Microsoft på Youtube-offensiv?

Medlem
Microsoft på Youtube-offensiv?

Ingen annan än jag som lagt märke till att vissa personer på youtube skriver väldigt fina, positiva inlägg om hur Microsoft är bra och Sony är dåliga? De flesta har även ett antal tummar upp.
Jag är inte en Sony-fanboy, jag är inte mycket för konsoler överhuvudtaget, men detta är aningen mysko.

Tror ni att Microsoft har anställda som faktiskt sitter och jobbar med att smutskasta Sony och få sig själva i bättre dager?

Då menar jag att dessa kommentarer är väldigt suspekta. Dom är väldigt fint skrivna och väl uttryckta. Allihopa. Något som jag lärt mig om youtube är sättet som folk skriver på och dessa inlägg sticker ut ordentligt.

Exempel:
Don't hate because Microsoft is pushing a Multi-media platform, if you don't like the X1 that's perfectly alright. Just don't come to a video like this, dislike and start talking shit about a console you don't like.
It's just plain childish and makes you come across as a douche.
I for one, am looking forward to the many features the X1 has because Microsoft pushes solid features for their consoles and there's no point hating.
I hope you enjoy your PS4
I'll enjoy my X1 :D.

Och

TBH, Sony filed for the patent of the exact same thing. Logic dictates that they both sat down and decided they needed to make their push.
What I learned from this is that Microsoft has balls, and Sony has none. (IMHO)
I for one, am pro Digital gaming. I nearly always have my internet up. I prefer having a digital collection of games WITH the Physical cases of the game. (Like Steam/Origin)
I was part of their targeted market, but they made a mistake....they thought people had a brain.

Medlem

Jag tror nog att det kan stämma. Men det är nog väldigt många företag som ger anställda uppgifter såsom att skriva positivt om dem på internet. Än i vilket fall så är det troligtvis väldigt svårt att bevisa, kan ju lika gärna vara någon som verkligen gillar Xbox One också...

phi
Medlem

Skulle bli väldigt förvånad om ingen som är anställd hos ett företag som säljer en tjänst eller produkt skulle sitta och skriva positiva saker om företaget och dess produkter/tjänster på sociala medier m.m.

Så självklart finns bådeMicrosoft- och Sony-anställda som sitter och försvarar sin arbetsgivare och deras produkter.

Medlem

Kan nog vara så.
EU anställer ju folk för att skriva positivt om unionen på nätet.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/9845442/E...


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Herregud, det är fan standard, alla företag och dess anställda gör sånt här. Forum, imdb, facebook... Det är överallt.

Medlem

Det är bara extra äckligt när Microsoft, som försökte lura hela sin konsumentbas, sitter och skriver om hur bra dom själva är när hela världen har bevisats motsattsen.

KoP
Medlem
Skrivet av Nomz:

Det är bara extra äckligt när Microsoft, som försökte lura hela sin konsumentbas, sitter och skriver om hur bra dom själva är när hela världen har bevisats motsattsen.

Hela världen? Nu tar du väl ändå i lite?

Medlem
Skrivet av Nomz:

Det är bara extra äckligt när Microsoft, som försökte lura hela sin konsumentbas, sitter och skriver om hur bra dom själva är när hela världen har bevisats motsattsen.

Det är många som tycker om en hel del av det som MS har gjort. Jag t ex är väldigt nöjd med både flera Windows-versioner (därav det risade, och rosade, Win8) och Visual Studio som jag sitter och programmerar i dagligen. Dom har gjort en del bra hårdvara också, jag hade en Intellimouse ett bra tag innan jag bytte ut den. Inte för att den gick sönder, den höll fortfarande efter fem år, utan för att jag bara ville byta upp mig.

Visst, dom har gjort en hel missar också, men om man tänker på hur mycket både hård- och mjukvara dom gjort under så många år så är det väl inte konstigt att det kommer en del blunders också.

För att gå on topic så jo, det är ganska vanligt nu för tiden att företag skriver bra om sig själva. Det är inget unikt för MS, inte sagt att det är Ok dock - det är lite av ett fulspel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

ZF
Medlem

om det där var exempel på inhyrda inlägg borde M nog försöka hyra in bättre folk.

sanningen är simplare, det finns femtiotvååriga fanboys också. därmed inte sagt att inte även de som är fyrtio år yngre än dessa kan formulera sig lite bättre än tvåstavigt, och tvärtom.

sen är de flesta som kimmenterar öht på tuben amerikander, och bara av patriotism eller vad maskinernas framtoning ger så är preferensen lite annorlunda.

1
Skriv svar