Simcity har sålt över 2 miljoner exemplar

Robot
Simcity har sålt över 2 miljoner exemplar
Medlem
Simcity har sålt över 2 miljoner exemplar

Än så länge har de inte riktigt gjort sig förtjänta av de pengarna, om de släpper förbättringarna som frågades om i enkäten så blir nog spelet mycket bättre.

Medlem

Kommer bli mer intressant att se hur bra nästa spel kommer sälja för jag är ganska säker på att det till stor del sålde på namnet. Det här gäller för övrigt alla spel som använder samma IP men som skiljer sig från de tidigare spelen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Har inte spelat på länge, men har en snabb fråga om någon här lirar; Har de fixat pathfindingen? Tidigare tog ju alla den vägen som var kortast rent geografiskt, trots att det skulle gå fortare om de tog en omväg eftersom huvudleden var söndersmockad med trafik. Detta ledde till helt omöjliga trafiksituationer, framför allt om man, som jag, ville bygga städer som kändes lite realistiska.

Medlem

Finns det större ytor att bygga på än? Blir kanske ett köp i så fall i framtiden


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag har ej köpt det än, men jag är sugen! Gillar sim city spelen. Men desto mera jag läser... därför jag ej har köpt det än.
Hmm stör mej på att efter jag köpt spelet en dag kommer jag nog få betala 100kr för att få en större karta än det lilla skämtet till storlek nu.
2mille.. förvånar att det sålt så.mycket med tanke på allt som hänt å inte hänt :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Sämsta köpet någonsin från min sida. Det slår Champions Online och Age of Conan med hästlängder. SKITSKITJÄVLASKIT


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Age of Conan är ju grymt på sitt sätt. Simcity är helt ok men inte direkt något spel som riktigt hängde upp en pga alla dess problem.

Senaste Aliens spelet däremot...................

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har inte spelat på länge, men har en snabb fråga om någon här lirar; Har de fixat pathfindingen? Tidigare tog ju alla den vägen som var kortast rent geografiskt, trots att det skulle gå fortare om de tog en omväg eftersom huvudleden var söndersmockad med trafik. Detta ledde till helt omöjliga trafiksituationer, framför allt om man, som jag, ville bygga städer som kändes lite realistiska.

http://forum.ea.com/eaforum/forums/show/4182.page;jsessionid=...

Skummade igenom lite "patch-notes", men det var för mycket text för mig just ikväll

Medlem
Skrivet av saru:

Sämsta köpet någonsin från min sida. Det slår Champions Online och Age of Conan med hästlängder. SKITSKITJÄVLASKIT

bah c&c 4 har den tronen ohotat...men nya sim C var en gargantisk besvikelse ja....

Medlem

Jag väntar bara på större städer och tunnelbanor.

Om detta kommer så ska jag lira skiten ur spelet,
Det är sådan jävla stor skillnad på "bara det"!
Fattar inte EA det?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har inte spelat på länge, men har en snabb fråga om någon här lirar; Har de fixat pathfindingen? Tidigare tog ju alla den vägen som var kortast rent geografiskt, trots att det skulle gå fortare om de tog en omväg eftersom huvudleden var söndersmockad med trafik. Detta ledde till helt omöjliga trafiksituationer, framför allt om man, som jag, ville bygga städer som kändes lite realistiska.

Kan bara säga att nej det har dem inte.

Bilar gör fortfarande U-turns lite som dem vill och det blir fortfarande trafikstockningar om du inte bygger din stad som ett "Grid-network"

Medlem

Väntar på dagen då spelet blir bra....

Medlem

Nån som hört något mer om den ryktade tunnelbanan och större yta att bygga på??


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

2 miljoner stackare...

Inaktiv

Tillåt offline-spel så kan jag ladda ned det och spela det.
Sälj det utan Origin så köper jag det.

ELF
Medlem

Kanske köper det när de har släppt alla expansioner och dlcs som ska släppas och inte längre släpper några fler uppdateringar. Men än så länge är det inte värt pengarna.

Glöm inte offline-läget heller...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Lika mycket besvikelse som Diablo 3.

Medlem

Den som köper Simcity borde hängas enligt mig. Spelare som köper skit, ser till att företagen fortsätter att slänga ut skit. Det förstör gaming. Har ni inte hört talas om slutet av 80 talet raset?

i slutet av 80 talet så såldes spel via flingpaket och via pocketböcker. skit spel som gjordes från ALLT. Och det gjorde att allt sänktes i standard = vad som hände var: Gamingvärlden DOG nästan. Fattar ni hur stort det är? Kalla mig paranoid. Men fan heller att jagh tänker se World of warcraft 84:e expansion!

Medlem

Mitt sämsta köp, hade hellre bränt pengarna.

Medlem

Om de fixar mer yta som inte får en känna sig begränsad så blir det kanske ett köp.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Om de fixar mer yta som inte får en känna sig begränsad så blir det kanske ett köp.

Det tråkiga är att det egentligen inte hjälper spelet att bli kul, för spelet har väldigt få egenskaper som gjorde tidigare SimCity-versioner roliga att lira. Man känner sig aldrig riktigt som en borgmästare då så mycket går på autopilot och din uppgift är mer att dutta med detaljer - på samma sätt som du möblerar ditt hus i Sims typ.

