Inga dedicated servers eller mods för MW2 PC lol

Inaktiv
Inga dedicated servers eller mods för MW2 PC lol

---

Medlem

Inget köp för mig iaf.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är det här bekräftat? Fy vad illa i så fall! Nu blir jag tveksam till köp...

Det enda som låter bra av det där, är väl att de kommer använda VAC istället för PB!

Inaktiv

Nu har dom pinkat på oss för sista gången. Dom mjölkar oss varje år med en ny version, dom mördade mappingforumdelen i sitt forum så att custom byggandet försvårades. Nu mördade dom just möjligheten för att göra customs överhuvudtaget, ska ta betalt för nya kartor (Patcher också?), förhindrar att folk kan sätta upp servrar (För att hindra crackade servrar?), dom kan ta sitt fucking konsolskit och köra upp dit solens strålar inte når! Förtydligande: Då menar jag inte Boden....

Medlem

Ja det är bekräftat via en podcast där FourZeroTwo (cm för iw) snackar med några av de största grabbarna inom Cod communityn bl.a Garjatax som utvecklat CodTV och Promod dylikt.

Jag föreslår att ni lyssnar på den , grabbarna ställer iw's cm mot väggen ganska bra med helt rätt frågor som vem som helst insatt i cod hade frågat, dessutom disskuterar dem väldigt mycket runt detta då det kom som en shock för alla.

http://www.ustream.tv/recorded/2369799
(en timme och 40 minuter in så har Fourzerotwo anlänt till showen och börjar svara på frågor , shocken kommer ca 1:41)

Har avbeställt min förbokning dirr, ett riktigt bakslag för cod serien som tar slut efter 6 års lyckat clan/scene gamande 2003-2009 rip.

Medlem

Först blev vi rövknullade av Codemasters (OFP2:DR har inte dedikerade servrar) och nu till och med av Infinity Ward. Det är ju fan i mig helt sjukt. Jag har haft det på känn ett tag, men nu börjar vi få det bekräftat - PC-spelen kommer på sikt att försvinna till förmån för konsollerna.

Medlem

Tror dom förlorar mer pengar på det.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Det är ju uppenbart att man vill korta ner livslängden på spelen, så att man tröttnar och köper ett nytt. Genom att använda en centraliserad serverhantering får man också bort piratkopior och crackade servrar. Detta tillsammans med extrakartor som man måste köpa online gör att man får in mer pengar, vilket allt naturligtvis handlar om.

Medlem

Jag är jävligt nära på att avboka CoD MW2 till PC... Men eftersom allting är betalt med kreditkort så vet jag inte om jag orkar.

PC spelen på FPS fronten är döende... Jag kan bara rekommendera att ni skriver på här:

Det ökar med en signering varje uppdatering (F5) och det är smått fantastiskt då det är uppe i 6250 signeringar på bara 1 dag (max).

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

ja fuck it, då är det nog, pc gaming är dött.. inget köp för min del tills det kommer.

Medlem

Så var det slut med CoD-serien för min del. Jag har under åren köpt alla versioner i flera ex. till mig själv och barnen, men nu är det slut.
Får väl bli BF2 serien i stället...

Medlem

jag ser det positiva i det här iallafall, då satsar jag fullt ut på BF bad company 2 till PC. Då hinner jag uppgradera datorn också innan det släpps!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Jag är jävligt nära på att avboka CoD MW2 till PC... Men eftersom allting är betalt med kreditkort så vet jag inte om jag orkar.

PC spelen på FPS fronten är döende... Jag kan bara rekommendera att ni skriver på här:

Det ökar med en signering varje uppdatering (F5) och det är smått fantastiskt då det är uppe i 6250 signeringar på bara 1 dag (max).

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw

Om du inte bokat på något skumt ställe brukar det inte vara några problem att avboka även om man betalat med kort.

Medlem

Mer än 20.000 har skrivit på den nu!

Medlem
Skrivet av Remus:

jag ser det positiva i det här iallafall, då satsar jag fullt ut på BF bad company 2 till PC. Då hinner jag uppgradera datorn också innan det släpps!

No offense, men vem har sagt att dem kommer ha dedikerade serverar och ordentlig pc support?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Remus:

jag ser det positiva i det här iallafall, då satsar jag fullt ut på BF bad company 2 till PC. Då hinner jag uppgradera datorn också innan det släpps!

No offense, men vem har sagt att dem kommer ha dedikerade serverar och ordentlig pc support?

Dice, typ.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Har avbokat COD:MW2 och nu så anser jag mig vara ett fan av alla COD spel innan MW2 och jag anser mig inte vara ett fan till Infinity Ward längre även om dom fixar dedicerade servrar så tvekar jag på att köpa spelet.

