Chick Corea - Got A Match?

Medlem
Chick Corea - Got A Match?

Vill minnas att jag har skrivit om denna grupp och låt förut, men i min lathet vid den här tiden på dygnet och konstanta förtjusning över bandet i fråga så kör vi på ändå. Kvällens jazz-fusion presenteras av inga mindre än kultbandet Chick Corea (Chick Corea Elektric Band om man är noga). Armando Anthony "Chick" Corea heter maestron bakom tonerna och har tidigare bara spelat med okända skojare som till exempel; Miles Davis, Stan Getz och Herbie Hancock. Vem bryr sig, eller hur? Men när Hawaiiskjortan är på, och det mycket flexibla och elektriskt mobila pianot ligger komfortabelt över ölmagen är mannen en gud. För gemene man kanske denna typ av jazz låter som ett virrvarr av toner, kaos eller bara oväsen - och det är helt rätt! Förutom att det inte riktigt stämmer, dessa herrar skulle kunna spela detta i sömnen och är hela tiden medvetna om vilka toner som skapas, vart i groovet de är, samt vilka strumpor du som lyssnar har på dig.

Känner ni igen fluffet bakom trummorna? Jepp, det är den där landkrabban till slagverkspryglare - Dave Weckl.

#blogg

Medlem
Chick Corea - Got A Match?

Åh! Frank Gambale på gitarr! Min favvo!

Medlem

Jäklar vad den karln kan sweepa!

Medlem

Han är duktig som fasen, tycker han får för lite uppmärksamhet. Skrev ju ett blogginlägg om min favoritplatta med karln.

Medlem

Oh, det inlägget missade jag. Ska göra min bakläxa pronto. Tror att han har fått mer Emmy-nomineringar än vad jag har år på nacken.

Medlem

Jo det har han säkert, men när jag upp han med polarna som lyssnar på jazz (alla...2?) så har dom ingen aning om vem det är.

Medlem

Han vet nog inte vilka dina polare är heller, så ni är nog kvitt.

Medlem

Ironin som skulle uppstå om han faktiskt kände dom.

Medlem

För en (mig) som inte gillar jazz så är det här bara superpretentiösa skalövningar förklädd som "musik".

(ja, jag var bara tvungen att trolla lite)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tur att du gjorde klargörandet, annars hade jag gett ett längre svar.

1
Skriv svar