"Could not connect to steam network..."

Medlem
"Could not connect to steam network..."

Hej! Jag behöver verkligen hjälp nu! När jag ska logga in på steam så står det "Could not connect to steam network. This could be due to a problem with your Internet connection, or with the steam network. Please visit www.steampowered.com for more info."

Jag borde kunna connecta eftersom jag har internet och kan sitta i ventrilo, gå ut på internet mm. Jag kan inte gå in på steampowered.com och få den support jag behöver eftersom den sidan har fuckat upp sig. Jag har provat att REPAIRA steam, INSTALLERAT OM steam, TAGIT BORT "ClientRegistry.blob", men inget fungerar. Behöver hjälp och det fort!!! Har haft acountet i kanske 4-5 år snart och har aldrig blivit så här. Hjälp mig!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

be en kompis prova med sin account kommer han in så ska du logga ut och prova med din egen account

detta har jag fått göra ibland när min har flippat ur


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Så är mitt på den här datorn jag använder nu. :\
Fast anledningen att de hände mig var nog för att jag inte uppdatera den. :$
Det stod bara något med Steam den gången men lät den inte göra det den skulle.
Mitt tips till dig är att avinstallera Steam och installera't igen, det funkade för mig på min andra dator


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

har gjort det som sagt! ett flertal gånger och på annan hårddisk också! Har upptäckt nu också att om jag inaktiverar mitt lokala nätverk och bara använder trådlösa så kan jag logga in :S

P.S. Cs krashar också när jag joinar en server! D.S.


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

fixat det!!! jag installerade Windows xp Service pack 3 och då fungerar steam och alla spel igen


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

1
Skriv svar