JÄVLA BACKSTABERS DÖD ÅT KONSOLERNA MED DERAS FÖRENKLADE SKIT!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tror faktiskt det kommer sluta bra. (förutom att man inte kan modda)


signatur

Rawr

Medlem

Katastrof. Verkligen ett steg tillbaka för PC-gaming. Man förstår ju varför dom inte släppt den här bomben förren mindre än en månad före spelsläppet...

Medlem

Skulle inte ha svårt och tro att något snille gör någon hax så man kan köra dedicated servers och så kommer alla fixa de genom download. Och då kommer dom att skrika bloody Murder...

Medlem

inte för att jag kommer spela PC versionen av detta spel (kanske kör på 360 tills BFBC2 kommer) men jag har en gång i tiden varit en dedikerad pc-spelare och tycker att PC'n ska få behålla sina fördelar.

det är synd att dom riktiga PC-spelen blir färre och färre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inget köp för mig. >:(


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Näe nu blir ja ledsen, om inte dedikerade servrar är med kan jag lika gärna köpa det till 360.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Det är nu över 100000 !


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Inte planerat köpa MW2 och skippade först att signa http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html såklart

men sen kom jag att tänka på att det är viktigt att ändå göra det för i framtiden kanske jag köper ett liknande spel och vill spela online på det så jag skrev under, alla andra utvecklare kanske ju gör samma sak som Infinity Ward om dom ser att det gick smidigt för dom.

Jag vill ha en lista med servrar inte trycka på en knapp så vips så kommer man till ett rum där hosten trycker igång en bana.

Ingen höjdare spela på en icke dedikerad server utan från ett hushåll där nån kanske helt plötsligt börjar tanka, och en del värdar lär ju stänga ner för alla om dom blir sura på att dom har låg kill death ratio eller blir knivade bakifrån etc.

IW vill väl ockra ut sina egna banor som DLC och stävja piratism eller/och så är dom dumma i skann.

Plus blir nog inge stöd för moddar heller, som jag sa i nyheten för det här så är ju CS som legat på försäljningstoppen i flera år en mod från början.

Wall of text hits you for 500.

Medlem

Precis!

Det känns som om alla förändringar dem gjort är för att göra PC så lik konsollupplägget som möjligt så de kan ta betalt för tillägg som de släpper.

Inga modmöjligheter.
Inga custom maps, som förlänger livslängden på spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av lvitriol:

Inte planerat köpa MW2 och skippade först att signa http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html såklart

Ingen höjdare spela på en icke dedikerad server utan från ett hushåll där nån kanske helt plötsligt börjar tanka, och en del värdar lär ju stänga ner för alla om dom blir sura på att dom har låg kill death ratio eller blir knivade bakifrån etc.

Wall of text hits you for 500.

Det kommer komma en sak som kallas "Host Imigration" dvs att när en "Host" går så blir en annan person på server "Host" vilket äger!:up::up:

Inaktiv

Vi måste hjälpas åt att få asen som bestämt att vi inte skall ha dedicerade serverar på cod6 att fatta att dom inte kan göra så.

Klicka på länken nedan, regga er och klicka sedan på länken igen, skriva vad faan som helst att ni avbokat spelet, att ni ALDRIG köper spelet om dom inte lägger dit serverarna.

http://www.infinityward.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=137014

Glöm heller inte att skriva på klagomålet!!!

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw

Kom igen nu...

Medlem
Skrivet av Yonnes:
Skrivet av lvitriol:

Inte planerat köpa MW2 och skippade först att signa http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html såklart

Ingen höjdare spela på en icke dedikerad server utan från ett hushåll där nån kanske helt plötsligt börjar tanka, och en del värdar lär ju stänga ner för alla om dom blir sura på att dom har låg kill death ratio eller blir knivade bakifrån etc.

Wall of text hits you for 500.

Det kommer komma en sak som kallas "Host Imigration" dvs att när en "Host" går så blir en annan person på server "Host" vilket äger!:up::up:

Bättre än att det stängs av men även en konsol spelare kan väl förstå att det inte är lika bra som en dedikerat server?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Yonnes:
Skrivet av lvitriol:

Inte planerat köpa MW2 och skippade först att signa http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html såklart

Ingen höjdare spela på en icke dedikerad server utan från ett hushåll där nån kanske helt plötsligt börjar tanka, och en del värdar lär ju stänga ner för alla om dom blir sura på att dom har låg kill death ratio eller blir knivade bakifrån etc.

Wall of text hits you for 500.

Det kommer komma en sak som kallas "Host Imigration" dvs att när en "Host" går så blir en annan person på server "Host" vilket äger!:up::up:

Bättre än att det stängs av men även en konsol spelare kan väl förstå att det inte är lika bra som en dedikerat server?

Vad det betyder är att precis i ett avgörande ögonblick laggar det som tusan, hälften av spelarna droppar och efter en stund ragequttar resten för att det hänt 5 gånger senaste halvtimmen. Ungefär som i Fat Princess.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar