del 3D (3D) bilder själv på datorn och kan inte tänka mig någon annan metod för att göra 3D.

Japp men du måste göra det i 360 grader också Vilket går med dagens teknik men resultatet är fortfarande inte tillräckligt bra för Occulus. Precis som i google streetview så begränsas du till att stå på en plats och förflytta dig en större sträcka varje gång du vill se något nytt

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Kanske om det kommer en väldigt slimmad variant av Oculus Rift inom de närmsta 30 åren. (till mobiler dvs)
Framför datorn får jag gärna se hur dum ut som helst, ingen är snygg framför skärmen oavsett.

Google glass?...

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Ringo:
Skrivet av Dave Lister:

Kan nog se lite småkonstigt ut, gå runt med mobilen och en Oculus Rift på skallen

Underbart! Föreställ dig Google streetview med GPS på mobilen och en Rift så är det ju precis som att se var man är i 3D där man är i verkligheten! Vilken potential!

Precis därför en av mina bröder (som är utvecklare, av lite allt möjligt) skaffade ett developer kit. De har dock stött på lite problem med att fixa 3D, skulle behövas andra metoder för fotografering/inspelning än vad som finns idag.

Andra metoder än vad som finns idag? 3D fotograferas och spelas in med dubbla linser för att skapa en stereoskopisk film som sedan ska ses med båda ögonen.

Spel och bilder man skapar själva följer samma princip och renderas från två punkter för att skapa en stereoskopisk bild.

Har gjort en del 3D (3D) bilder själv på datorn och kan inte tänka mig någon annan metod för att göra 3D.

Japp men du måste göra det i 360 grader också Vilket går med dagens teknik men resultatet är fortfarande inte tillräckligt bra för Occulus. Precis som i google streetview så begränsas du till att stå på en plats och förflytta dig en större sträcka varje gång du vill se något nytt

360 grader betyder att du måste ha ett fisköga eller liknande för att kunna se bakom, över och under dig samtidigt somnade tittar framåt.
Det du tänker på är nog att or har en bredare field of view. Och därför inte fungerar som en vanlig skärm.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar