Robot
Rift

Trions mmo Rift tuffare vidare, nu med en sprillans nya affärsmodell. Vi tog ett snack med spelets design director om dåtiden, nutiden och framtidens 3.0.

#trion, #rift, #the-lord-of-the-rings-online-shadows-of-angmar, #rift-storm-legion, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria, #world-of-warcraft-cataclysm


Medlem
Rift

Rift är för min del det enda spelvärda mmo'et på marknaden just nu. Andra tycker säkert annorlunda, men smaken är som baken.
Dock spelar jag inte det supermycket för helt för få av mina vänner spelar det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lirade Rift i betan och i början av släpp. Riktigt dåligt mmo som inte kom med så mycket mer än just rifts. Håller mig till Gw2 fortfarande

Medlem

Skrev du detta från en Iphone? Ser ut som auto-correct satt en del spår i texten.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Lirade Rift i betan och i början av släpp. Riktigt dåligt mmo som inte kom med så mycket mer än just rifts. Håller mig till Gw2 fortfarande

Har dock hänt en del sen släppet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Lirade Rift i betan och i början av släpp. Riktigt dåligt mmo som inte kom med så mycket mer än just rifts. Håller mig till Gw2 fortfarande

Håller med dig om att spelet vid release inte hade så mycket att hänga i granen. Det är verkligen ett helt annat spel nu dock, och jag har spelat flitigt sedan F2P-releasen. Till och med lagt på en subscription, inte för att jag tyckte sub-bonusarna var värt det, utan för att jag ville stödja utvecklarna bara. Gillar du mmorpg-genren borde du ge det ett nytt försök.

För övrigt så vinner Rift lätt priset i det MMORPG som har MINST restrictions trots f2p-modellen. Finns ingen anledningar att subscriba ifall en inte verkligen genuint vill det, eftersom det inte finns något content som är låst för gratis-spelarna.

Medlem

trion gör ganska många saker rätt med rift. Är dock lite tveksam till healer souls till warrior och rogue och tank souls till mages.

Medlem

grymt skoj och snyggt spel. rekommenderas.

Medlem
Skrivet av Exim:

trion gör ganska många saker rätt med rift. Är dock lite tveksam till healer souls till warrior och rogue och tank souls till mages.

Rogue har ju haft Bard sen release och det var inga problem att hela med den på de små 5-manna. Men det kanske har ändrat sig helt sen dess.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

ELF
Medlem

Har flera ggr sneglat på Rift. Får väl registrera mig någon gång i framtiden. Först vill jag nära sönder GW2, men det tar jag en paus från just nu då jag spelar en massa singleplayer för tillfället.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag spelar inte spelet just nu men tycker det helt klart är ett av de bättre mmo:s som finns just nu.

Medlem

Jag kom tyvärr aldrig in i det ordentligt innan jag fick tidsbrist, var ett bra spel redan vid släpp och mycket har hänt sedan dess.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Folk som säger att det inte ger mer till mmot än "rifts". Kan ju vara sant, men det har fortfarande ett avancerat och riktigt bra klass system. Svåra raids, och instancer, helt okej pvp. Vem bryr sig om dom har kommit med något nytt när dom gör allting bättre? Gw2 introducerade en massa nytt, fast det nya var ju sämre än vad vi tidigare har sett i tex wow eller rift. Tex att gear inte spelar någon roll, och att du har väldigt få skills att välja mellan. Och inga raids, som är det roligaste i mmos. Rift har end-game som håller länge. Det har inte gw2.

Medlem

Rift känns verkligen kvalitet. Genomtänkt. Jag försökte spela lite Star Wars igen efter att ha spelat Rift, men jösses, det känns som att spela ett alpha-spel igen. Back to Rift

Medlem

Jag började igen sedan jag lämnat efter första raiden clearad i princip.

tänkte jag ger det en chans, av någon anledning så kunde jag inte spela levla tog för lång tid, samma tråkiga abilitysystem som wow bla.

Jag väntar tills eso och håller tummarna för det!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag började igen sedan jag lämnat efter första raiden clearad i princip.

tänkte jag ger det en chans, av någon anledning så kunde jag inte spela levla tog för lång tid, samma tråkiga abilitysystem som wow bla.

Jag väntar tills eso och håller tummarna för det!

Eso, lol. Dom vågar ju inte ens visa upp combaten i det spelet. Du har typ 5 skills och det är anpassat efter konsol. Ha de så kul

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av dafuq:
Skrivet av FuzioN:

Jag började igen sedan jag lämnat efter första raiden clearad i princip.

tänkte jag ger det en chans, av någon anledning så kunde jag inte spela levla tog för lång tid, samma tråkiga abilitysystem som wow bla.

Jag väntar tills eso och håller tummarna för det!

Eso, lol. Dom vågar ju inte ens visa upp combaten i det spelet. Du har typ 5 skills och det är anpassat efter konsol. Ha de så kul

ytterligare en okunnig, du har 11 spells. du har två stances du kan gå imellan stances är dina vapen slotade kan ej slotas om i strid,

Dvs du har exempelvis 5 för sköld och svärd och 5 för tvåhands yxa eller båge eller vad du nu vill ha som extra, och det ger dig andra unika passiva och aktiva du kan även morpha abilities så som du vill dvs om den ska slowa,stunna göra dubbel skada bakifrån(rng finns knappt i spelet du crittar i ryggen/stealth)

spelet är helt annat system istället för arbeta runt cooldowns arbetar det kring att vara resourceful.

Dvs du kan ej sitta och spamma stuns då går du ur magicka/stamina, plus alla har en "remove" cc ability dock kostar den mycket stamina

tror inte du har så mycket kolla på ESO när du sitter och snackar i nattmössan som du gör, dock är jag kritisk, men du är bara bias 12 year old attitude just nu.

Ska man kritisera saker så ska man ha fakta och erfarenhet inte något du hört ifrån en polares polare.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av dafuq:
Skrivet av FuzioN:

Jag började igen sedan jag lämnat efter första raiden clearad i princip.

tänkte jag ger det en chans, av någon anledning så kunde jag inte spela levla tog för lång tid, samma tråkiga abilitysystem som wow bla.

Jag väntar tills eso och håller tummarna för det!

Eso, lol. Dom vågar ju inte ens visa upp combaten i det spelet. Du har typ 5 skills och det är anpassat efter konsol. Ha de så kul

ytterligare en okunnig, du har 11 spells. du har två stances du kan gå imellan stances är dina vapen slotade kan ej slotas om i strid,

Dvs du har exempelvis 5 för sköld och svärd och 5 för tvåhands yxa eller båge eller vad du nu vill ha som extra, och det ger dig andra unika passiva och aktiva du kan även morpha abilities så som du vill dvs om den ska slowa,stunna göra dubbel skada bakifrån(rng finns knappt i spelet du crittar i ryggen/stealth)

spelet är helt annat system istället för arbeta runt cooldowns arbetar det kring att vara resourceful.

Dvs du kan ej sitta och spamma stuns då går du ur magicka/stamina, plus alla har en "remove" cc ability dock kostar den mycket stamina

tror inte du har så mycket kolla på ESO när du sitter och snackar i nattmössan som du gör, dock är jag kritisk, men du är bara bias 12 year old attitude just nu.

Ska man kritisera saker så ska man ha fakta och erfarenhet inte något du hört ifrån en polares polare.

11spells? Såg bara 5 quickslots och höger och vänster musknapp alltså sju spells, sedan ser combaten ut som skit, ser inte ens ut som du träffar mobsen.. Va inte så positiv om detta, den enda pvpn som finns är cyrodil, ett ställe där level ett 10 spelare möter maxlevel spelare, vilken är ren skit.. Man ska inte scalas i pvp.. Sen är det 4manna instanser vilket också suger. Nej dettas spel värkar inget vidare. Det kommer antagligen kräva månadskostnad också.

