Live action-serie för Final Fantasy VII på Kickstarter

Robot
Live action-serie för Final Fantasy VII på Kickstarter

Ett gäng dedikerade fans vill ha 2,6 miljoner kronor för att göra webbserie av Final Fantasy VII.

#final-fantasy-vii, #square-enix


Medlem
Live action-serie för Final Fantasy VII på Kickstarter

Hm, rubriken får det att låta som om de redan fått in kosingen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Grimnebulin:

Hm, rubriken får det att låta som om de redan fått in kosingen.

Kunde vara lite missvisande, ja. Har ändrat!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En Kickstarter för ett projekt baserat på en IP de inte har rättigheter till? Det låter lite vågat.

Medlem

Med tanke på hur Square Enix brukar reagera när det är fan-projekt i görningen (se de dussintals Chrono Trigger-remakes som bitit i gräset) så tror jag att det är bäst att spara pengarna den här gången.

ARG, finns så mycket att säga om detta -_-.

*Jag älskar FF VII. Klart ett av de bästa spelen någonsin
* Bilden de använder som "huvudbild" ser ut att ha Vaan mer än Cloud tycker jag
* Live action verkar inte vara speciellt passande med tanke på hur mycket CG de "bör" vara med. Advent children var en väldigt bra lösning, dvs lite mer realistisk men samtidigt animestilad datoranimerad långfilm.
* Inte japaner som skulle göra detta? Känns ganska fel... bara tänker på röstskådespeleri, dialog i sig, stridskoreografi mm...
*Ska det bara vara en film för att återuppleva spelet så ser jag 1000 gånger hellre en riktig remake, om det är nytt material så kan man fundera på hur man ska rättfärdiga ett fans syn på det hela i förhållande till orginalförfattare.

Detta för att bara nämna några korta sammanfattade punkter i en kommentar som inte blir allt för lång.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Tror det kan bli svårt att få in kosing för detta...

Medlem

Platt fall där skulle jag tro...

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

ARG, finns så mycket att säga om detta -_-.

*Jag älskar FF VII. Klart ett av de bästa spelen någonsin
* Bilden de använder som "huvudbild" ser ut att ha Vaan mer än Cloud tycker jag
* Live action verkar inte vara speciellt passande med tanke på hur mycket CG de "bör" vara med. Advent children var en väldigt bra lösning, dvs lite mer realistisk men samtidigt animestilad datoranimerad långfilm.
* Inte japaner som skulle göra detta? Känns ganska fel... bara tänker på röstskådespeleri, dialog i sig, stridskoreografi mm...
*Ska det bara vara en film för att återuppleva spelet så ser jag 1000 gånger hellre en riktig remake, om det är nytt material så kan man fundera på hur man ska rättfärdiga ett fans syn på det hela i förhållande till orginalförfattare.

Detta för att bara nämna några korta sammanfattade punkter i en kommentar som inte blir allt för lång.

Bilden för mig säger mer att det är Goku från Dragon Ball

Medlem

Så, bara för nyfikenhetens skull så kollade jag deras lilla koncept film...
Jag tror dom skulle leverera baserat på barrets vapen. Jag säger inget om vad dom skulle leverera dock.

Medlem

Verkar sjukt ambitiöst och skulle säkert bli en fin serie, men man behöver knappast ha pluggat juridik för att kunna se en cease and desist komma fladdrande i horisonten.

Skrivet av Margy:

En Kickstarter för ett projekt baserat på en IP de inte har rättigheter till? Det låter lite vågat.

Risken är överhängande att de blir stämda with the fury of ten thousand suns.

EDIT: Jag såg nu att de faktiskt noterat samma juridiska komplikationer som vi noterat. De verkar ha smörat sig upp rejält med ett uppsjö av lower level executives, men uppenbarligen har de inte fått vare sig bu eller bä från intellectual property-advokaterna (än?).

What is your status with Square Enix?

Citat:

The team is very familiar with how Square Enix has dealt with fan projects in the past and has taken every step to avoid becoming a statistic. Several steps have been taken so far to give us the best possible chance of success.

- We have sent several letters and emails to many departments of SE which we know have been received and read. Square's general legal counsel has been aware of this project for many months.
- We have engaged in persistent dialog with the manager of SE online, who assured us that both the North American and European divisions were supportive of our efforts.
- We have had the series trailer actually appear on the SE website.
- We have acquired the music rights via a surrogate agency that gives us licensing permission with specific legal caveats.

While this functions as tacit approval on some levels, we understand that we are not officially endorsed by Square Enix. We are, and always have been, eager to speak with SE about our project and welcome open and honest communication. We think this project would benefit fans and Square alike. Adding YOUR voice through your donation helps us greatly.

What happens if the project gets shut down? I'm scared that my money will disappear if I back you and something goes wrong!

Citat:

Just like any other Kickstarter project, you're only pledging by backing us. And, just like any other Kickstarter project, a failure on our part to deliver at any stage results in either a cancellation of the pledge or a refund if the money has already been actually donated after a successful funding campaign.

Medlem

$5k, bara $395k kvar... lite skillnad mot t.ex. Megatokyo som drog in typ $100k på nån dag.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Det här kmmer bli så jääääävla dåligt. Japanskt melodrama plus amatörskådespelare? *cringe*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag älskar FF7 spelet över alla andra spel, det finns fortfarande inget spel som kan ge sååå mycket underhållning, frustrationer, glada ögonblick och den känslan än idag i ett och samma spel.

MEN, jag vill behålla det som jag känner för spelet och som dem själva sa "minnet" av den helt otroliga resa som man har gjort under spelets gång, kul att dem vill göra en serie om det men av det jag såg så blir det ju inget nytt utan bara det vi redan har sett :/ så hur mycket jag än hade velat så kommer jag inte lägga pengar på det...


signatur

You're alright kido, Welcome to Bad Company!

1
Skriv svar