TV6 sänder The International Dota 2 Championship

Robot
TV6 sänder The International Dota 2 Championship
Medlem
TV6 sänder The International Dota 2 Championship

Kan bli kul, vissa spel är roligare att titta på när andra spelar än att spela själv, Starcraft 2 är ett sånt spel.
Dota har jag aldrig sett, men ska nog bänka mig och se vad folk pratar om^^

Medlem

Återstår att se. har inga förhoppningar.

Inaktiv

Gott att fler börjar sändningar, kul att se på, tråkigt att spela (är dålig själv)

Medlem

Undra hur det blir med reklampauser....Det är ju trots allt 6:an vi pratar om.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Oj, den nyheten tog det tid för att komma upp... Bättre sent än aldrig.

Grymt bra att andra spel än det ganska trista SC2 får lite plats i TV-rutan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hade varit rätt galet om [A]lliance gått och vunnit skiten medans TV6 sänder. Skapat ett sorts hype kring allt.

Medlem

inb4 "hur kan ni sälja ut er till TV6.."

onT: Hoppas det blir vettiga sändningstider och inte mitt i natten bara, då folk oftast sover(kanske inte gamers dock..).

Medlem
Skrivet av Miindz:

inb4 "hur kan ni sälja ut er till TV6.."

onT: Hoppas det blir vettiga sändningstider och inte mitt i natten bara, då folk oftast sover(kanske inte gamers dock..).

Givetvis blir det mitt i natten då turneringen är i seattle och detta kommer att livesändas...

Medlem
Medlem

Spelar inte Dota2 själv men detta verkar vara i helt rätt riktning!

Medlem

Hur ska de konkurrera ut streamtjänster som twitch, azubu, youtube, osv? Svenska kommentatorer? Specialreportage?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Hur ska de konkurrera ut streamtjänster som twitch, azubu, youtube, osv? Svenska kommentatorer? Specialreportage?

Kan väl hoppas att det blir lite specialreportage på svenska, men det skulle vara synd om de bytte ut de riktiga. De ska dock ha svenska kommentarer står det på hemsidan, så de kanske gör nåt i pauserna?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Sen kommer säkert Twitch lagga, så TV-sändning blir perfekt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

VÄrden störts E-sport event på Tv NICE!

Medlem
Medlem
Skrivet av Apministern:

Undra hur det blir med reklampauser....Det är ju trots allt 6:an vi pratar om.

De få livesändningar de har, (typ Champions League) brukar inte ha reklampauser.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Jättekul satsning, svårt att sia om vad det kommer få för respons men det är ju bara positiv om någon.

De flesta inbitna fansen lär ju kolla på Twitch/InClient för interaktionen men någonstans måste man ju börja för att nå ut till tipslördagspubliken. Hoppas de kopplar ihop det med betting också, gör ju vad som helst större.


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kan bli kul, vissa spel är roligare att titta på när andra spelar än att spela själv, Starcraft 2 är ett sånt spel.
Dota har jag aldrig sett, men ska nog bänka mig och se vad folk pratar om^^

Jag rekommenderar dig att bekanta dig lite mer spelet innan du tittar då det kommer att göra det mer lätt att följa, annars är det en risk att en massa händer och du bara är allmänt förvirrad medan abilities flyger höger och vänster.

Medlem

E-sport... vem uppfann den idiotin?

Medlem
Skrivet av Exxo:

E-sport... vem uppfann den idiotin?

Va..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Apministern:

Undra hur det blir med reklampauser....Det är ju trots allt 6:an vi pratar om.

De få livesändningar de har, (typ Champions League) brukar inte ha reklampauser.

hahahahahahahahahahaha yeee right, sexan älskar att störa spännande matcher för reklam, tom saker som vm em och annat i olika sporter


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Gaara:

Kan bli kul, vissa spel är roligare att titta på när andra spelar än att spela själv, Starcraft 2 är ett sånt spel.
Dota har jag aldrig sett, men ska nog bänka mig och se vad folk pratar om^^

Jag rekommenderar dig att bekanta dig lite mer spelet innan du tittar då det kommer att göra det mer lätt att följa, annars är det en risk att en massa händer och du bara är allmänt förvirrad medan abilities flyger höger och vänster.

Hehe ok, vågar jag inte lita på att de har bra kommentatorer så det ska gå bra ändå?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan väl hoppas att det blir lite specialreportage på svenska, men det skulle vara synd om de bytte ut de riktiga. De ska dock ha svenska kommentarer står det på hemsidan, så de kanske gör nåt i pauserna?

Hoppas de inte blir som de skitdåliga sändningarna för NFL exempelvis.

Bra initiativ, absolut. Men jag väntar innan jag ser produktionen innan jag skriker "Det här är värt alla reklampauser i världen!"


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Newklear:

Kan väl hoppas att det blir lite specialreportage på svenska, men det skulle vara synd om de bytte ut de riktiga. De ska dock ha svenska kommentarer står det på hemsidan, så de kanske gör nåt i pauserna?

Hoppas de inte blir som de skitdåliga sändningarna för NFL exempelvis.

Bra initiativ, absolut. Men jag väntar innan jag ser produktionen innan jag skriker "Det här är värt alla reklampauser i världen!"

Det är i alla fall bra att någon börjar. Funkar detta bra kan man ju hoppas på att de, och andra, inser att detta faktiskt är något som många vill ha och fortsätter sända fler events.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Inget jättefan av Dota men alltid kul när det går framåt för e-sporten.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är i alla fall bra att någon börjar. Funkar detta bra kan man ju hoppas på att de, och andra, inser att detta faktiskt är något som många vill ha och fortsätter sända fler events.

Någon har väl redan börjat? SVT har redan sänt en hel del från Dreamhack, dock inte med svenska kommentatorer, men med en hel del intervjuer och reportage (av skiftande kvalité). De har även sagt att det är tänkt att esport på SVT skall växa.

Kollar mycket hellre på SVT än 6:an, som aldrig är på i mitt hem längre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Dunder:

Sen kommer säkert Twitch lagga, så TV-sändning blir perfekt

Men det kommer troligtvis vara minst 720 på Twitch, att kolla på moba på tv med under 720 är för lågupplöst och ser ut som ett stort smudge med UI'et.
Kommer fortfarande ihåg hur det såg från dreamhack on HoN turneringen. Och ärligt talat, svenska kommentatorer på det senaste var.... NO.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Apministern:

Undra hur det blir med reklampauser....Det är ju trots allt 6:an vi pratar om.

De få livesändningar de har, (typ Champions League) brukar inte ha reklampauser.

hahahahahahahahahahaha yeee right, sexan älskar att störa spännande matcher för reklam, tom saker som vm em och annat i olika sporter

De kör bara reklam i halvtid i CL?

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Newklear:

Det är i alla fall bra att någon börjar. Funkar detta bra kan man ju hoppas på att de, och andra, inser att detta faktiskt är något som många vill ha och fortsätter sända fler events.

Någon har väl redan börjat? SVT har redan sänt en hel del från Dreamhack, dock inte med svenska kommentatorer, men med en hel del intervjuer och reportage (av skiftande kvalité). De har även sagt att det är tänkt att esport på SVT skall växa.

Kollar mycket hellre på SVT än 6:an, som aldrig är på i mitt hem längre.

Jo, men de verkar ha fastnat på SC2, vilket jag finner otroligt trist att titta någon längre stund på... :S

Jag har också börjat tycka lite illa om sexan, men om de nu börjar med DotA seglar de snabbt upp i favoritlistan igen.

Skrivet av Winzi:
Skrivet av Newklear:

Sen kommer säkert Twitch lagga, så TV-sändning blir perfekt

Men det kommer troligtvis vara minst 720 på Twitch, att kolla på moba på tv med under 720 är för lågupplöst och ser ut som ett stort smudge med UI'et.
Kommer fortfarande ihåg hur det såg från dreamhack on HoN turneringen. Och ärligt talat, svenska kommentatorer på det senaste var.... NO.

Fast... SVT sänder HD (nej, den är inte perfekt den heller, jag vet) vilket säkerligen kommer vara bättre än kvalitén på twitch under den helgen...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar