Dagens NES-fynd

Skribent
Dagens NES-fynd

Rubriken är lite utav en lögn, men det var i alla fall först idag som det här paketet officiellt blev mitt. I lördags ringde min svåger mig mitt i uppvakningsprocessen och frågade mig om jag var intresserad av ett komplett NES i låda. Det var jag, men samtidigt rätt på det klara med vad grejerna är värda. 400 spänn skulle säljaren ha och jag skrek ut ett "JAAAAA! KÖP!".

Efter att ha gått igenom paketet kan jag säga att det var betydligt finare än vad jag hade vågat hoppats på. Reklamblad och manual var i toppskick. Att de ens fanns med gav mig ett fånigt leende.

När vi satt och diskuterade diverse loppisar berättade svågern hur en "uppköpare" varit där och försökt köpa nintendot. Konversationen hade tydligen sett ut som nedan.

– Vad ska du ha för Nintendot?
– Vad ska du ta när du säljer det vidare?
– Va... Eh, jag ska inte sälja det.
– Jo, men kom igen. Det är klart du ska.
– Man får inte så mycket för dem, eh, eh, fyra hundra spänn.

Sedan ska uppköparen skämts och gått vidare. Min svåger gick lugnt fram och berättade att han skulle köpa det till mig som samlar. 400 spänn. Lätt värt.

Faktum är att uppköpare har blivit så vanligt att det inte är särskilt roligt att hänga på Tradera längre. Å andra sidan är det roligt att tvingas jaga runt på loppisar och samlarforum.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Dagens NES-fynd

Så jävla coolt!

Lådan såg riktigt fin ut den också!

Hade min NES och SNES låda förvarad i mitt förråd. Tyvärr så blev det en större vattenläcka nere bland förråden vilket halvt förstörde lådorna =(

Jag har inte vågat gå igenom resten av Nintendo-grejerna ännu =(


signatur
Medlem

Ett fungerande NES är ren lycka i en liten låda. I alla fall med lite roliga spel till
(Det var en fördel med Sega 8bitars, det hade ju i alla fall ett inbyggt spel )


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Håller med om Tradera, detta har bara skett på ett par år. Spel säljs till absurda priser.

Skribent
Skrivet av Parzec:

Ett fungerande NES är ren lycka i en liten låda. I alla fall med lite roliga spel till
(Det var en fördel med Sega 8bitars, det hade ju i alla fall ett inbyggt spel )

Hehe, ja. Fast det gällde bara version två va?

Skrivet av kaealy:

Håller med om Tradera, detta har bara skett på ett par år. Spel säljs till absurda priser.

Ja, om det ens handlar om ett par år. Känns som det skenar varje år. Zelda-spelen är ju absurt dyra och samma gäller Mega Man.

Skrivet av Ramrod:

Så jävla coolt!

Lådan såg riktigt fin ut den också!

Hade min NES och SNES låda förvarad i mitt förråd. Tyvärr så blev det en större vattenläcka nere bland förråden vilket halvt förstörde lådorna =(

Jag har inte vågat gå igenom resten av Nintendo-grejerna ännu =(

Fy, vilken ångest Det hände hos mina föräldrar, men var bara gamla big box-spel till PC som drabbades. Inte så hårt dock.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Låter som en väldigt omtänksam svåger du har som håller utkik efter sådana saker för dig

Skribent
Skrivet av DarkZide8:

Låter som en väldigt omtänksam svåger du har som håller utkik efter sådana saker för dig

Extremt! Han vet att jag letar Transformers åt honom


signatur

I am the black wizards.

Medlem

En sån där konsol hade till och med jag kunna tänkt mig äga, men där går nog gränsen.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Parzec:

Ett fungerande NES är ren lycka i en liten låda. I alla fall med lite roliga spel till
(Det var en fördel med Sega 8bitars, det hade ju i alla fall ett inbyggt spel )

Hehe, ja. Fast det gällde bara version två va?

Jag vet faktiskt inte, visste inte ens att det fanns två versioner av SMS. Den jag hade innan den gav upp hade det i alla fall, bara att hålla in A och B och sedan trycka uppåt på startskärmen om man inte hade någon kassett eller kort i.

Som tur är kan man njuta (?) av spelet utan en fungerande konsoll nu för tiden


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skribent
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Parzec:

Ett fungerande NES är ren lycka i en liten låda. I alla fall med lite roliga spel till
(Det var en fördel med Sega 8bitars, det hade ju i alla fall ett inbyggt spel )

Hehe, ja. Fast det gällde bara version två va?

Jag vet faktiskt inte, visste inte ens att det fanns två versioner av SMS. Den jag hade innan den gav upp hade det i alla fall, bara att hålla in A och B och sedan trycka uppåt på startskärmen om man inte hade någon kassett eller kort i.

Som tur är kan man njuta (?) av spelet utan en fungerande konsoll nu för tiden

Verkar som du hade den första versionen. Min hade bara kassett och startade man utan spel i gick Wonder Boy igång.

Funderar faktiskt på att köpa ett Power Pack, eller vad det nu heter. Så kan man lägga in spelen man har och slippa skada fodral

Skrivet av skogsvilden:

En sån där konsol hade till och med jag kunna tänkt mig äga, men där går nog gränsen.

Mm, min gräns borde gå där. Tyvärr fungerar inte livet så


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag fick häromdagen tag på en Amiga 500, ouppackad i originalkartongen (!!!), på loppis för 600 spänn. Needless to say, jag slog till direkt!

Grattis till NESen, det var länge sen (22 år?) jag såg en i originalkartongen själv

Skribent
Skrivet av PerAstra:

Jag fick häromdagen tag på en Amiga 500, ouppackad i originalkartongen (!!!), på loppis för 600 spänn. Needless to say, jag slog till direkt!

Grattis till NESen, det var länge sen (22 år?) jag såg en i originalkartongen själv

WOW! Rör den inte, ha den som prydnad


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag vill också samla på något men har inte riktigt fastnat för något så som action figurer etc. däremot börjar min samling med spel på steam växa sig stor

Skribent
Skrivet av krythorian:

Jag vill också samla på något men har inte riktigt fastnat för något så som action figurer etc. däremot börjar min samling med spel på steam växa sig stor

Ska man samla måste man vara lite sjuk i huvudet, du får se det som ett friskhetstecken.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar