Mojangs Scrolls säljer bra
Grattis, men kortspel är inte min typ av spel.
Jag tror att Mojang hade kunnat släppt vilket spel som helst och ändå få dessa försäljningssiffror i början, tack vare succén med Minecraft.
Men snartnog så tror jag att spelet kommer behöva stå på egna ben för att kunna sälja bra.
Dom står ju på egna ben? Många har andra benet kallat EA och andra utgivare.
Jag tror att Mojang hade kunnat släppt vilket spel som helst och ändå få dessa försäljningssiffror i början, tack vare succén med Minecraft.
Men snartnog så tror jag att spelet kommer behöva stå på egna ben för att kunna sälja bra.
Självklart får de en boost för namnet mojang precis som de andra utvecklarna får en boost för sina namn.
Det är inte så att de är ett dåligt spel, gillar man genren så är de riktigt bra. Det är ju inte en titel som kommer sälja lika bra som minecraft då genren inte är så bred som minecraft är. Minecraft kan ju avnjutnas av alla från Kalle 5 till Lars-åke 75.
Jag tror att Mojang hade kunnat släppt vilket spel som helst och ändå få dessa försäljningssiffror i början, tack vare succén med Minecraft.
Men snartnog så tror jag att spelet kommer behöva stå på egna ben för att kunna sälja bra.
Dom står ju på egna ben? Många har andra benet kallat EA och andra utgivare.
Han menade nog att spelet säljer för att det är Mojang, inte nödvändigtvis för att det är bra. Notera "spelet kommer behöva stå på egna ben", inte företaget.
Tröttnade på scrolls, för få kort och kass balans.
väntar istället på HEX: Shards of Fate
Beta är beta, förväntar man sig perfektion så lär man bli besviken. En stor patch med ny fraktion (decay) samt massa nya kort håller just nu på att testas och den lär släppas snart.
Verkar ha blivit ett missförstånd. "Markus Persson @notch 9m
A while ago I retweeted someone saying scrolls had hit 100k sales, and people are reporting on it now. It hasn't. https://account.mojang.com/stats/3 "
Tycker det verkar intressant, men vill man betala för ett multiplayerspel som sannolikt inte når upp till den kritiska massan spelare som behövs för att produkten ska bli levande?
MIN närvaro som spelare skulle ge spelet mer bärighet, därför borde jag få prova spelet helt gratis genom att tjänstgöra som kanonmat.
Man kan ju undra om Mojang, som så många andra småutvecklare, kommer dra slutsatsen att i ett multiplayerspel är en större spelarbas värt så mycket att det lönar sig att ge bort spelet gratis.