Dead Rising 3 – Döda zombies iförd mankini

Robot
Dead Rising 3 – Döda zombies iförd mankini
Medlem
Dead Rising 3 – Döda zombies iförd mankini

Instant GotY!

Medlem

Väck mig när det kommer till PC.

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sa de väl förrut att de tagit bort timern.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Det står i artikeln..

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Nightmare Mode finns för oss som gillar timern

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Du behöver inte vara besviken, Det går nämligen att köra med time limit om man vill, detta ska tydligen kallas nightmare mode! Finns mer info i denna artikel!

http://www.ign.com/articles/2013/06/11/e3-2013-new-dead-risin...

Medlem
Skrivet av SwedishDemon:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Du behöver inte vara besviken, Det går nämligen att köra med time limit om man vill, detta ska tydligen kallas nightmare mode! Finns mer info i denna artikel!

http://www.ign.com/articles/2013/06/11/e3-2013-new-dead-risin...

Oh shit. Vad glad jag blir! Fan, jag som var så säker det kommer bli ett PS4-köp när DR3 ändå inte skulle falla mig i smaken längre...

KoP
Medlem

Skönt att timern är borta. Det var nog den enda jag störde mig på i Dead rising spelen. Och andra sidan har man sex dagar på sig in-game time, men det slussas man väl automatisk igenom via checkpoints eller något så att man slipper pressen?

Skrivet av speurk:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Det står i artikeln..

Visar sig att texten klipps av i min mobil, någon annan som har problem med FZ.se på android mobiler, eller är det bara jag?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Varför bara till Xbone?

Tvåan kom ju till alla tre plattformar.. Dom kommer att förlora på detta.


signatur
Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av speurk:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Det står i artikeln..

Visar sig att texten klipps av i min mobil, någon annan som har problem med FZ.se på android mobiler, eller är det bara jag?

Inga problem för mig när jag kör mobilsidan.

Skribent
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Tidspress är Jersey Shore-generationens svar på hardcore. På min tid behövdes det minsann ingen tidspress för att spel skulle vara hardcore


signatur

I am the black wizards.

Medlem

En av anledningarna till att det blir Xbox 1 istället för Ps4 till en början med. Inte för att jag gillar MS men de är ena jävlar på att säkra exklusiva titlar..

Medlem
Skrivet av Davwve:

Varför bara till Xbone?

Tvåan kom ju till alla tre plattformar.. Dom kommer att förlora på detta.

Vild gissning, för att Microsoft är utgivare? Och att det inte kommer till PC, kan måhända vara för att det kan öka intäkterna för x1

edit: Efter lite mer googling så kan måhända att jag har fel att dom är utgivare (trots att det var infon jag hittade först) men för att dom kanske har betalat för exclusivitet?

Medlem

Och priset för sverigest sämsta videospelare går till FZ, som vanligt. Varför inte bara länka på youtube som alla andra...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av speurk:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Det står i artikeln..

Visar sig att texten klipps av i min mobil, någon annan som har problem med FZ.se på android mobiler, eller är det bara jag?

Jag ser den perfekt på htc one

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Tidspress är Jersey Shore-generationens svar på hardcore. På min tid behövdes det minsann ingen tidspress för att spel skulle vara hardcore

Dead Rising-spelen behöver det för spelets koncept är att zombies är svagare än smör som stått för länge ute i solen. Man kan döda 10.000 utan problem och det ska vara så. Spelseriens utmaningar dyker upp när du behövs på flera ställen för att låsa upp det riktiga slutet och försöker få 53.595 Zombies killed samtidigt eller bara när du har bråttom och de jobbiga kräken lyckas fälla dig.

På din tid? Jag är typ lika gammal som dig, kanske bara några år i skillnad.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Tidspress är Jersey Shore-generationens svar på hardcore. På min tid behövdes det minsann ingen tidspress för att spel skulle vara hardcore

Dead Rising-spelen behöver det för spelets koncept är att zombies är svagare än smör som stått för länge ute i solen. Man kan döda 10.000 utan problem och det ska vara så. Spelseriens utmaningar dyker upp när du behövs på flera ställen för att låsa upp det riktiga slutet och försöker få 53.595 Zombies killed samtidigt eller bara när du har bråttom och de jobbiga kräken lyckas fälla dig.

På din tid? Jag är typ lika gammal som dig, kanske bara några år i skillnad.

Och vad hindrar dom från att göra spelet med svårare zombies? Varför måste dom ha tidspress för att det ska vara "svårt"? Det enda det gör är att man inte kan utforska ordentligt, gör spelet svårt på riktigt istället säger jag.

Btw, hoppas hoppas att dom väljer att släppa det på PC sen åtminstone . PS4 skulle vara bättre då jag tycker dead rising är ett soff spel, men det tror jag knappast att det kommer släppas till, så håller tummarna för en PC version

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Tidspress är Jersey Shore-generationens svar på hardcore. På min tid behövdes det minsann ingen tidspress för att spel skulle vara hardcore

Dead Rising-spelen behöver det för spelets koncept är att zombies är svagare än smör som stått för länge ute i solen. Man kan döda 10.000 utan problem och det ska vara så. Spelseriens utmaningar dyker upp när du behövs på flera ställen för att låsa upp det riktiga slutet och försöker få 53.595 Zombies killed samtidigt eller bara när du har bråttom och de jobbiga kräken lyckas fälla dig.

På din tid? Jag är typ lika gammal som dig, kanske bara några år i skillnad.

Och vad hindrar dom från att göra spelet med svårare zombies? Varför måste dom ha tidspress för att det ska vara "svårt"? Det enda det gör är att man inte kan utforska ordentligt, gör spelet svårt på riktigt istället säger jag.

Btw, hoppas hoppas att dom väljer att släppa det på PC sen åtminstone . PS4 skulle vara bättre då jag tycker dead rising är ett soff spel, men det tror jag knappast att det kommer släppas till, så håller tummarna för en PC version

Jag nämnde det i texten. KONCEPTET är att zombies ska vara svaga och lättdödade i spelet. Ändrar man det får man Resident Evil d.v.s ett helt annat spel. Men vill ni ha svåra fiender i DR-spelen är det ju iofs bara att leta upp de svårare Psychopath-fienderna först.

Also, man blir väldigt bra belönad i DR-spelen om man utforskar. Det är då man stöter på de mer bisarra situationerna och får t.ex. en chans att ta ett foto när nån skjuter skallen av sig (massa DRAMA och GORE)

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Tidspress är Jersey Shore-generationens svar på hardcore. På min tid behövdes det minsann ingen tidspress för att spel skulle vara hardcore

Dead Rising-spelen behöver det för spelets koncept är att zombies är svagare än smör som stått för länge ute i solen. Man kan döda 10.000 utan problem och det ska vara så. Spelseriens utmaningar dyker upp när du behövs på flera ställen för att låsa upp det riktiga slutet och försöker få 53.595 Zombies killed samtidigt eller bara när du har bråttom och de jobbiga kräken lyckas fälla dig.

På din tid? Jag är typ lika gammal som dig, kanske bara några år i skillnad.

Och vad hindrar dom från att göra spelet med svårare zombies? Varför måste dom ha tidspress för att det ska vara "svårt"? Det enda det gör är att man inte kan utforska ordentligt, gör spelet svårt på riktigt istället säger jag.

Btw, hoppas hoppas att dom väljer att släppa det på PC sen åtminstone . PS4 skulle vara bättre då jag tycker dead rising är ett soff spel, men det tror jag knappast att det kommer släppas till, så håller tummarna för en PC version

Jag nämnde det i texten. KONCEPTET är att zombies ska vara svaga och lättdödade i spelet. Ändrar man det får man Resident Evil d.v.s ett helt annat spel. Men vill ni ha svåra fiender i DR-spelen är det ju iofs bara att leta upp de svårare Psychopath-fienderna först.

Also, man blir väldigt bra belönad i DR-spelen om man utforskar. Det är då man stöter på de mer bisarra situationerna och får t.ex. en chans att ta ett foto när nån skjuter skallen av sig (massa DRAMA och GORE)

Jaja visst, vissa gillar svåra spel, medans andra gillar casual med fejkade svårigheter. Men kan förstå att man inte gillar när dom ändrar om någonting som man gillar med en spel serie. Men som alla säger när det kommer till x1 "Stäng inte ute framtiden"

edit: Sen, är inte konceptet mest att man ska döda zombies i horder med egenbyggda vapen? Så har alltid jag sett dead rising, och att tidspressen bara vart något irriterande som gjort att jag måste springa igenom spelet. Förstår inte det roliga med att springa igenom spel. Men alla har ju olika preferenser, jag gillar spel som jag inte har tidspress på, du gillar casual games med timer. Förstår inte hur ett spel kan räknas som hardcore game pga en timer, skrattretande

Men men, som sagt, vi alla gillar olika och din åsikt är ju inte mer fel än min egentligen, då det handlar om preferenser

edit2: Sen, RE? Som inte är samma spel som det var från början?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Tidspress är Jersey Shore-generationens svar på hardcore. På min tid behövdes det minsann ingen tidspress för att spel skulle vara hardcore

Dead Rising-spelen behöver det för spelets koncept är att zombies är svagare än smör som stått för länge ute i solen. Man kan döda 10.000 utan problem och det ska vara så. Spelseriens utmaningar dyker upp när du behövs på flera ställen för att låsa upp det riktiga slutet och försöker få 53.595 Zombies killed samtidigt eller bara när du har bråttom och de jobbiga kräken lyckas fälla dig.

På din tid? Jag är typ lika gammal som dig, kanske bara några år i skillnad.

Och vad hindrar dom från att göra spelet med svårare zombies? Varför måste dom ha tidspress för att det ska vara "svårt"? Det enda det gör är att man inte kan utforska ordentligt, gör spelet svårt på riktigt istället säger jag.

Btw, hoppas hoppas att dom väljer att släppa det på PC sen åtminstone . PS4 skulle vara bättre då jag tycker dead rising är ett soff spel, men det tror jag knappast att det kommer släppas till, så håller tummarna för en PC version

Jag nämnde det i texten. KONCEPTET är att zombies ska vara svaga och lättdödade i spelet. Ändrar man det får man Resident Evil d.v.s ett helt annat spel. Men vill ni ha svåra fiender i DR-spelen är det ju iofs bara att leta upp de svårare Psychopath-fienderna först.

Also, man blir väldigt bra belönad i DR-spelen om man utforskar. Det är då man stöter på de mer bisarra situationerna och får t.ex. en chans att ta ett foto när nån skjuter skallen av sig (massa DRAMA och GORE)

Jaja visst, vissa gillar svåra spel, medans andra gillar casual med fejkade svårigheter. Men kan förstå att man inte gillar när dom ändrar om någonting som man gillar med en spel serie. Men som alla säger när det kommer till x1 "Stäng inte ute framtiden"

edit: Sen, är inte konceptet mest att man ska döda zombies i horder med egenbyggda vapen? Så har alltid jag sett dead rising, och att tidspressen bara vart något irriterande som gjort att jag måste springa igenom spelet. Förstår inte det roliga med att springa igenom spel. Men alla har ju olika preferenser, jag gillar spel som jag inte har tidspress på, du gillar casual games med timer. Förstår inte hur ett spel kan räknas som hardcore game pga en timer, skrattretande

Men men, som sagt, vi alla gillar olika och din åsikt är ju inte mer fel än min egentligen, då det handlar om preferenser

edit2: Sen, RE? Som inte är samma spel som det var från början?

Bara för att du är van vid att högre svårighetsgrader endast ter sig med mer svårdödade fiender så betyder det inte att det är det enda sättet ett spel kan vara svårt på. New Super Luigi U är ju t.ex. ett DLC till nya New Super Mario Bros där du bara har 99 sekunder på dig att klara varje bana. Det har redan fått en hel del beröm för sin svårighetsgrad.

Egenbyggda vapen dök för första gången upp i Dead Rising 2, annars har det väl varit så att allting i köpcentret kan användas som vapen och ja, det gäller att vara kreativ och lära sig hitta de bästa sätten att döda så många zombies som möjligt för att SPARA TID. Sen är det ju inte att man springer igenom spelen. Du är fortfarande tvungen att rädda både överlevare och besegra psychopaths om du vill se dem riktiga sluten.

Jag jämförde med Resident Evil och åsyfta de första spelen eftersom zombierna där tåler jättemycket stryk men är också mycket färre. Hade de gjort zombierna starkare i Dead Rising så hade de nog varit tvungna att ta ner på mängden zombies också och då hade det inte varit samma spel längre.

Jag gillar väldigt många spel och jag tycker om att variera mig, t.ex. just nu viger jag en hel del tid åt Hotline Miami. Spel kan vara svåra på många olika sätt och där är ingen svårighetsgrad i spel som är fejk egentligen. Det är väl bara om ett spel är otroligt matematiskt och handlar enbart om siffror som man kan säga så.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Tidspress är Jersey Shore-generationens svar på hardcore. På min tid behövdes det minsann ingen tidspress för att spel skulle vara hardcore

Dead Rising-spelen behöver det för spelets koncept är att zombies är svagare än smör som stått för länge ute i solen. Man kan döda 10.000 utan problem och det ska vara så. Spelseriens utmaningar dyker upp när du behövs på flera ställen för att låsa upp det riktiga slutet och försöker få 53.595 Zombies killed samtidigt eller bara när du har bråttom och de jobbiga kräken lyckas fälla dig.

På din tid? Jag är typ lika gammal som dig, kanske bara några år i skillnad.

Och vad hindrar dom från att göra spelet med svårare zombies? Varför måste dom ha tidspress för att det ska vara "svårt"? Det enda det gör är att man inte kan utforska ordentligt, gör spelet svårt på riktigt istället säger jag.

Btw, hoppas hoppas att dom väljer att släppa det på PC sen åtminstone . PS4 skulle vara bättre då jag tycker dead rising är ett soff spel, men det tror jag knappast att det kommer släppas till, så håller tummarna för en PC version

Jag nämnde det i texten. KONCEPTET är att zombies ska vara svaga och lättdödade i spelet. Ändrar man det får man Resident Evil d.v.s ett helt annat spel. Men vill ni ha svåra fiender i DR-spelen är det ju iofs bara att leta upp de svårare Psychopath-fienderna först.

Also, man blir väldigt bra belönad i DR-spelen om man utforskar. Det är då man stöter på de mer bisarra situationerna och får t.ex. en chans att ta ett foto när nån skjuter skallen av sig (massa DRAMA och GORE)

Jaja visst, vissa gillar svåra spel, medans andra gillar casual med fejkade svårigheter. Men kan förstå att man inte gillar när dom ändrar om någonting som man gillar med en spel serie. Men som alla säger när det kommer till x1 "Stäng inte ute framtiden"

edit: Sen, är inte konceptet mest att man ska döda zombies i horder med egenbyggda vapen? Så har alltid jag sett dead rising, och att tidspressen bara vart något irriterande som gjort att jag måste springa igenom spelet. Förstår inte det roliga med att springa igenom spel. Men alla har ju olika preferenser, jag gillar spel som jag inte har tidspress på, du gillar casual games med timer. Förstår inte hur ett spel kan räknas som hardcore game pga en timer, skrattretande

Men men, som sagt, vi alla gillar olika och din åsikt är ju inte mer fel än min egentligen, då det handlar om preferenser

edit2: Sen, RE? Som inte är samma spel som det var från början?

Bara för att du är van vid att högre svårighetsgrader endast ter sig med mer svårdödade fiender så betyder det inte att det är det enda sättet ett spel kan vara svårt på. New Super Luigi U är ju t.ex. ett DLC till nya New Super Mario Bros där du bara har 99 sekunder på dig att klara varje bana. Det har redan fått en hel del beröm för sin svårighetsgrad.

Egenbyggda vapen dök för första gången upp i Dead Rising 2, annars har det väl varit så att allting i köpcentret kan användas som vapen och ja, det gäller att vara kreativ och lära sig hitta de bästa sätten att döda så många zombies som möjligt för att SPARA TID. Sen är det ju inte att man springer igenom spelen. Du är fortfarande tvungen att rädda både överlevare och besegra psychopaths om du vill se dem riktiga sluten.

Jag jämförde med Resident Evil och åsyfta de första spelen eftersom zombierna där tåler jättemycket stryk men är också mycket färre. Hade de gjort zombierna starkare i Dead Rising så hade de nog varit tvungna att ta ner på mängden zombies också och då hade det inte varit samma spel längre.

Jag gillar väldigt många spel och jag tycker om att variera mig, t.ex. just nu viger jag en hel del tid åt Hotline Miami. Spel kan vara svåra på många olika sätt och där är ingen svårighetsgrad i spel som är fejk egentligen. Det är väl bara om ett spel är otroligt matematiskt och handlar enbart om siffror som man kan säga så.

Aha, jag har inte kört 1an. Men jag vet inte, kanske tycker tidslimit är fejkad svårighetsgrad för att jag aldrig gillat när spel går på tid (Sonic och dyl spel räknar jag inte med då man inte behövde vara så jätte duktig för att hinna innan tiden var slut ) .

När jag egentligen tänker efter, så att kalla det för fejkad svårighetsgrad är väldigt fel av mig, för isf skulle ju även t.ex spel som supermeatboy ha fejkad svårighetsgrad i mina ögon. Men tycker fortfarande det finns fler sätt att göra spel svårt än att låta det gå på tid, men jag är ganska säker på att dom inte kommer ändra svårighetsgraden på något annat sätt än att ta bort tidspressen, men turligt nog så kan man ju iaf välja det om man gillar det . Själv hoppas jag man kan göra fienderna svårare om det blir för lätt (om det kommer till pc vill säga, annars skiter jag i vilket ;p )

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Tidspress är Jersey Shore-generationens svar på hardcore. På min tid behövdes det minsann ingen tidspress för att spel skulle vara hardcore

Dead Rising-spelen behöver det för spelets koncept är att zombies är svagare än smör som stått för länge ute i solen. Man kan döda 10.000 utan problem och det ska vara så. Spelseriens utmaningar dyker upp när du behövs på flera ställen för att låsa upp det riktiga slutet och försöker få 53.595 Zombies killed samtidigt eller bara när du har bråttom och de jobbiga kräken lyckas fälla dig.

På din tid? Jag är typ lika gammal som dig, kanske bara några år i skillnad.

Och vad hindrar dom från att göra spelet med svårare zombies? Varför måste dom ha tidspress för att det ska vara "svårt"? Det enda det gör är att man inte kan utforska ordentligt, gör spelet svårt på riktigt istället säger jag.

Btw, hoppas hoppas att dom väljer att släppa det på PC sen åtminstone . PS4 skulle vara bättre då jag tycker dead rising är ett soff spel, men det tror jag knappast att det kommer släppas till, så håller tummarna för en PC version

Jag nämnde det i texten. KONCEPTET är att zombies ska vara svaga och lättdödade i spelet. Ändrar man det får man Resident Evil d.v.s ett helt annat spel. Men vill ni ha svåra fiender i DR-spelen är det ju iofs bara att leta upp de svårare Psychopath-fienderna först.

Also, man blir väldigt bra belönad i DR-spelen om man utforskar. Det är då man stöter på de mer bisarra situationerna och får t.ex. en chans att ta ett foto när nån skjuter skallen av sig (massa DRAMA och GORE)

Jaja visst, vissa gillar svåra spel, medans andra gillar casual med fejkade svårigheter. Men kan förstå att man inte gillar när dom ändrar om någonting som man gillar med en spel serie. Men som alla säger när det kommer till x1 "Stäng inte ute framtiden"

edit: Sen, är inte konceptet mest att man ska döda zombies i horder med egenbyggda vapen? Så har alltid jag sett dead rising, och att tidspressen bara vart något irriterande som gjort att jag måste springa igenom spelet. Förstår inte det roliga med att springa igenom spel. Men alla har ju olika preferenser, jag gillar spel som jag inte har tidspress på, du gillar casual games med timer. Förstår inte hur ett spel kan räknas som hardcore game pga en timer, skrattretande

Men men, som sagt, vi alla gillar olika och din åsikt är ju inte mer fel än min egentligen, då det handlar om preferenser

edit2: Sen, RE? Som inte är samma spel som det var från början?

Bara för att du är van vid att högre svårighetsgrader endast ter sig med mer svårdödade fiender så betyder det inte att det är det enda sättet ett spel kan vara svårt på. New Super Luigi U är ju t.ex. ett DLC till nya New Super Mario Bros där du bara har 99 sekunder på dig att klara varje bana. Det har redan fått en hel del beröm för sin svårighetsgrad.

Egenbyggda vapen dök för första gången upp i Dead Rising 2, annars har det väl varit så att allting i köpcentret kan användas som vapen och ja, det gäller att vara kreativ och lära sig hitta de bästa sätten att döda så många zombies som möjligt för att SPARA TID. Sen är det ju inte att man springer igenom spelen. Du är fortfarande tvungen att rädda både överlevare och besegra psychopaths om du vill se dem riktiga sluten.

Jag jämförde med Resident Evil och åsyfta de första spelen eftersom zombierna där tåler jättemycket stryk men är också mycket färre. Hade de gjort zombierna starkare i Dead Rising så hade de nog varit tvungna att ta ner på mängden zombies också och då hade det inte varit samma spel längre.

Jag gillar väldigt många spel och jag tycker om att variera mig, t.ex. just nu viger jag en hel del tid åt Hotline Miami. Spel kan vara svåra på många olika sätt och där är ingen svårighetsgrad i spel som är fejk egentligen. Det är väl bara om ett spel är otroligt matematiskt och handlar enbart om siffror som man kan säga så.

Aha, jag har inte kört 1an. Men jag vet inte, kanske tycker tidslimit är fejkad svårighetsgrad för att jag aldrig gillat när spel går på tid (Sonic och dyl spel räknar jag inte med då man inte behövde vara så jätte duktig för att hinna innan tiden var slut ) .

När jag egentligen tänker efter, så att kalla det för fejkad svårighetsgrad är väldigt fel av mig, för isf skulle ju även t.ex spel som supermeatboy ha fejkad svårighetsgrad i mina ögon. Men tycker fortfarande det finns fler sätt att göra spel svårt än att låta det gå på tid, men jag är ganska säker på att dom inte kommer ändra svårighetsgraden på något annat sätt än att ta bort tidspressen, men turligt nog så kan man ju iaf välja det om man gillar det . Själv hoppas jag man kan göra fienderna svårare om det blir för lätt (om det kommer till pc vill säga, annars skiter jag i vilket ;p )

Jag känner mig bra nöjd med hur de har valt att göra nu iaf, två modes som förhoppningsvis gör alla nöjda.

Boss-striderna brukar vara galet svåra ibland. Speciellt sista bossarna

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Traveller in time:

Slipper vi timern denna gång??????

Kan inte se filmen på min mobil, så om någon vill upplysa mig.

Eftersom alla ni casuals klagar på dem så tar de bort dem.

Det gör mig faktiskt arg, för timern var den enda utmaningen som serien hade. Det var ett spel som handla överlevnad och ta hand om överlevare innan tiden tog slut, inte ett Zombie-Grind-RPG-Sandbox som de flesta verkar tro. Hade ni velat ha det kunde ni spelat Prototype istället.

/Besviken Dead Rising-fan.

Tidspress är Jersey Shore-generationens svar på hardcore. På min tid behövdes det minsann ingen tidspress för att spel skulle vara hardcore

Dead Rising-spelen behöver det för spelets koncept är att zombies är svagare än smör som stått för länge ute i solen. Man kan döda 10.000 utan problem och det ska vara så. Spelseriens utmaningar dyker upp när du behövs på flera ställen för att låsa upp det riktiga slutet och försöker få 53.595 Zombies killed samtidigt eller bara när du har bråttom och de jobbiga kräken lyckas fälla dig.

På din tid? Jag är typ lika gammal som dig, kanske bara några år i skillnad.

Och vad hindrar dom från att göra spelet med svårare zombies? Varför måste dom ha tidspress för att det ska vara "svårt"? Det enda det gör är att man inte kan utforska ordentligt, gör spelet svårt på riktigt istället säger jag.