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av dafuq:
Skrivet av FuzioN:

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Posta snabbsvar".

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av dafuq:
Skrivet av FuzioN:

Jag började igen sedan jag lämnat efter första raiden clearad i princip.

tänkte jag ger det en chans, av någon anledning så kunde jag inte spela levla tog för lång tid, samma tråkiga abilitysystem som wow bla.

Jag väntar tills eso och håller tummarna för det!

Eso, lol. Dom vågar ju inte ens visa upp combaten i det spelet. Du har typ 5 skills och det är anpassat efter konsol. Ha de så kul

ytterligare en okunnig, du har 11 spells. du har två stances du kan gå imellan stances är dina vapen slotade kan ej slotas om i strid,

Dvs du har exempelvis 5 för sköld och svärd och 5 för tvåhands yxa eller båge eller vad du nu vill ha som extra, och det ger dig andra unika passiva och aktiva du kan även morpha abilities så som du vill dvs om den ska slowa,stunna göra dubbel skada bakifrån(rng finns knappt i spelet du crittar i ryggen/stealth)

spelet är helt annat system istället för arbeta runt cooldowns arbetar det kring att vara resourceful.

Dvs du kan ej sitta och spamma stuns då går du ur magicka/stamina, plus alla har en "remove" cc ability dock kostar den mycket stamina

tror inte du har så mycket kolla på ESO när du sitter och snackar i nattmössan som du gör, dock är jag kritisk, men du är bara bias 12 year old attitude just nu.

Ska man kritisera saker så ska man ha fakta och erfarenhet inte något du hört ifrån en polares polare.

11spells? Såg bara 5 quickslots och höger och vänster musknapp alltså sju spells, sedan ser combaten ut som skit, ser inte ens ut som du träffar mobsen.. Va inte så positiv om detta, den enda pvpn som finns är cyrodil, ett ställe där level ett 10 spelare möter maxlevel spelare, vilken är ren skit.. Man ska inte scalas i pvp.. Sen är det 4manna instanser vilket också suger. Nej dettas spel värkar inget vidare. Det kommer antagligen kräva månadskostnad också.

får jag fråga dig trollar du? ifall inte så är du ju riktig korkad, du har stances, precis som warrior i wow, du har 5 spells i varje vapen uppe du kan ha 2 st i combat.

inte samtidigt utan du har en knapp du kan stance danca mellan så¨därav har du anledningen att du ej ser alla 11.

PvP:n i cyrodil är lvl 10 och uppåt 10 Scalas, efter max lvl.

Dom har dock ej alla spells, men båda sidor kommer ha det exakt lika dant,plus kör du i Guild setting kmr du mötta samma personer dvs spelarna kommer vara max level sedan.

Du har ingen susning om spelet, 4manna instancer. för du kan spela din klass "hur du vill" detta är för göra det balanserat och inte för enkelt i pve.

Det finns även raids det kmr finnas runt 30 dungeons vid launch) varav det kommer finnas raids och outdoor raid även.

Sen har du inte ens tänkt på det att du behöver siktra din slag skott och du kan dubbeltappa för dodga och musknapp 2 för blocka.

Så igentligen har du fler spells.

bara att det klassas som movement.
så snälla innan du lägger dig in i en conversation tycker jag du ska gå in på tamriel foundry och läsa på dig för inget utav det du har skrivit är sant eller stämmer jag vet inte vart du har fått det ifrån.

sen är jag kritiskt till spelet, men jag hittar inte på saker som inte stämmer om ett spel såfall skulle alla spel vara dåliga.

Just så argumenterar du iaf tänker inte diskutera med dig för du gör mig bara förbannad och vill inte sjunka till din nivå.

Ha en trevlig helg.

1
Skriv svar