Det känns så uppenbart att de tog fram detta SimCity för att kunna sälja DLC, det har hela tiden varit EA och Maxis utgångspunkt. Det är en plattform att, på samma sätt som med Sims, kunna addera tillägg. Så sjukt tråkigt!
Jag har inget mot DLC, men då ska spelet vara bra från första början och tilläggen ska kännas relevanta. Ett av de senaste tilläggen är "Luftskepp" som ska hjälpa till med trafikbördan. Det finns förvisso ett par varianter på luftskepp på riktigt idag, men verkligen inget man pendlar till jobbet med.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Rentah:

Den som köper Simcity borde hängas enligt mig. Spelare som köper skit, ser till att företagen fortsätter att slänga ut skit. Det förstör gaming. Har ni inte hört talas om slutet av 80 talet raset?

i slutet av 80 talet så såldes spel via flingpaket och via pocketböcker. skit spel som gjordes från ALLT. Och det gjorde att allt sänktes i standard = vad som hände var: Gamingvärlden DOG nästan. Fattar ni hur stort det är? Kalla mig paranoid. Men fan heller att jagh tänker se World of warcraft 84:e expansion!

Säger snubben med en D3 relaterad profilbild...

Kände mig lika lurad när jag köpte D3 som när jag köpte sim city. Dock så har jag nu lärt mig efter mina misstag...

Medlem

Simcity(2013) är som ett långfinger i ansiktet på alla som gillade de tidigare spelen i serien:/

Har själv inte köpt nya simcity eftersom jag inte uppskattade de små ytorna och mmo "visionen" kändes mer som ett hån mot dom som ville ha kontroll över regionens vägar och utformning som man hade i 4:an.

Och som Rentah är inne på så kommer varje skitspel som säljer bra att ta oss närmare en ny spelapokalyps då spelens
kvalitet riskerar nå den kritiska nivå då inte ens casual -spelare lockas till att köpa spelen.

Även om det i och för sig hade varit ganska underhållande att se Activision och EA bli uppslukade av sin egen girighet.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Det är helt uppenbart en gångbar strategi att släppa undermåliga speluppföljare som enbart lever på namnet och inte kommer i närheten av sina föregångare. Tvärtom skall man tvingas betala extra ockerpengar för features och innehåll som varit självklara delar av tidigare spel i serien.

Försäljningssiffrorna är beviset på att deras målgrupp gladeligen VILL bli pissade på, och jag börjar nog tycka att den förtjänar det också. Det dröjer nog inte så många år innan det enbart är indiespel som är värda att bry sig om för gamers som var med förr.

Medlem

Vansinne. Sämsta smörjan i år

Inaktiv

Oj har dom sålt så mycket. Det trodde jag aldrig, så mycket skit det spelet fått. Har själv avstått av räddslan att både bli besviken samt vad som verkar vara ursel service och mycket annat elände som jag helst slipper. Finns en anledning varför EA ses som spelindustrins svar för diggerdöden, kanske tog i men det är inte långt ifrån, dom ger ju spel ett dåligt namn för gamers samt hur dom behandlar sina kunder.

Medlem

Hur tusan lyckades de? Det här är ju det starkaste beviset hittills för att inkomst och antalet sålda spel inte alls hör ihop med kvalité och fungerande varor. Fortfarande, förstår inte hur de lyckas. Att de ens sålde miljonen liksom.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Sisyr:

Har inte spelat på länge, men har en snabb fråga om någon här lirar; Har de fixat pathfindingen? Tidigare tog ju alla den vägen som var kortast rent geografiskt, trots att det skulle gå fortare om de tog en omväg eftersom huvudleden var söndersmockad med trafik. Detta ledde till helt omöjliga trafiksituationer, framför allt om man, som jag, ville bygga städer som kändes lite realistiska.

Kan bara säga att nej det har dem inte.

Bilar gör fortfarande U-turns lite som dem vill och det blir fortfarande trafikstockningar om du inte bygger din stad som ett "Grid-network"

Fast det verkar vara en del nytt och roligt på gång i nästa uppdatering för detta. Dels overpasses och sen ny pathfinding!

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9637389.page;jsessioni...

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Rentah:

Den som köper Simcity borde hängas enligt mig. Spelare som köper skit, ser till att företagen fortsätter att slänga ut skit. Det förstör gaming. Har ni inte hört talas om slutet av 80 talet raset?

i slutet av 80 talet så såldes spel via flingpaket och via pocketböcker. skit spel som gjordes från ALLT. Och det gjorde att allt sänktes i standard = vad som hände var: Gamingvärlden DOG nästan. Fattar ni hur stort det är? Kalla mig paranoid. Men fan heller att jagh tänker se World of warcraft 84:e expansion!

Säger snubben med en D3 relaterad profilbild...

Kände mig lika lurad när jag köpte D3 som när jag köpte sim city. Dock så har jag nu lärt mig efter mina misstag...

Döm inte boken efter omslaget hurru. D3 är också något som man borde hängas för att gilla. Jag tycker ikonen är fin och mitt namn står i den. Den tycker jag ser cool ut. Såååååå

123
Skriv svar