Btw, hoppas hoppas att dom väljer att släppa det på PC sen åtminstone . PS4 skulle vara bättre då jag tycker dead rising är ett soff spel, men det tror jag knappast att det kommer släppas till, så håller tummarna för en PC version

Jag nämnde det i texten. KONCEPTET är att zombies ska vara svaga och lättdödade i spelet. Ändrar man det får man Resident Evil d.v.s ett helt annat spel. Men vill ni ha svåra fiender i DR-spelen är det ju iofs bara att leta upp de svårare Psychopath-fienderna först.

Also, man blir väldigt bra belönad i DR-spelen om man utforskar. Det är då man stöter på de mer bisarra situationerna och får t.ex. en chans att ta ett foto när nån skjuter skallen av sig (massa DRAMA och GORE)

Jaja visst, vissa gillar svåra spel, medans andra gillar casual med fejkade svårigheter. Men kan förstå att man inte gillar när dom ändrar om någonting som man gillar med en spel serie. Men som alla säger när det kommer till x1 "Stäng inte ute framtiden"

edit: Sen, är inte konceptet mest att man ska döda zombies i horder med egenbyggda vapen? Så har alltid jag sett dead rising, och att tidspressen bara vart något irriterande som gjort att jag måste springa igenom spelet. Förstår inte det roliga med att springa igenom spel. Men alla har ju olika preferenser, jag gillar spel som jag inte har tidspress på, du gillar casual games med timer. Förstår inte hur ett spel kan räknas som hardcore game pga en timer, skrattretande

Men men, som sagt, vi alla gillar olika och din åsikt är ju inte mer fel än min egentligen, då det handlar om preferenser

edit2: Sen, RE? Som inte är samma spel som det var från början?

Bara för att du är van vid att högre svårighetsgrader endast ter sig med mer svårdödade fiender så betyder det inte att det är det enda sättet ett spel kan vara svårt på. New Super Luigi U är ju t.ex. ett DLC till nya New Super Mario Bros där du bara har 99 sekunder på dig att klara varje bana. Det har redan fått en hel del beröm för sin svårighetsgrad.

Egenbyggda vapen dök för första gången upp i Dead Rising 2, annars har det väl varit så att allting i köpcentret kan användas som vapen och ja, det gäller att vara kreativ och lära sig hitta de bästa sätten att döda så många zombies som möjligt för att SPARA TID. Sen är det ju inte att man springer igenom spelen. Du är fortfarande tvungen att rädda både överlevare och besegra psychopaths om du vill se dem riktiga sluten.

Jag jämförde med Resident Evil och åsyfta de första spelen eftersom zombierna där tåler jättemycket stryk men är också mycket färre. Hade de gjort zombierna starkare i Dead Rising så hade de nog varit tvungna att ta ner på mängden zombies också och då hade det inte varit samma spel längre.

Jag gillar väldigt många spel och jag tycker om att variera mig, t.ex. just nu viger jag en hel del tid åt Hotline Miami. Spel kan vara svåra på många olika sätt och där är ingen svårighetsgrad i spel som är fejk egentligen. Det är väl bara om ett spel är otroligt matematiskt och handlar enbart om siffror som man kan säga så.

Aha, jag har inte kört 1an. Men jag vet inte, kanske tycker tidslimit är fejkad svårighetsgrad för att jag aldrig gillat när spel går på tid (Sonic och dyl spel räknar jag inte med då man inte behövde vara så jätte duktig för att hinna innan tiden var slut ) .

När jag egentligen tänker efter, så att kalla det för fejkad svårighetsgrad är väldigt fel av mig, för isf skulle ju även t.ex spel som supermeatboy ha fejkad svårighetsgrad i mina ögon. Men tycker fortfarande det finns fler sätt att göra spel svårt än att låta det gå på tid, men jag är ganska säker på att dom inte kommer ändra svårighetsgraden på något annat sätt än att ta bort tidspressen, men turligt nog så kan man ju iaf välja det om man gillar det . Själv hoppas jag man kan göra fienderna svårare om det blir för lätt (om det kommer till pc vill säga, annars skiter jag i vilket ;p )

Jag känner mig bra nöjd med hur de har valt att göra nu iaf, två modes som förhoppningsvis gör alla nöjda.

Boss-striderna brukar vara galet svåra ibland. Speciellt sista bossarna

No shit

1
Skriv svar