Mojangs Scrolls säljer bra

Robot
MEG
Medlem
Mojangs Scrolls säljer bra

Grattis Mojang.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Är det någon som spelar det? Tycker det påminner väldigt mycket om Magic the Gathering.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Jag tror att Mojang hade kunnat släppt vilket spel som helst och ändå få dessa försäljningssiffror i början, tack vare succén med Minecraft.

Men snartnog så tror jag att spelet kommer behöva stå på egna ben för att kunna sälja bra.

Medlem

Jag blir så arg! Att dom får åka räkmacka på sitt namn sådär! :evil:

Nä jag är inte arg på riktigt, bra beroendeframkallande spel, bra jobbat Mojang! Verkar vara många som är helt fast. 8)

Medlem

Verkar faktist väldigt roligt! Funderar på att köpa det lite senare

Medlem

Har haft riktigt kul med Scrolls. Känns dock som att de behöver fler kort och fraktioner.

ELF
Medlem

Grattis, men kortspel är inte min typ av spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Grattis, hoppas det går riktigt bra med. Kortspel och liknande är tyvärr inte min "cup of tea"

Medlem

Riktigt stort grattis, Mojang!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Förstår inte hur scrolls kan förväxlas med elder scrolls. Kanske om det är pensionärer som spelar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Wiiga:

Är det någon som spelar det? Tycker det påminner väldigt mycket om Magic the Gathering.

Jag har spelat en del, det är lite som Magic the Gathering blandat med Clash of Heroes. Definitivt värt prislappen, lite ont om kort än så länge men mer är på g.

Inaktiv
Skrivet av Siken:

Jag tror att Mojang hade kunnat släppt vilket spel som helst och ändå få dessa försäljningssiffror i början, tack vare succén med Minecraft.

Men snartnog så tror jag att spelet kommer behöva stå på egna ben för att kunna sälja bra.

Dom står ju på egna ben? Många har andra benet kallat EA och andra utgivare.

Medlem
Skrivet av Siken:

Jag tror att Mojang hade kunnat släppt vilket spel som helst och ändå få dessa försäljningssiffror i början, tack vare succén med Minecraft.

Men snartnog så tror jag att spelet kommer behöva stå på egna ben för att kunna sälja bra.

Självklart får de en boost för namnet mojang precis som de andra utvecklarna får en boost för sina namn.

Det är inte så att de är ett dåligt spel, gillar man genren så är de riktigt bra. Det är ju inte en titel som kommer sälja lika bra som minecraft då genren inte är så bred som minecraft är. Minecraft kan ju avnjutnas av alla från Kalle 5 till Lars-åke 75.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Siken:

Jag tror att Mojang hade kunnat släppt vilket spel som helst och ändå få dessa försäljningssiffror i början, tack vare succén med Minecraft.

Men snartnog så tror jag att spelet kommer behöva stå på egna ben för att kunna sälja bra.

Dom står ju på egna ben? Många har andra benet kallat EA och andra utgivare.

Han menade nog att spelet säljer för att det är Mojang, inte nödvändigtvis för att det är bra. Notera "spelet kommer behöva stå på egna ben", inte företaget.

Medlem

Tröttnade på scrolls, för få kort och kass balans.
väntar istället på HEX: Shards of Fate

Medlem

Nej tack, väntar på Hearthstone


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Riktigt roligt spel, balansen behöver dock jobbas lite på. Men beta är beta ;)!

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Tröttnade på scrolls, för få kort och kass balans.
väntar istället på HEX: Shards of Fate

Beta är beta, förväntar man sig perfektion så lär man bli besviken. En stor patch med ny fraktion (decay) samt massa nya kort håller just nu på att testas och den lär släppas snart.

Medlem
Skrivet av foock:

Har haft riktigt kul med Scrolls. Känns dock som att de behöver fler kort och fraktioner.

Det kommer nog garanterat!

Medlem

Vågar inte köpa det, verkar alldeles för beroendeframkallande.

Medlem

Beror på vad man jämför med. Men tänker man inte på Minecraft en sekund så är det såklart massor.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag väntar tills det är utanför betalbetan.

Medlem

Är VERKLIGEN inte en kortspelskille men det här är ruggigt skoj! Lite segt innan man fått bra kort men sen så..

Ska bli kul och se vad dom kommer lägga till mer för godis

Inaktiv

Spelet är underhållande tycker ja en blandning mellan kortspel och strategi spel. Och i stället för bara korten så har man riktiga modeller att gå runt med på spel planen. Bra gjort Mojang och mer är på gång de är bara beta så de kommer mer roliga saker i spelet.

Inaktiv

Skoj spel helt klart.

Medlem

"Markus Persson ‏@notch 7m
A while ago I retweeted someone saying scrolls had hit 100k sales, and people are reporting on it now. It hasn't. "

Huh.

Medlem

Verkar ha blivit ett missförstånd. "Markus Persson ‏@notch 9m
A while ago I retweeted someone saying scrolls had hit 100k sales, and people are reporting on it now. It hasn't. https://account.mojang.com/stats/3 "

Medlem

Ok, 97477 just nu så det är ganska nära iaf.

Tycker det verkar intressant, men vill man betala för ett multiplayerspel som sannolikt inte når upp till den kritiska massan spelare som behövs för att produkten ska bli levande?

MIN närvaro som spelare skulle ge spelet mer bärighet, därför borde jag få prova spelet helt gratis genom att tjänstgöra som kanonmat.

Man kan ju undra om Mojang, som så många andra småutvecklare, kommer dra slutsatsen att i ett multiplayerspel är en större spelarbas värt så mycket att det lönar sig att ge bort spelet gratis.

12
Skriv svar