Simcity har sålt över 2 miljoner exemplar

Medlem

Hur många spelar fortfarande då? Själv spelade jag några dagar efter jag hade fått det. Fyllde en "stad" på 30min-1h och vad man än gjorde så blev det kaoz.

Sämsta köpet på länge och de borde ändra titel till "Byhåla 2013".

Inaktiv

Ångrar att jag köpte spelet men min tjej älskar det och har spelat säkert 20-30 timmar nu så vi fick valuta för pengarna ändå.

Det ligger ju kvar på datorn så patchar de till det så kanske jag plockar upp det i framtiden? :/

Gue va folk klagar, visst EA är rövar, men ja har haft många roliga timmar i spelet. Gjort det värt att göra, och väntar nu på större städer eller någon annan stor förändring.

Medlem

Jag köpte simcity men fick simtown. Hoppas simcity släpps snart så man kan bygga städer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Rentah:

Den som köper Simcity borde hängas enligt mig. Spelare som köper skit, ser till att företagen fortsätter att slänga ut skit. Det förstör gaming. Har ni inte hört talas om slutet av 80 talet raset?

i slutet av 80 talet så såldes spel via flingpaket och via pocketböcker. skit spel som gjordes från ALLT. Och det gjorde att allt sänktes i standard = vad som hände var: Gamingvärlden DOG nästan. Fattar ni hur stort det är? Kalla mig paranoid. Men fan heller att jagh tänker se World of warcraft 84:e expansion!

Du vill nog flytta till Nordkorea, där resonerar de som dig.


signatur

I drank what?

dmn
Medlem
Skrivet av Rentah:

Den som köper Simcity borde hängas enligt mig. Spelare som köper skit, ser till att företagen fortsätter att slänga ut skit. Det förstör gaming. Har ni inte hört talas om slutet av 80 talet raset?

i slutet av 80 talet så såldes spel via flingpaket och via pocketböcker. skit spel som gjordes från ALLT. Och det gjorde att allt sänktes i standard = vad som hände var: Gamingvärlden DOG nästan. Fattar ni hur stort det är? Kalla mig paranoid. Men fan heller att jagh tänker se World of warcraft 84:e expansion!

Har du inte hört talas om grammatik?

Ps. Det var en retorisk fråga. Ds.

Medlem

Sluta förboka och köpa day one. Så löser man dessa typ av problem.

Men "game-are" är masochistka så...

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du vill nog flytta till Nordkorea, där resonerar de som dig.

I Nordkorea är det precis tvärtom. Hur tänkte du där?

Edit Dessutom skriver man "som du". Inte dig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Det är inte det minsta intressant hur mänga som köpt spelet, det är mer intressant att veta hur många som egentligen spelar det här nedbantade och fördummade spelet som inte ens är värd titeln "Sim City".

Medlem
Inaktiv

Även om internet har gjort vår värld desto öppnare och mindre, så kommer dessa företag fortsätta tjäna grova pengar på konsumenter som inte är pålästa

Det som är tragiskt är att de lever på sitt varumärke och sin marknadsföring. Vi som är pålästa är en liten liten bråkdel av alla de som köper. Fast är vi pålästa? Pålästa genom speljournalismen och den är ju inte alltid spegelblank. Speljournalister som är kritiska är dom enda vi kan luta oss åt. Och just speljournalistik är en infekterad bransch enligt mig. Vi vet att ni bara får ställa vissa frågor, inte vara för kritiska för att få testa framtida spel osv.

För att det ska bli en oberoende källa man kan lita på måste man få in pengar på annat än reklam och vara starka nog för att ifrågasätta. Säger inte att det är lätt, men om man inte tar itu med det kommer man förlora läsare som blir blåsta med toppbetyg. För ibland är det verkligen som att läsa en välskriven annons.

Inaktiv
Skrivet av Rentah:

Den som köper Simcity borde hängas enligt mig. Spelare som köper skit, ser till att företagen fortsätter att slänga ut skit. Det förstör gaming. Har ni inte hört talas om slutet av 80 talet raset?

i slutet av 80 talet så såldes spel via flingpaket och via pocketböcker. skit spel som gjordes från ALLT. Och det gjorde att allt sänktes i standard = vad som hände var: Gamingvärlden DOG nästan. Fattar ni hur stort det är? Kalla mig paranoid. Men fan heller att jagh tänker se World of warcraft 84:e expansion!

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Det är mindre kvalité på många av dagens spel, som till exempel SimCity. Vi alla vet att EA är ett gäng vill hellre dricka pengar om dagarna, än kaffe. De vägrar göra något nytt heller.

De sa att den senaste expansionen till The Sims 3 skulle vara den sista inför The Sims 4, men lik förbannat håller de på med ett nytt prylpaket och en ny expansion. De har hållit på med NHL- och FIFA-spelserien sedan början av 90-talet (i alla fall NHL-spelserien) och skillnaden mellan NHL '11 och '13, är en lite bättre grafikmotor och bättre puckkontroll, ragdolls och animationer.

Need for Speed-serien var bra under de 3 första släppen (det vill säga under 90-talet), men spelserien har gått till överdrift under de senaste åren. De enda dugliga Need for Speed-spelen i dag, är Porsche Unleashed och Most Wanted av Criterion Game, även om Need for Speed 3 är mycket mer spelbart än i dag, än vad det första Need for Speed: Most Wanted är.

Jag fattar inte. Varför blånekar EA att skapa något nytt som de gjorde under 90-talet? Jag tänker såklart på Red Alert, Need for Speed och SimCity. De spelen blev oerhört populära, bara för att spelstilen var väldigt ny på den tiden. Vad håller de på med nu? Jo, skapar uppföljare till exakt samma spel!

Varför vägrar de inse att spelvärlden behöver fler, nya speltitlar så som Dishonored, Euro Truck Simulator, PAYDAY, Trine, Terraria och Rock of Ages?! Jag tror att de inte kan eller vill skapa några nya och egna spel, på grund av att de är alldeles för egoistiska, precis som vad Apple är! Fast Apple är mer egoistiska, men hur som helst. Istället gör EA uppföljare på uppföljare av deras egna spel och är utgivare till kanske 80% av alla dagens spel - bara för att få in pengar.

Nej! Enligt mig är EA som död för mig, men jag ser dock fram emot The Sims 4. Typiskt -.-

Medlem

Förmodligen det spel som jag blivit mest besviken på senare år.

Förbeställde det och spelade det första veckan(NÄR man kunde spela vill säga....), sedan tappade jag intresset direkt pga av de märkliga val utvecklaren gjort. (begränsningen av stadsstorleken är väl det märkligaste...)

Medlem

Läser man patch notsen så står det ju klart att dom har stressat ut spelet och släppt det för tidigt. Nu i patch 5.0 kommer multiplayer funktionerna Global Market resources (tog bara 4 månader)...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

http://kotaku.com/ea-honestly-believes-simcity-has-been-a-suc...

EA verkar blunda för det faktum att många köpte spelet innan de visste om alla problem som det hade. Som jag skrev ovan, det kommer bli mycket mer intressant att se hur bra nästa spel säljer. Låt oss då se om det blir den framgång ni nu tycks tro att det har blivit EA.

Medlem

Tyvärr har SimCity gjort så att jag inte längre förhandsbokar spel. Jag tror tyvärr att jag inte är ensam om det.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Jag fattar inte. Varför blånekar EA att skapa något nytt som de gjorde under 90-talet? Jag tänker såklart på Red Alert, Need for Speed och SimCity. De spelen blev oerhört populära, bara för att spelstilen var väldigt ny på den tiden. Vad håller de på med nu? Jo, skapar uppföljare till exakt samma spel!

Varför vägrar de inse att spelvärlden behöver fler, nya speltitlar så som Dishonored, Euro Truck Simulator, PAYDAY, Trine, Terraria och Rock of Ages?! Jag tror att de inte kan eller vill skapa några nya och egna spel, på grund av att de är alldeles för egoistiska, precis som vad Apple är!

De gör det för att folk köper skiten ändå, de mest sålda och spelade spelen de senaste åren har varit Call of Duty. EA försöker skapa nya kassakor i likhet med CoD, de är inte intresserade av att skapa nytt för PC och konsoller.

EA har sagt att de ska satsa mer på mobiler och mikrotransaktioner, för det är där pengarna finns. De pratar bara om pengar, inte om att göra bra spel.

Jag håller med, EA är förlorade.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

http://kotaku.com/ea-honestly-believes-simcity-has-been-a-suc...

EA verkar blunda för det faktum att många köpte spelet innan de visste om alla problem som det hade. Som jag skrev ovan, det kommer bli mycket mer intressant att se hur bra nästa spel säljer. Låt oss då se om det blir den framgång ni nu tycks tro att det har blivit EA.

aha precis Simcity är ett välkänt och omtyckt varumärke som har ett starkt och drivande mod-community,det har gott tio år sen 4:an kom och det finns i stort sett ingen ingen vettig konkurrens bland stadsbyggnads spel,så efterfrågan är enorm.
Hade Maxis varit lite mer kompetenta tror jag försäljnings siffrorna lätt varit de dubbla.
Men det är ju billigt PR snack Frank Gibeau sysslar med så
det måste ju låta som att det är en fantastisk dundersuccé.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av ibib:

Tyvärr har SimCity gjort så att jag inte längre förhandsbokar spel. Jag tror tyvärr att jag inte är ensam om det.

Bra om fler tänker som du kommer utvecklare tvingas göra
spelen bra från början istället.
Förhandsbokningar är bara korkat, speciellt i dag när det är så enkelt att få användarfeedback.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Jag fattar inte. Varför blånekar EA att skapa något nytt som de gjorde under 90-talet? Jag tänker såklart på Red Alert, Need for Speed och SimCity. De spelen blev oerhört populära, bara för att spelstilen var väldigt ny på den tiden. Vad håller de på med nu? Jo, skapar uppföljare till exakt samma spel!

Red Alert skapades av Westwood och Sim City skapades av Maxis. Det är först under senare år som dessa anrika spelutvecklare köpts upp av EA och inlemmats i deras vidriga affärsmetoder. Av de du nämner är det enbart NFS som stått under EA:s flagg från början.

Medlem
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Rentah:

Den som köper Simcity borde hängas enligt mig. Spelare som köper skit, ser till att företagen fortsätter att slänga ut skit. Det förstör gaming. Har ni inte hört talas om slutet av 80 talet raset?

i slutet av 80 talet så såldes spel via flingpaket och via pocketböcker. skit spel som gjordes från ALLT. Och det gjorde att allt sänktes i standard = vad som hände var: Gamingvärlden DOG nästan. Fattar ni hur stort det är? Kalla mig paranoid. Men fan heller att jagh tänker se World of warcraft 84:e expansion!

Säger snubben med en D3 relaterad profilbild...

Kände mig lika lurad när jag köpte D3 som när jag köpte sim city. Dock så har jag nu lärt mig efter mina misstag...

Skulle just säga detsamma. Haha!

Jag köpte förövrigt D3: Collectors Edition och känner mig fortfarande superblåst! Nyligen skaffade jag Torchlight 2 för typ 40 spänn och det är ett långt mycket bättre spel.

För att återgå till topic, jag har inte givit upp om SimCity ännu. Det är charmigt och jag har spenderat många timmar med det. Däremot är det långt ifrån så bra som jag hade hoppats, det lämnar massor övrigt att önska. Vi får se vart det tar vägen helt enkelt.

Någon nämnde förresten att han inte skulle köpa spelet förrän det hade slutat uppdateras. Jag tycker nog precis tvärtom; spel som inte längre utvecklas känns passé.

Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av ibib:

Tyvärr har SimCity gjort så att jag inte längre förhandsbokar spel. Jag tror tyvärr att jag inte är ensam om det.

Bra om fler tänker som du kommer utvecklare tvingas göra
spelen bra från början istället.
Förhandsbokningar är bara korkat, speciellt i dag när det är så enkelt att få användarfeedback.

Visst är det dumt att förhandsboka spel men Tomb Raider levde verkligen upp till mina förväntningar. Likaså tror jag att jag kommer att gilla BF4 lika mycket som de tidigare spelen och liksom Total War: Rome 2. Säkra kort eller bara fanboy-blind? Ptja, vi får väl se...

Medlem

Detta spelet var faktiskt en besvikelse... riktigt kast och tråkigt, hela andan är borta. Bra ideer, men dåligt genomfört.

Medlem
Skrivet av ibib:

Tyvärr har SimCity gjort så att jag inte längre förhandsbokar spel. Jag tror tyvärr att jag inte är ensam om det.

Samma här!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Inaktiv
Skrivet av ibib:

EA har sagt att de ska satsa mer på mobiler och mikrotransaktioner, för det är där pengarna finns. De pratar bara om pengar, inte om att göra bra spel.

Precis!

Medlem
Skrivet av Uttern_:

Även om internet har gjort vår värld desto öppnare och mindre, så kommer dessa företag fortsätta tjäna grova pengar på konsumenter som inte är pålästa

Det som är tragiskt är att de lever på sitt varumärke och sin marknadsföring. Vi som är pålästa är en liten liten bråkdel av alla de som köper. Fast är vi pålästa? Pålästa genom speljournalismen och den är ju inte alltid spegelblank. Speljournalister som är kritiska är dom enda vi kan luta oss åt. Och just speljournalistik är en infekterad bransch enligt mig. Vi vet att ni bara får ställa vissa frågor, inte vara för kritiska för att få testa framtida spel osv.

För att det ska bli en oberoende källa man kan lita på måste man få in pengar på annat än reklam och vara starka nog för att ifrågasätta. Säger inte att det är lätt, men om man inte tar itu med det kommer man förlora läsare som blir blåsta med toppbetyg. För ibland är det verkligen som att läsa en välskriven annons.

håller med helt.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Den som köper Simcity borde hängas enligt mig. Spelare som köper skit, ser till att företagen fortsätter att slänga ut skit. Det förstör gaming. Har ni inte hört talas om slutet av 80 talet raset?

i slutet av 80 talet så såldes spel via flingpaket och via pocketböcker. skit spel som gjordes från ALLT. Och det gjorde att allt sänktes i standard = vad som hände var: Gamingvärlden DOG nästan. Fattar ni hur stort det är? Kalla mig paranoid. Men fan heller att jagh tänker se World of warcraft 84:e expansion!

Fast det var i början av 80-talet (Atari 2600, Vectrex, Colecoviosion osv.) krashen skedde.
I slutet av 80-talet hade ju NES och Megadrive fått nytt liv i branschen.

http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_video_game_crash_...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Sisyr:

Har inte spelat på länge, men har en snabb fråga om någon här lirar; Har de fixat pathfindingen? Tidigare tog ju alla den vägen som var kortast rent geografiskt, trots att det skulle gå fortare om de tog en omväg eftersom huvudleden var söndersmockad med trafik. Detta ledde till helt omöjliga trafiksituationer, framför allt om man, som jag, ville bygga städer som kändes lite realistiska.

Kan bara säga att nej det har dem inte.

Bilar gör fortfarande U-turns lite som dem vill och det blir fortfarande trafikstockningar om du inte bygger din stad som ett "Grid-network"

Fast det verkar vara en del nytt och roligt på gång i nästa uppdatering för detta. Dels overpasses och sen ny pathfinding!

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9637389.page;jsessioni...

/ LordDaimos

Ja, jag såg det också. Tror det va patch 7.0 eller 8.0 eller något dem skulle "fixa" det.

ELF
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Sämsta köpet på länge och de borde ändra titel till "Byhåla 2013".

Town simulator 2013......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Så de hade 2 miljoner förbokningar. Fantastiskt vad många idioter det finns. Antal aktiva spelare konstant? Möjligtvis då mellan 0-10 personer.

Hur man nu ens kan kalla århundradets största epic fail alla kategorier för en "framgång" säger ju det mesta. Om EA spelat sina kort rätt och levererat vad 99.9% av kunderna ville ha hade de säkert haft årets spel. Istället håller de hårt kvar i sin anala attityd att de minsann själva vet bäst vad folk gillar. Det är inte så man bygger upp ett raserat varumärke.

Förstår inte varför är det så svårt erkänna att SimCity är totalt misslyckat. Varför inte åtgärda allt som är trasigt och feldesignat, som online DRM kravet och små kartor? Den investeringen är inte särskilt stor och skulle kanske kunna rädda skiten.

Hur som helst kvittar det för oavsett vad de gör kan jag inte köpa det för att inte riskera att bli kallad som en av deras "fans".

123
Skriv svar